چاپ مطلب چاپ مطلب

به ۲۰۰ بافنده گیلانی فرش دستباف، تسهیلات بانکی اعطاء می شود

همای گیلان:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از اعطای ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۰۰ قالیباف گیلانی خبر داد.

index
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان علی منتظری با اشاره به آغاز معرفی بافندگان فرش دستباف و واجد شرایط دریافت تسهیلات بانکی در استان تصریح کرد: براساس مصوبه کارگروه اشتغال استان گیلان و به منظور حمایت از قالیبافان، همانند سال های گذشته ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان اعطاء می شود.
وی با اشاره به آغاز معرفی۲۰۰ قالیباف در سراسر استان به ۳ بانک عامل مربوطه خاطر نشان کرد: میزان تسهیلات به هر بافنده فرش دستباف ۵۰ میلیون ریال است که با مهلت بازپرداخت ۳ ساله در اختیار واجدین شرایط قرار می گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر جایگاه فرش دستباف در ایجاد اشتغال و کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده در عرصه تولید فرش دستباف ایرانی از فعالیت ۱۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۷ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در سطح استان می باشند.
گفتنی است پیش از این سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در راستای حمایت دولتی از بافندگان فرش دستباف تفاهم نامه ۳ جانبه ای را با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و صنایع دستی و گردشگری استان منعقد نمود تا حمایت ویژه ای از اشتغال و توسعه آموزش های بازار محور در امر آموزش، تولید، بازاریابی و فروش به انجام رساند.

About

Check Also

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در چوبر

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در …