چاپ مطلب چاپ مطلب

جوابیه شرکت تولید کننده داروی کلاریترومایسین

با سلام و عرض ادب بحضور دست اندرکاران سایت همای گیلان و مخاطبان محترم آن، پیرامون شکایت مطرح شده از سوی یکی از هموطنان عزیز در مورد سوسپانسیون کلاریترومایسین این شرکت، موارد زیر را جهت اطمینان خاطر آن مادر محترم و سایر خوانندگان بدین شرح اعلام میدارد:

۱-    بطور کلی اشکال دارویی سوسپانسیون، تفاوتشان با شربت ها، الگزیرها و سایر اشکال مایع در عدم انحلال ماده اصلی آن بوده و در ساخت آنها تلاش بر اینست که محصول یکنواختی خود را پس از تکان دادن بدست آورده و تا زمان مصرف حفظ نماید و صحت و سهولت استفاده از آن برای بیمار حاصل شود.

۲-    مسئله ای که در مورد سوسپانسیون کلاریترومایسین وجود دارد و آنرا با سایر سوسپانسیون های دارویی مانند اریترومایسین ،‌آموکسی سیلین، کوآموکسی کلاو و …. متمایز نموده اینست که ماده اصلی و موثره این محصول یعنی  کلاریترومایسین، بشکل پودر نبوده و بصورت ذرات درشت و روکش شده است و این روکش جهت محافظت از  دارو در محیط معده و انحلال و جذب آن در روده و نیز پوشاندن طعم تلخ آن می باشد که در اصطلاح به آن Enteric Coated Granule یا گرانول انتریک کوتد (گرانول با روکش روده ای)‌ گفته می شود،‌ لذا همین امر منجر شده که ذرات درشت این سوسپانسیون پس از آماده سازی و افزودن آب توسط بیمار بسرعت از فاز آبی جدا و مشاهده گردد و در اصل این محصول ” گرانول برای سوسپانسیون” است در حالیکه سوسپانسیون های معمول “پودر برای سوسپانسیون” بوده و ذرات معلق بدلیل اندازه ذره ای ریز قابل مشاهده نمی باشند.

۳-    خصوصیات فیزیکی(ظاهر و طعم تلخ) این محصول مشابه نمونه های خارجی و معتبر دنیا می باشد و  این داروها نیز دارای ذرات قابل مشاهده بوده و این امر کاملاً اجتناب ناپذیر است.

1

نمونه Klacid® تولید شرکت Abbott

2

                            نمونه Clarithromycin Sandoz® تولید شرکت SANDOZ

۴-    اطمینان داده می شود که حالت ظاهری ایجاد شده به هیچ عنوان دال بر فساد،‌ تخریب یا عدم کارآیی و نیز ایجاد عوارض جانبی خاصی (ناشی از شکل ظاهری) نمی باشد.

۵-    لازم به ذکر است مسئولیت داروخانه در چرخه توزیع دارو  صرفا” نگهداری صحیح و تحویل آن به بیمار در طول مدت تاریخ اعتبار مصرف دارو (قبل از تاریخ انقضاء) می باشد. لذا ایرادات، نواقص و ابهامات کیفی محصول متوجه داروخانه های محترم نیست  و مسئولیت آن بر عهده تولید کننده می باشد.

 از سامانه اینترنتی همای گیلان که این موضوع را انعکاس داده و فرصت رفع ابهام را نیز برای این شرکت فراهم نمودند صمیمانه تشکر می نماییم .

شرکت داروسازی تهران شیمی

About

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …

۸ comments

  1. باتشکراززحمات وتوضیح کامل شما

  2. با سلام خدمت شرکت تولید کننده ،اگه دارو مشکلی نداشت چرا جمع اوری شده ؟ پس مشکل داشت ،به هر داروخانه که سر بزنید دیگه چنین دارویی با تولید این شرکت موجود نمیباشد از دانشگاه علوم پزشکی و سازمان دارو تشکر و قدردانی میشود که سریع وارد عمل شدند ولی شرکت سازنده همچنان دلایلی را برای فرار از سهل انگاری خود انجام میدهد…….

  3. من از دکتر برزگر به جهت پیگیری تشکر می کنم واقعا دارو جمع آوری شده است خودم امروز شاهدش بودم

    • با تشکر از سایت همای گیلان بابت
      پیگیری این موضوع،لازم بذکر است که شرکت تهران شیمی در جوابیه خود اعلام نمودند که این دارو مشابه نمونه خارجی می باشد .سئوال من اینست آیاسه جعبه ای که تحویل این خانم شده است هم دارای همان کیفیت بوده؟ قطعا نبوده وگرنه خود داروخانه هم شکایت ایشان را وارد نمیدانست.این دارو جمع آوری شده است.احتمالا بجز شرکت محترم تهران شیمی هیچ کسی این تخصص را ندارد که متوجه شود کیفیت این دارو عالی است!!!!! لطفا به همدیگر و به شعور هم احترام بگذاریم و با یک عذرخواهی بسیار ساده به اشتباه خود اقرار کنیم و تلاشمان را برای ارائه محصول بهتر باشد.

  4. دقیقا در کشور ما انچه بی اهمیت است همین عذر خواهی است

  5. بعضی ها دراین مورد هیچ اطلاعی ندارند نظر میدهند..مسولان هستند که به این موضوع رسیدگی کنند واین شایعه که دارو فاسده وجمع آوری شده از سوی افرادی است که از آب گلالود ماهی میگیرنداین دارو دربازار موجود می باشد..این دارو در آزمایشگاه مورد برسی قرار میگیرد فقط به خاطرصحت این مطلب…و کسانی که از این خبر داغ به قول خود استفاه میکنند هم باید *جوابگو* باشند که در مورد چیزی خبر ندارند خبر دروغ منتشر نکنند..بله باید عذ خواهی کنند…که به صنعت داروی ایران احانت نکند.

  6. آقای محترم این داروخانه وشرکت هستند که باید عذر خواهی نمایندهمانطوریکه در سایت توسط مدیر محترم همای گیلان گفته شد پروفسور برزگر نگرانی خود را بیان می کند اما نمی دانم داروخانه چرا بیانیه می دهد

  7. راستی مسئولین شهرستانی مثل شبکه درمان در این خصوص چه اقدامی انجام دادند