چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر آستارا: بیماری ریوی و تنفسی از مضرات سوزاندن کاه و کلش است

همای گیلان:رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر آستارا گفت: بیماری‌های ریوی و تنفسی از جمله مضرات سوزاندن کاه و کلش پس از برداشت برنج است.
خبرگزاری فارس: بیماری ریوی و تنفسی از مضرات سوزاندن کاه و کلش است

شهروز قلی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به فصل برداشت برنج و سوزاندن کاه و کلش پس از این برداشت، اظهار کرد: سوزاندن کاه و کلش بهداشت عمومی را تهدید می‌کند و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تعزیرات، تهدید علیه بهداشت عمومی و جرم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت شالیزارها در شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز شده است، تصریح کرد: کشاورزان آستارا و لوندویل تاکنون کاه و کلش شالیزارها را آتش نزده‌اند و در این زمینه موارد مورد نظر را رعایت کرده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا افزود: این اداره با کمک دادگستری آستارا، جهاد کشاورزی، بخشداران، شورای اسلامی و دهیاران برای جلوگیری از سوزاندن کاه و کلش برنامه ویژه‌ای دارد.

وی گفت: از طریق بخشداری‌های لوندویل و مرکزی و دهیاران در این زمینه اطلاع‌رسانی شده است.

قلی‌نژاد با اشاره به اینکه امیدواریم با اطلاع‌رسانی از طریق این سازمان امسال شاهد این عمل غیرقانونی نباشیم، خاطرنشان کرد: با آغاز فصل برداشت برنج عده‌ای کشاورز از روی ناآگاهی اقدام به سوزاندن پسماندهای حاصل از برداشت در مزارع خود می‌کردند که موجب آسیب به محیط زیست و کاهش دید می‌شد.

وی کاهش میزان انرژی و تغذیه دام‌ها و جلوگیری از حاصل‌خیزی زمین کشاورزی را از خطرات سوزاندن کاه و کلش دانست و یادآور شد: بیماری ریوی و تنفسی نیز از جمله مضرات سوزاندن کاه و کلش است.

– See more at: hiip://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930513000299#sthash.bnV1P7nI.dpuf

About

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …