چاپ مطلب چاپ مطلب

تجمع علیه اسیدپاشی اصفهان در رشت /دستگاه قضا نسبت به واقعه اسیدپاشی اصفهان وبرخورد با عاملین آن کوتاهی کرده است

همای گیلان:بنابرگزارشات واصله، عصر دیروز تجمعی مقابل دانشکده علوم پایه در رشت برگزار شد.
شواهد حاکی از آن است که این تجمع با سازماندهی چند نفر که بطور پراکنده مشغول فضاسازی بوده اند شکل گرفته است. با توجه به تصاویر موجود، این افراد که چه از نظر شمایل وچه از نظر سن وسال سنخیتی با دانشجویان نداشتند، با توزیع پلاکارد هایی بین جمعیتی که حدودا ۲۰۰ نفر بودند، اعلام داشتند که دستگاه قضا نسبت به واقعه اسیدپاشی اصفهان وبرخورد با عاملین آن کوتاهی کرده است وقصد تشویش افکار عمومی و ایجاد این ذهنیت را داشتند که وقایع اخیر اسید پاشی در راستای برخورد با بی حجابی و از سوی افراد حزب اللهی صورت گرفته است.

تحقیقات نشان می دهد که اطلاع رسانی برای این تجمع از طریق فیس بوک، وایبر و سایر شبکه های مجازی صورت گرفته است و نه تنها دررشت، بلکه برنامه هایی برای ایجاد تجمع در سایر شهرهای کشور نیز دارند. ضمن اینکه تجمع مذکور بدون مجوز برگزار شده است.
در نهایت با دخالت مامورین انتظامی ۸ نفر از این افراد دستگیر شدند و و تحویل مقامات قضایی گردیدند.
بعد از فضا سازی های رسانه ای پیرو وقایع اخیر، به نظر می رسد گروهکهایی که در فضای مجازی موفق به نشر افکار پلید و تفرقه افکنان خود نشده اند، این بار با سوء استفاده از احساسات جوانان و ایجاد تجمعهایی قصد تشویش اذهان عمومی را دارند.

نکته قابل توجه در مورد چنین تجمعاتی این است که علیرغم اقدامات صورت گرفته از سوی مامورین انتظامی وقضایی در پیگیری جریانات اخیر و شناسایی عاملین این فاجعه، همچنان افرادی قصد دارند که اقدامات مذکور از سوی نیروهای قضایی را زیر سوال برده واعلام دارند که  هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

/فریاد گیلان

About

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …