چاپ مطلب چاپ مطلب

تودیع و معارفه امامان جمعه لاهیجان

صرفی پور بعد از ۱۴ ماه ایراد خطبه های نماز جمعه در لاهیجان جای خود را به عبدا… زاده پاشاکی داد.

ImageThumb2CAHHSTNF

همای گیلان : فرماندار شهرستان لاهیجان در آیین تودیع و معارفه امامان جمعه لاهیجان که با حضور ندیمی نماینده مجلس شورای اسلامی ، ابراهیمی معاون سیاستگذاری نماز جمعه کشور، اسلامی نژاد رئیس دفتر نماز جمعه استان گیلان برگزار شد گفت : سال ۹۲ سال حماسه سیاسی و اقتصادی به دستور مقام معظم رهبری نامگذاری گردید به لطف خداوند و حمایت رهبر و روحانیت نیست این امر محقق شد و خواسته رهبر عملی شد و مشاهده گردید که در حماسه سیاسی با آرای حداکثری این ملت ، فرزند برومند نظام جمهوری اسلامی سکاندار دولت تدبیر و امید گشت.

علیزاده اظهار داشت : یکی از خوشبختی های این شهرستان ایجاد همدلی و وحدت می باشد که در سایه نماینده ولی فقیه حاکم نشده است.

وی افزود : در نظام ما خط قرمز مقام معظم رهبری است هر جا که سران سه قوه به بن بست می رسند با درایت معظم له مشکلات حل می گردد.

فرماندار شهرستان لاهیجان با بیان اینکه حجت الاسلام صرفی پور امام جمعه اهل قلم است گفت : کسب مقام برتر امام جمعه لاهیجان در کشور افتخار بزرگی برای این شهرستان است.

نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل : حجت الاسلام صرفی عامل وحدت در شهرستان بود

نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل با بیان جمله ایهام دار که هر جا که حجت الاسلام صرفی پور می روند از ما درود. گفت :

امیدوارم که همه رفت و آمدها منشاء خیر باشد ما در نظام جمهوری اسلامی دستاورد بزرگی چون نماز جمعه داریم نماز جمعه می تواند یک متینگ سیاسی باشد من به سهم خود به نمایندگی از مردم لاهیجان از زحماتی که حجت الاسلام صرفی پور کشیده اند تقدیر و تشکر می نمایم.

ایرج ندیمی با بیان این مطلب که حجت الاسلام صرفی پور همواره منشاء خیر ، برکت و عامل وحدت بوده اند افزود : کسانی بوده اند که دوست داشتند بین ما اختلاف ایجاد نمایند اما با درایت ایشان تفکرات غلط آنان خنثی شد.

وی اظهار داشت : مردم لاهیجان مردمی با فرهنگ و دارای پیشینه تاریخی بزرگی هستند و عموماً وقتی گفته می شود فرهنگ لاهیجی متعلق به شهرستان لاهیجان نیست و این فرهنگ به شرق گیلان حتی تا گرگان را در بر می گیرد. همانطوریکه وقتی از دیلمان صحبت می کنیم فقط مربوط به بخش دیلمان نیست.

 

 

معاون سیاستگذاری نماز جمعه کشور در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه لاهیجان : نماز جمعه نماز ولایت است

معاون سیاستگذاری نماز جمعه کشور در مراسم تودیع و معارفه امامان جمعه لاهیجان گفت : در قرآن یک واژه به نام کوثر داریم که در مقابل آن تکاثر قرار دارد یکی مثبت و دیگری منفی. قرآن با این آیه به آنهایی که فکر می کردند نسل پیامبر منقرض شده است اثبات کرد که آنها فکر باطل و بی ارزشی دارند بعضی ها فکر می کردند حیات منوط به زندگی مادی است اما قرآن آن را نفی کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت : اگر کسی بخواهد به نیکی مطلق از او یاد کنند باید در مرحله اول پا ، روی امیال شخصی خود بگذارد.

وی افزود : همه مسئولین وظیفه دارند که جامعه را به سوی اهل بیت و خوبی ها هدایت نمایند مظهر این خوبی ها در اقامه نماز جمعه است اگر نماز جمعه اقامه شود مفاسد رخت بر می بندد.

رئیس سیاستگذاری نماز جمعه کشور تصریح کرد : نماز جمعه نماز ولایت است زیرا همه خوبی ها ، صمیمیت و محبت در طول محور ولایت نهادینه شده است امروز نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی یکی از بهترین وسیله های حفظ نظام و گسترش خدمت گذار به حساب می آید.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این مطلب که رهبر انقلاب در اوایل سال ۹۲ تاکید فرمود که سعی شود فضای شادی برای مردم فراهم شود افزود : مردم ما مردم مذهبی هستند امسال در سوگ عزای حضرت زهرا پرچم سیاه برافراشته اند.

وی تصریح کرد: یکی از فرامین مقام معظم رهبر ضمن فراهم سازی زمینه برای اقتصاد مقاومتی پرهیز از اسراف و اصلاح الگوی مصرف می باشند.

معاون سیاستگذاری نماز جمعه کشور اذعان داشت : مردم لاهیجان علاقمند به حجت الاسلام صرفی پور هستند زیرا با دل پاک خود افرادی که خدمتگزار هستند را تشخیص می دهند.

وی خاطر نشان کرد : در ۲۹ شهر استان گیلان نماز جمعه برگزار می شود ضمن آنکه در ۷ تا ۸ شهر آمادگی برای برگزاری نماز جمعه وجود دارد که انشاء ا… به زودی محقق شود.

 

 

 

 

 

 

حجت السلام صرفی پور امام جمعه پیشین لاهیجان : آزاد مردی بهترین صفت برای یک مسئول به حساب می آید

حجت السلام صرفی پور ضمن بیان این مطلب که حضرت علی (ع) فرمود : بنده کسی دیگر نباش زیرا خداوند شما را آزاد آفریده است.

گفت : یکی از ویژگی های رفتاری حضرت علی (ع) آزاد مردی بود این ارزش بزرگ اسلامی و دینی ماست که باید آدم آزاد مرد باشد مخصوصاً کسی که مسئول است.

وی افزود : اینجانب از بهمن ماه سال ۹۱ وارد این شهرستان شدم قرار بود ۳ سال در لاهیجان خدمت کنم اما به دلیل مشکلات شخصی همچون رطوبت زیاد و دوری از خانواده مجبور به ترک این شهرستان شدم.

امام جمعه پیشین لاهیجان با اشاره به اینکه مردم لاهیجان مردمی با سابقه فرهنگی زیاد هستند گفت : این شهرستان عالمان زیادی دارد که یکی از اهداف برگزاری کنگر ، بزرگداشت ایشان است که الحمدا… قرار است در اردیبهشت امسال با  کمک دانشگاه آزاد این مراسم برگزار شود.

حجت الاسلام صرفی پور اذعان داشت : شهر لاهیجان یک شهر گردشگری است لذا ما باید جهت حفظ فرهنگ این شهرستان سرمایه گذاری نماییم زیرا خطر بسیار بزرگی در کمین جوانان است.

آنگاه امام جمعه جدید لاهیجان گفت : با توجه به اینکه در شرف ایام فاطمیه قرار داریم مطلبی از حضرت زهرا (ع) عنوان می کنم که فرمود در دنیا تلاوت کلام الله مجید و انفاق فی سبیل ا… را دوست دارم.

حجت الاسلام عبدا… زاده پاشاکی افزود : حقیقتاً حجت الاسلام صرفی پور انسان بزرگوار هستند که حضرت آیت ا… قربانی از ایشان به عنوان یک انسان فاضل و اندیشمند اهل قلم یاد می کنند حیف شد که مردم از نعمت و برکات ایشان محروم شدند.

SAM_0119 SAM_0125

SAM_0125

SAM_0125

SAM_0131SAM_0134

SAM_0135 SAM_0136 SAM_0137

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

About

Check Also

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به خبر عدم توجه به احداث درمانگاه شهرک صنعتی رشت

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به خبر عدم توجه به احداث درمانگاه شهرک صنعتی …