چاپ مطلب چاپ مطلب

دادستان انزلی: برخورد جدی با برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه

همای گیلان:دادستان انزلی خاطرنشان کرد: در صورت نظارت صحیح سازمان های مرتبط شاهد برداشت های غیرمجاز شن و ماسه به بهانه احداث استخرهای پرورش ماهی نخواهیم بود.

 

دادستان شهرستان بندرانزلی گفت: با زمین خواران، متعرضان به اراضی ملی، دولتی و حریم سواحل و افرادی که اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز نمایند برخورد قانونی خواهیم کرد.

حجت الاسلام صادق ایران عقیده اظهار کرد: اخیرا فردی که ۳۵ هزار متر از زمین های دولتی را تصرف کرده و اقدام به ساخت و ساز بنا کرده بود بر اساس رای دادگاه به خلع ید و قلع و قمع بناهای احداثی محکوم شد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت حفظ اراضی کشاورزی یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی موظف به نظارت دقیق برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز و تخریب مستحدثات غیرقانونی ساخته شده در اراضی زراعی است.

وی از برخورد قانونی با برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه خبر داد و افزود: پرونده های متعددی برای این افراد تشکیل شده و هیچ حاشیه امنی برای چنین کسانی وجود ندارد.

دادستان انزلی خاطرنشان کرد: در صورت نظارت صحیح سازمان های مرتبط شاهد برداشت های غیرمجاز شن و ماسه به بهانه احداث استخرهای پرورش ماهی نخواهیم بود.

حجت الاسلام ایران عقیده تاکید کرد: کسانی که مجوز احداث استخر می گیرند اجازه برداشت و خروج شن و ماسه از محدوده را ندارند و باید از این شن و ماسه برای دیواره سازی استخر استفاده کنند.

دادستان انزلی اظهار کرد: حتی کسانی که مالکیت زمینی را دارند بدون اجازه نمی توانند شن و ماسه برداشت کنند و این کار تنها در صورت دریافت مجوز از مراجع ذیربط امکان پذیر است.

شهرستان بندرانزلی با ۲۷۵ کیلومتر مربع مساحت و ۱۳۳ هزار نفر جمعیت در کرانه جنوبی دریای خزر از مراکز مهم تجاری و گردشگری گیلان محسوب می شود.

انزلی دومین شهر پر جمعیت استان گیلان بوده و یکی از متراکم ترین شهرهای ایران از لحاظ تراکم جمعیت محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری کم نظیری چون دریا و تالاب انزلی و مراکز مهم اقتصادی همچون بندرگاه، منطقه آزاد و گمرکات در سال های اخیر به ویژه پس از اعلام منطقه آزاد هجوم زمین خواران به اراضی ملی، ساحلی و زمین های کشاورزی این شهرستان برای تغییر کاربری را موجب شد.

دستگاه قضایی با کمک اداره جهاد کشاورزی و سایر مراجع ذیربط حفاظت از اراضی ملی شهرستان را با جدیت دنبال می کند./ایرنا

About سردبیر ارشد

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …