چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کل دادگستری گیلان:رتبه دوم بیکاری گیلان در کشور/ درگیری فیزیکی سومین جرم در گیلان است

همای گیلان:احمد سیاوش‌پور عصر امروز در نشست آسیب‌شناسی مباحث حقوقی شهرداری رشت با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت منجی عالم بشریت امام عصر (عج) اظهار کرد: شرایط موجود در رفتارهای اجتماعی جامعه مورد نقد دوستداران نظام و افرادی که نگاهی به پیشرفت و توسعه کشور دارند، است.

download (1)

وی رفتارهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را بیشترین جرایم در کشور و گیلان عنوان کرد و افزود: مواد مخدر و ضرب و جرح مربوط به رفتارهای مذکور در جامعه است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه رفتارهای ناهنجار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هزینه‌های معنوی و مادی بسیاری به جامعه وارد کرده است، تصریح کرد: بخش بسیاری از اعتبارات صرف هزینه ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان معضل اعتیاد را ناشی از بیکاری خواند و بیان کرد: افراد برای تامین معیشت به دلیل وضعیت اشتغال مرتکب جرایمی مانند سرقت می‌شوند.

وی، ایجاد التهاب روانی در جامعه را به دلیل فراهم نشدن شرایط در حوزه مدیریت‌های مختلف به‌ویژه مدیریت شهری دانست.

*درگیری فیزیکی سومین جرم در گیلان

سیاوش‌پور ضرب و جرح و درگیری فیزیکی را سومین ارتکاب جرم در گیلان عنوان کرد و افزود: آستانه تحمل مردم پایین آمده و با کوچک‌ترین مشکل برخوردهای فیزیکی و ناصحیح را شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه نتوانستیم به هر دلیل روان جامعه را به آرامش برسانیم، خاطرنشان کرد: تصادفات و حوادث ناشی از آن چهارمین عامل جرایم در گیلان است.

وی جرایم مذکور را ناشی از سوء مدیریت عنوان کرد و یادآور شد: واقعیت پرونده‌های قضایی را نمی‌توان کتمان کرد.

سیاوش‌پور هزینه تشکیل پرونده‌ها از آغاز تا پایان در دادگستری را بالا خواند و اظهار کرد: دادگاه ناگزیر است احکامی را علیه مجرم اعمال کند و اجرای این احکام برای جامعه هزینه‌بر است.

رئیس کل دادگستری گیلان خواستار چاره‌اندیشی شهرداری، شورای اسلامی شهر و دستگاه قضایی برای کاهش جرایم در جامعه شد و بیان کرد: امروز پیشگیری به عنوان راهکار صحیح و قانونی مناسب ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ناگزیر هستیم اندیشه و طراحی‌های خود را به طرف پیشگیری هدایت کنیم، تصریح کرد: نگاه چند بعدی در مدیریت شهری وجود دارد.

سیاوش‌پور به مدیریت فرهنگ و میراث فرهنگی جامعه توسط شهرداری اشاره کرد و افزود: اگر سنت‌ها، رسوم و فرهنگ اصیل با توانمندی و دوراندیشی توأم باشد می‌توان جامعه را به طرف حوزه فرهنگ دینی هدایت کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید براینکه تاثیر مدیریت شهری در حوزه فرهنگ را می‌توان به اثبات رساند، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری، مدیریت در کسب و کار است.

*رتبه دوم بیکاری گیلان در کشور

وی گیلان را دارای رتبه دوم بیکاری در کشور عنوان کرد و گفت: بخشی از بیکاری استان در کلانشهر رشت است.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه مدیریت شهری می‌تواند در فرهنگ بازار و تحرک در کار نقش‌آفرینی کند، یادآور شد: مدیریت شهری در مدیریت امنیت جامعه موثر است.

رئیس کل دادگستری گیلان جامعه بدون امنیت را دارای تلاطم دانست و اظهار کرد: بعضی از جرایم را با پیشگیری می‌توان از ابتدا از بین برد.

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …