چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود خبر داد: ثبت ۶ وقف جدید در لنگرود/اجرای ‌۲۱۹ میلیون تومان فعالیت عمرانی

همای گیلان : رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود از ثبت ۶ مورد وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: ثبت 6 وقف جدید در لنگرود/اجرای ‌219 میلیون تومان فعالیت عمرانی

 حجت‌الاسلام مهدی بازدار عصر امروز در مراسم «یاوران وقف» در کانون زینبیه این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری شش وقف جدید به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در لنگرود به ثبت رسیده است.

وی از اجرای بالغ بر ۲۱۹ میلیون تومان فعالیت عمرانی از منابع سازمان اوقاف و کمک خیران خبر داد و تسطیح و گچ‌کاری شبستان ملاط، تسطیح و همسطح‌سازی امامزاده سید علی کیا نالکیاشهر را از اقدام‌های مهم اوقاف لنگرود برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود، گفت: نصب گلدسته‌های امامزاده حسن کومله، نصب گنبد امامزاده مهدی سیاه کرد گوابر، ساخت آب‌نمای امامزاده محمد کیاکلایه با آرم سازمان اوقاف و امور خیریه و… از دیگر از اقدام‌های مهم این اداره است.

وی برگزاری بصیرت عاشورایی، آرامش بهاری، نشاط معنوی و سوگواره یاس نبوی، اجرای مسابقات قرآنی، همایش بزرگداشت امامزادگان شهرستان و اجرای نیت واقفان را از برنامه‌های فرهنگی اوقاف در لنگرود عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه وقف احسان ماندگار است، گفت: وقف در راستای تحقق عدالت اجتماعی و تقویت همدلی و همزبانی در جامعه موثر است.

حجت‌الاسلام ولی عادلی، نخستین واقف را پیامبر اکرم اسلام (ص) معرفی کرد و افزود: سنت حسنه وقف قبل از اسلام نیز مورد حمایت بود که پس از ظهور اسلام توسط پیامبر(ص) برای حمایت از محرومان، فقرا و رفع مشکلات جامعه هدفمند شد.

وی با اشاره به اینکه اصل مال واقف قابل تبدیل و خرید و فروش نیست، تصریح کرد: موقوفه‌خواری، عدم بیان احکام وقف و اطلاع‌رسانی کافی در جامعه از آسیب‌های وقف است.

این مسئول وقف علمی و پژوهشی، قرآنی ،ساخت مسکن محرومان ،جهیزیه نوعروسان،کمک به بیماران خاص و … را از وقف‌های مورد نیاز جامعه خواند و افزود: ۵۰ درصد رقبه‌های استان دارای سند مالکیت هستند.

وی وقف مشارکتی را برای اجرای کارهای زیربنایی و اساسی در جامعه مهم دانست و متذکر شد: می‌توان با مشارکت همدیگر برای اجرای فعالیت‌های بزرگ و ماندگار مانند ساخت بیمارستان و مدرسه در جامعه شریک شد.

عادلی به اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: عمل به نیات واقف اصل مهم در زمینه وقف است./ فارس

 

About سردبیر

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …