چاپ مطلب چاپ مطلب

جشنواره فیلم و عکس «دریای دوستی کاسپین» در رشت برگزار می شود /اکران فیلم های جشنواره فیلم و عکس دریای دوستی در رشت آغاز شد

همای گیلان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد: جشنواره فیلم و عکس «دریای دوستی کاسپین» از روز چهارشنبه بمدت سه روز در رشت برگزار می شود. index
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی گفت: این جشنواره با حضور هنرمندان سه استان شمالی از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۱۶ مهر با نمایش فیلم های برگزیده در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت آغاز می شود.
به گفته وی؛ ۲۵ فیلم کوتاه برگزیده جشنواره فیلم و عکس «دریای دوستی کاسپین» در این سه روز اکران خواهد شد.
فاضلی افزود: همچنین ساعت ۱۷:۳۰ روز پنجشنبه ۱۷ مهر گشایش نمایشگاه عکس و آیین سپاس از برترینهای جشنواره برگزار می شود.
جشنواره فیلم و عکس «دریای دوستی کاسپین» به همت انجمن سینمای جوان استان و همکاری انجمن سینمای جوان کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد ساماندهی سواحل استانداری گیلان برگزار می شود.
تمبر یادبود جشنواره دریای دوستی رونمایی می شود
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از رونمایی تمبر یادبود جشنواره دریای دوستی و کاسپین خبر داد.

‘سید وحید فخرموسوی’ روز در این خصوص افزود : تمبر دوستی نماد و نشان جشنواره یادشده که توسط انجمن تمبر گیلان و بمناسبت روز جهانی پست منتشر شده است.

وی اظهار کرد: تمبر یادشده فردا در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم و عکس ‘دریای دوستی کاسپین’ رونمایی می شود.

فخر موسوی گفت: نخستین جشنواره دریای دوستی و کاسپین با مرز مشترک پنج کشور حاشیه دریای خزر و بامحوریت تولید فیلم و عکس سه استان شمالی در گیلان برگزار شده است.

وی ادامه داد: این سه استان شمالی شامل گلستان، مازندران و گیلان بوده که تورعکاسی بدین منظور نیز با حضور عکاسان سه استان یادشده برگزار شد.

جشنواره فیلم و عکس «دریای دوستی کاسپین» به همت انجمن سینمای جوان استان و همکاری انجمن سینمای جوان کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد ساماندهی سواحل استانداری گیلان برگزار شده است.

اکران فیلم های جشنواره فیلم و عکس دریای دوستی در رشت آغاز شد
مدیر انجمن سینمای جوان گیلان از آغاز اکران فیلم های جشنواره فیلم و عکس ‘دریای دوستی کاسپین در رشت خبر داد.
‘ نادر معصومی’ در این خصوص افزود: جشنواره فیلم و عکس یادشده به همت انجمن سینمای جوان استان و همکاری انجمن سینمای جوان کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد ساماندهی سواحل استانداری گیلان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: ‘کامران شیردل’ مستند ساز مطرح سینمای ایران، دبیر افتخاری نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس ‘دریای دوستی کاسپین’ شده است.

وی ادامه داد: شیردل، نخستین فیلمساز ایرانی است که نشان شوالیه را از جانب دولت ایتالیا دریافت کرده است.

معصومی افزود: ۲۵ فیلم کوتاه برگزیده جشنواره فیلم و عکس ‘دریای دوستی کاسپین’ از امروز و فردا در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) رشت اکران می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در ماه های اخیر تور عکاسان استان های شمالی با موضوع جشنواره دوستی کاسپین در گیلان برگزار شد.

نخستین جشنواره فیلم و عکس ‘دریای دوستی کاسپین’ به صورت غیر رقابتی با موضوع فیلم های دریایی و ساحل نشینی برگزار شده است.

About

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …