چاپ مطلب چاپ مطلب

دبیر کارگروه آرد و نان استان در پی دستور استاندار گیلان اعلام نمود: نظارت بر کیفیت نان با جدیت در سرلوحه برنامه های سازمان صنعت ،معدن و تجارت گیلان قرار می گیرد

 همای گیلان:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه آرد و نان استان گیلان از نظارت مستمر بر عملکرد و فعالیت نانوایی های سطح استان خبر داد.

download (2)

علی منتظری تصریح کرد: با توجه به دستور استاندار محترم گیلان به این سازمان  به دنبال افزایش نرخ نان و اهمیت این کالا در سبد مصرفی خانوار، تلاش در ارتقاء کیفیت و عدم بروز تخلفاتی مانند کم فروشی و یا گرانفروشی در عرضه آن به شهروندان از مهم ترین اهداف ما در حوزه نظارت بر آن است و این مهم در سرلوحه برنامه های این سازمان قرار می گیرد.

دبیر کارگروه آرد و نان استان گیلان تصریح کرد: در این راستا نظارت کامل بر کیفیت و وزن نان صورت می گیرد .

وی افزود: در این مدت با نمونه برداری از نان های تولیدی که  از نانوایی های سطح استان صورت گرفته است و ارسال نمونه ها جهت انجام آزمایشهای کنترلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و شرکت غله ، نتایج این آزمایشها در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار داده می شود.

منتظری خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف پرونده متخلفان به اداره کل تعزیرات حکومتی جهت سیر مراحل قانونی ارسال می گردد.

منتظری خاطر نشان کرد: در مدت یک هفته اخیر با انجام ۴۲۰ مورد بازرسی و دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان ۴۶ مورد منجر به تشکیل پرونده گردید که پس از بررسی های صورت گرفته در خصوص کم فروشی و تقلب، عرضه نان های سوخته  و بی کیفیت ، اضافه کردن کنجد به نان به صورت اجبار برای مشتری و عدم رعایت موازین بهداشتی ۳۲مورد منجر به تشخیص کم فروشی و تقلب، ۲ مورد اضافه کردن اجباری کنجد و ۹ مورد منجر به تشخیص گرانفروشی و ۳ مورد منجر به تشخیص عدم رعایت موازین بهداشتی شدند.

 دبیر کارگروه آرد و نان استان گیلان تصریح کرد: پرونده نانوایی های متخلف به ارزش ریالی بیش از ۳۰ میلیون ریال جهت سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی از سامانه ۱۲۴ و نیز انجام گشت های بازرسی ویژه توسط این سازمان و اداره کل تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف استان را از جمله مهم ترین راهکارها بر نظارت بر عملکرد نانوایی های سطح استان عنوان کرد

About سردبیر ارشد

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …