چاپ مطلب چاپ مطلب

تلاش ۱۳۰ ایرانی برای پیوستن به “داعش” !

همای گیلان:برخی از رسانه های عراقی از تلاش ۱۳۰ ایرانی برای پیوستن به گروهک تروریستی – تکفیری «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به “داعش” خبر دادند.

axe14995

این رسانه های عرب زبان در ادامه نوشتند: این ایرانی ها از نقاط مرزی جنوبی کشورشان عبور کرده و وارد استان بصره شده بودند و قصد داشتند که خود را به شمال عراق یعنی مناطقی که در اختیار “داعش” است،‌ برسانند.

رسانه های عراقی همچنین افزودند: بعد از شناسایی آنها توسط نیروهای امنیتی عراق بازداشت شدند. در بازجویی های اولیه مشخص شد که به زبان عربی هم مسلط هستند. نیروهای امنیتی عراقی در اعترافات اولیه پی بردند که آنان از اعراب جدایی طلب جنوب غربی ایران هستند.

این رسانه ها در ادامه مطلب خود نوشتند: بسیاری از این اعراب جدایی طلب، در دوران حکومت حزب بعث نیز با این رژیم همکاری داشته و علیه جمهوری اسلامی ایران تحرکاتی می کردند.

گفتنی است، در مورد سرنوشت احتمالی این ۱۳۰ ایرانی بازداشت شده اخبار و اطلاعاتی در دست نیست اما شنیده شده که قرار است به ایران تحویل داده شوند تا تدابیر لازم از جمله تشکیل پرونده قضایی و محاکمه آنان در اولین فرصت مناسب آغاز گردد.

در پایان لازم به ذکر است،‌ چندی پیش رسانه های وابسته به گروهک تروریستی “داعش” با انتشار مطلبی از پیوستن تعدادی از نیروهای گروهک تروریستی “جیش العدل” به “داعش” خبر داده بودند اما این خبر در ایران نه تأیید و نه تکذیب شد./شیعه آنلاین

About

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …