چاپ مطلب چاپ مطلب

خاوری: چهار خطه کردن ۶ محور مواصلاتی در گیلان/ شهرستان سیاهکل از بن‌ بست خارج می شود

همای گیلان:شعبانعلی خاوری ظهر یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران پروژه چهار خطه کردن راه سیاهکل ـ بازکیاگوراب را از پروژه‌ های بزرگ راهسازی در استان برشمرد و افزود: این پروژه در ارتقای سطح زیر ساخت استان و شهرستان سیاهکل دارای جایگاه خاصی است.

2وی همچنین اظهارداشت: با چهار خطه کردن این محور، شهرستان سیاهکل در آینده نزدیک از بن‌ بست خارج و به یکی از شاهراه‌ های اصلی استان تبدیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: عملیات نهایی شامل گاردریل و خط کشی فاز اول این پروژه که تقاطع غیر همسطح بازکیاگوراب بوده در حال انجام است و ادامه چهار خطه سیاهکل – بازکیا گوراب نیز بطول ۱.۵ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۹۵ میلیارد ریال در حال اجراست.

وی در ادامه با بیان اینکه همزمان با اجرای این پروژه عملیات چهار خطه کردن پنج محور دیگر در حال اجراست، افزود: چهار خطه کردن محور فومن – سراوان بطول پنج کیلومتر آغاز شده که اجرای این مهم ضمن تاثیر اساسی در کاهش و روان‌ سازی ‌بار ترافیکی منطقه به عنوان کنارگذر جنوب غربی مرکز استان در هدایت ترافیک سنگین جنوب به سمت غرب گیلان و بالعکس نیز ایفای نقش می ‌کند.

خاوری همچنین چهارخطه کردن محور رودبار – منجیل یکی دیگر از پروژه های مهم عنوان کرد و اظهارداشت: با تکمیل این پروژه در ایام عید امسال مشکلات گذشته را نخواهیم داشت و با اجرای پروژه مزبور ۸۰ درصد مشکل ترافیکی در این محور کاهش خواهد یافت.

وی افزود: یکی از این پروژه های مهم چهار خطه کردن محور شهر صنعتی رشت است که بدلیل اهمیت ویژه این محور و قرارگیری مجتمع های کارگاهی و کارخانجات صنعتی در مجاورت آن، تعریض و ارتقای سطح سرویس مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: این پروژه ۴.۳ کیلومتر طول دارد و پیشرفت فیزیکی پروژه مزبور در حال حاضر ۵۰ درصد است.

وی در ادامه چهار خطه کردن ملاسرا – شفت، چهار بانده کردن رضوانشهر انزلی بطول سه کیلومتر را از دیگر پروژه های چهار خطه استان عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز شده و با روند مناسبی در حال انجام است.

About سردبیر ارشد

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …