چاپ مطلب چاپ مطلب

جلوگیری از مقدمات انحطاط فرهنگی از وظایف شورای فرهنگ عمومی است

همای گیلان:محمد معافی در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی بندرکیاشهر در سال ۹۳ گفت:کنترل و نظارت اجتماعی،جلوگیری از مقدمات انحطاط و بیان عاقبت انحطاط فرهنگی و دعوت به تفکر و تدبر همه اقشار مردم از عوامل بازدارنده انحطاط فرهنگی است  که بدون تردید یکی از وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی است.


جلوگیری-از-مقدمات-انحطاط-فرهنگی-از-وظایف-شورای-فرهنگ-عمومی-است (1)

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه و دبیر شورای فرهنگ عمومی  با ذکر خبر برگزاری این شورا در صبح روز پنجشنبه هفتم اسفند ماه در دفتر امام جمعه بندر کیاشهر گفت:

ریشه های انحطاط فرهنگی در قرآن کریم ، جهل، ظلم، خدافراموشی، تقلید کورکورانه، تقلید از بیگانگان و عیاشی و لذت طلبی برشمرده شده است.همچنین توسعه فرهنگی به فرایندی اطلاق می­شود که در آن فرهنگ از سطحی ابتدایی به اشکال پیشرفته تر و تکامل یافته تر تبدیل می­گردد.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی با در نظر داشتن اهداف توسعه فرهنگی و جلوگیری از انحطاط فرهنگی باید به برنامه ریزی دقیق و همه جانبه فرهنگی با گرفتن ردیف بودجه مستقل زیر نظر استانداری و با کمک  شورای محترم ائمه جمعه در استان بپردازد.

در ادامه جلسه بخشدار بندرکیاشهر،معاون فرماندار،نماینده اداره اطلاعات،نماینده روابط عمومی آموزش و پرورش بندرکیاشهر،شهردار بندرکیاشهر،رئیس شورای شهر بندرکیاشهر،رئیس حوزه قضایی شهرستان، و در نهایت امام جمعه بندرکیاشهر به ذکر مباحثی درباره اصلاح سیمای فرهنگی شهر پرداختند.

اعضای شورا بر لزوم تشکیل مداوم جلسات شورا علیرغم همه مشکلات موجود و نیز استفاده از ظرفیتهای اداری و مردمی شهرستان و بخش بندرکیاشهر برای اصلاح سیمای فرهنگی شهر تأکید کردند. همچنین انجام دقیق­تر و بیشتر تبلیغات محیطی و استفاده از مساجد و بقاع متبرکه و خود نماز جمعه جهت اشاعه فرهنگ مطلوب عمومی یادآوری شد.

درپایان این جلسه اعضا مصوب کردند:

تبلیغات محیطی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت گسترده تری انجام شود.

جلساتی با صنوف مختلف در خصوص مشارکت بیشتر در جلسات مذهبی و نمازهای جماعت و جمعه برگزار گردد.

مصوبات جلسه های پیشین توسط اعضای مسئول پیگیری و اجرایی شود.

245609_thum

About سردبیر ارشد

Check Also

۳۶ واحد نمونه استاندارد گیلان با حضور استاندار تجلیل شدند

۳۶ واحد نمونه استاندارد گیلان با حضور استاندار تجلیل شدند همزمان با هفته استاندارد، ۳۶ …