چاپ مطلب چاپ مطلب

رحیم شوقی شهردار رشت شد/ تمدید سرپرستی یزدانی تا پیش از اعلام حکم شوقی از سوی وزارت کشور با موافقت اعضای شورای رشت ، رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.


: رحیم شوقی شهردار رشت شد/ تمدید سرپرستی یزدانی تا پیش از اعلام حکم شوقی از سوی وزارت کشور

با موافقت اعضای شورای رشت ، رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

همای گیلان نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورا که عصر امروز در ساختمان شورا و با دستور جلسه بررسی رزومه داوطلبین احراز پست شهردار رشت و انتخاب شهردار رشت برگزار شد با ۱۰ رای از مجموع ۱۰ عضو حاضر در جلسه، رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

پس از اعلام برنامه توسط دو کاندیدای احراز پست شهردار رشت ، انتخاب شهردار رشت در جلسه شورا انجام شد و از مجموع ۱۰ عضو حاضر در جلسه با ۱۰ رای موافق رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت پس از شمارش آرا و انتخاب رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت اظهار کرد: از تمامی داوطلبینی که با ارسال رزومه و حضور در ساختمان شورا به ارائه برنامه پرداختند تشکر می کنم .

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه مراحل بعدی انتخاب شهردار رشت باید در وزارت کشور پیگیری شود افزود: رشت جزو کلانشهرها است و باید تایید نهایی انتخاب شهردار رشت توسط وزارت کشور انجام شود .

وی با تاکید به اینکه تمامی اعضای شورا همدل و همصدا شهردار رشت را انتخاب کردند بیان کرد: ان شاا شهردار منتخب رشت نیز قدردان این حمایت اعضای شورا باشد و با کار و تلاش شبانه روزی عقب ماندگی های شهر را برطرف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه حکم سرپرستی شهرداری رشت به زودی به اتمام می رسد گفت : با توجه به اینکه تا زمان صدور حکم شهردار رشت ، باید شهرداری توسط سرپرست اداره شود بنابراین ادامه فعالیت یوسف یزدانی را در جایگاه سرپرست شهرداری رشت به رای می گذارم .

با موافقت اعضای شورا ، یوسف یزدانی برای یک دوره مجدد تا زمان اعلام حکم نهایی شهردار رشت از سوی وزارت کشور، مجددا به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.

لازم به ذکر است رحیم شوقی فرزند شهید و در حال حاضر به عنوان مشاور استاندار گیلان مشغول فعالیت است .

ا ارائه برنامه توسط دو کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت/ تمدید سرپرستی یزدانی در شهرداری رشت

رحیم شوقی و سید مجتبی خدمت بین دانا دو کاندیدای نهایی تصدی جایگاه شهردار رشت با حضور در صحن شورا ، برنامه هایشان را اعلام نمایند.

محمد حسین واثق کارگرنیا با عذرخواهی بابت محدودیت مکان برگزاری جلسات شورای رشت افزود: با توجه به محدودیت فضای موجود سالن جلسات شورا ، روابط عمومی به صورت نوبتی از رسانه ها دعوت به عمل می آورد و از اینکه شرایط مهیای حضور تمامی رسانه هایی که تمایل به حضور در جلسات را دارند نیست ، عذرخواهی می کنیم.

وی به روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت : کمک به همنوع در دین مبین اسلام همواره مورد تاکید بوده و در فرهنگ مردمان ایران اسلامی نیز این مهم از جایگاه ویژه ای برخوردار است. با توجه به پیش رو بودن ایام نوروز ، بر همه ما واجب است که در حد توانمان با مساعدت افراد نیازمند، شادی را به دیگر همنوعانمان هدیه کنیم .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پانزدهم اسفند به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است تصریح کرد: درخت و درختکاری در جوامع مختلف از جایگاه خاصی برخوردار است و وجود درختان با حیات انسان ها ارتباط فراوانی دارد و شهرداری رشت نیز با توجه به ضرورت حفظ درختان همزمان با روز درختکاری امسال نیز نسبت به کاشت و توزیع تعدادی نهال در سطح شهر اقدام می کند.

محمد حسین واثق کارگرنیا با تبریک پیشاپیش سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) افزود: امیدواریم با عنایات پروردگار هر چه سریعتر زمینه های ظهور این امام همام فراهم شود و به یُمن قدوم امام دوازدهم ،جهان سراسر عدل و انصاف شود.

وی به برگزاری جلسه نهایی بررسی رزومه های کاندیداهای تصدی جایگاه شهردار رشت اشاره کرد و گفت : سید مجتبی خدمت بین دانا و رحیم شوقی دو گزینه ای هستند که در جلسه امروز شورا به ارائه برنامه می پردازند و در نهایت در این جلسه از بین چهار گزینه ای که به مرحله نهایی رسیدند ، نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام می کنیم.

 رشت و هفت چالش اصلی

کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با حضور در صحن شورا با اشاره به اینکه کارمند رسمی و در استانداری مشغول فعالیت هستم اظهار کرد: رحیم شوقی و مشاور استاندار گیلان هستم و حدود پنج سال مدیر کل دفتر فنی استانداری و غیره از جمله سوابق اجرایی بنده است.

شوقی با بیان اینکه دوره های مختلفی را در داخل و خارج کشور سپری کرده ام افزود: مدیریت دارای سطوح مختلفی است و بنده در صورت انتخاب توسط اعضای شورا برنامه هایم را در سر فصل های مختلف اجرایی می کنم.

وی با تاکید به اینکه هفت چالش اصلی رشت را بررسی کرده ام بیان کرد: آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود، ساخت و ساز بدون پروانه در زمین های نسقی و پسماند سراوان و غیره از جمله چالش های اصلی رشت هستند.

داوطلب احراز پُست شهردار رشت با اشاره به اینکه باید با پیگیری ممیزی املاک منابع خوبی را برای شهر ایجاد کنیم افزود: با پیمانکاران درجه یک استان و همچنین قرار گاه خاتم ارتباطات خوبی دارم و می توانم از این ظرفیت در اجرای پروژه های عمرانی رشت استفاده کنم .

شوقی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری از دیگر اهداف بنده است تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد از نیاز مردم رشت پیرامون اتوبوس ها در درون شهر وجود دارد و می توانیم با برنامه ریزی های مناسب نسبت به افزایش اتوبوس ها و همچنین ایجاد حمل و نقل عمومی مدرن درون شهر اقدام کنیم.

وی به احیای تالاب عینک و بازگشایی میدان سرگل به سعدی و پیگیری احداث پارک پانصد هکتاری لاکان اشاره کرد و گفت : پیرامون احداث پارک لاکان بستر های لازم مهیا است و ان شاا بتوانیم به زودی این پارک را به بهره برداری و در اختیار شهروندان و گردشگران قرار دهیم.

کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با تاکید به اصلاح هندسی نقاط پُر تصادف رشت افزود: احداث نیروگاه زباله سوز از دیگر برنامه های بنده است و در صورت انتخاب حتما به صورت ویژه این موضوع را پیگیری می کنم .

شوقی با اشاره به افزایش آمادگی سازمان های زیر مجموعه شهرداری رشت در زمان وقوع بحران ها بیان کرد: تمرکز بر وصول مطالبات دولتی، نظام مند نمودن ساز و کار تهاتر و به سرانجام رساندن پرونده های عمرانی و غیره از اهداف بنده در صورت کسب رای اعتماد توسط اعضای شورا برای قرار گرفتن در جایگاه شهردار رشت است.

وی با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی را به طور ویژه در دستور کار دارم تصریح کرد: انتخاب و پیاده سازی نظام ارزیابی عملکرد و اجرای پروژه های زیباسازی، به روز رسانی آمار و اطلاعات فضای سبز و پیگیری و اجرای پروژه تفکیک زباله از مبدا از جمله مواردی است که در دستور کار دارم و با توجه به تعاملات خوبی که با دستگاه های اجرایی استان دارم ، از این ارتباطات در راستای تسریع برنامه های شهرداری بهره می گیرم.
نادر حسینی یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه از برنامه های رحیم شوقی برای تعالی رشت سوال کرد؟

پروژه عمرانی اولویت دار داوطلب احراز پُست شهردار رشت

حسن کریمی کرنق عضو شورای اسلامی شهر رشت پس از اتمام صحبت های رحیم شوقی با اشاره به اینکه می خواهم بدانم نخستین پروژه عمرانی مورد توجه شوقی در صورت انتخاب برای جایگاه شهردار رشت چه چیزی است ؟ اظهار کرد: باید اولویت پروژه های عمرانی رشت مشخص شود.

رضا عاشری عضو شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با رحیم شوقی از دوران کودکی دوستی و رفاقت دارم اظهار کرد: واقعیت این است که بنده یقینا از بابت این دوستی ممکن است تقاضاهایی در آینده داشته باشم و نباید خودمان را گول بزنیم و می خواهم بدانم که رحیم شوقی در صورت وقوع چنین اتفاقاتی چگونه رفتار می کند ؟؟؟

ورودی های رشت دغدغه شهر

هادی رمضانی عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ورودی های شهر رشت یکی از دغدغه های موجود است اظهار کرد: زیباسازی شهر در جذب گردشگر بسیار تاثیر گذار است و می خواهم بدانم شوقی برای بهبود وضعیت سیما و منظر رشت چه برنامه ویژه ای دارد؟؟

 آیا شوقی توان جذب اعتبارات ملی دارد؟

سید شمس شفیعی عضو دیگر شورای رشت نیز با مخاطب قرار دادن رحیم شوقی با اشاره به اینکه رویکرد بودجه شهرداری رشت در سال ۱۴۰۲ عمرانی است اظهار کرد: رحیم شوقی باید بگوید که آیا برای پروژه های عمرانی رشت توان جذب اعتبارات ملی را دارد؟؟

 بر اساس کدام ویژگی خود را در حد و اندازه شهردار رشت شدن دیده اید؟؟

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای رشت نیز در این جلسه با مخاطب قرار دادن رحیم شوقی اظهار کرد: می خواهم از رحیم شوقی سوال کنم که چه ویژگی در خودش دیده است که خود را در حد و اندازه شهردار رشت شدن می داند؟؟؟

 انتخاب گزینه بومی و رقم خوردن مشکلات فراوان

علیرضا تاج شهرستانی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر با مطالب خاصی در برخی رسانه ها پیرامون اولویت انتخاب گزینه بومی برای شهردار رشت شدن مواجه بودیم اظهار کرد: شورای ششم پس از انتخاب گزینه بومی با مشکلات فراوانی مواجه شد و در نهایت نیز پس از اتفاقات متعددی توانستیم وی را برکنار کنیم و این در حالی است که هنوز هم اگر اقدامی تاثیر گذار در رشت انجام می شود ،آن فرد مدعی است که با ورود و امضای وی انجام شده است و این در حالی است که بنده بارها در جلسات مختلف بابت وضعیت پل های عابر پیاده و قفل و مهر و موم آن ها به وی تذکر داده بودم اما وی در زمانی که در آن جایگاه حضور داشت، هیچ اقدام موثری حتی درباره رفع مشکلات همین پل های عابر پیاده نیز انجام نداد.

شورای ششم به برنامه رای می دهد

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رحیم شوقی از نیروهای خوب شهر رشت است اظهار کرد: شخصیت رحیم شوقی تا کنون این گونه بوده است که در جایی که احساس می کند توانایی ندارد ورود نمی کند و برنامه ارائه شده توسط وی در جلسه امروز بسیار کامل بود و شورای ششم نیز به برنامه رای می دهد .

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه شورای رشت پیگیر ثبات مدیریتی هستند افزود: برنامه قوی چنانچه اجرایی شود مهم است و اگر فقط برنامه ها زبانی گفته شود اما در عمل اقدامی مشاهده نشود ، یقینا شورا با آن شهردار مخالف می کند.

وی با تاکید به اینکه ما به برنامه رای می دهیم بیان کرد: حتی اگر بیست درصد از برنامه ارائه شده توسط شهردار اجرایی شود ، شورا و شهروندان تشکر می کنند .

کفش آهنی برای جذب اعتبارات ملی

پس از اتمام سوالات اعضای شورای رشت ، کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت در پاسخ به سوالات مطرح شده اظهار کرد: تحصیلات بنده در حوزه فنی و عمرانی است و پروژه های فراوانی را در سطح استان در قالب نظارت عالیه و غیره از جمله راه آهن رشت و .. اجرایی کرده ام و در حوزه عمرانی در استان مدعی هستم و برنامه هایم را در سه محور کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی می کنم .

رحیم شوقی با بیان اینکه بحث کانال ژپنج را می توانیم در فرصت دو ساله و با پیگیری مداوم به سرانجام برسانیم افزود: برای جذب اعتبارات ملی کفش آهنی می پوشم و ان شاا با تعاملات ما بین نمایندگان مجلس و غیره بتوانیم این اقدامات را انجام دهیم.

در صورت تنش و درگیری با شورا باید با خفت و بی آبرویی از شهرداری بروم

وی با تاکید به اینکه برنامه هایی ‌که ارائه کرده ام برای یک بازده چهار ساله است تصریح کرد: این مهم نیازمند همراهی شورا ، پرسنل شهرداری و دیگر مدیران دستگاه ها است و در صورت انتخاب ان شاا بتوانم با تعاملات خوبی که با شورانشینان برقرار می کنم بهترین اتفاقات برای رشت رقم بخورد و بنده به دنبال تنش نیستم و معتقدم برای رفع مشکلات باید در کنار شورا باشم و در صورت ایجاد تنش با شورا باید با خفت و بی آبرویی از شهرداری بروم.

داوطلب احراز پست شهردار رشت با بیان اینکه سوالی که ریاست شورا از بنده پرسید سخت ترین سوال بود افزود: رئیس شورا از بنده سوال کردند که چه ویژگی در خودم مشاهده کردم که خودم را در حد و اندازه کاندیدا شدن برای احراز پست شهردار رشت دیدم که در پاسخ به این سوال باید بگویم که رفاقت و دوستی با هر یازده عضو شورا این جسارت را به بنده داده است .

شوقی با اشاره به اینکه فساد خط قرمز بنده است گفت : معتقدم که دیر یا زود باید در پیشگاه خداوند حاضر شوم و یقینا اعتقاد به این موضوع موجب می شود که با فساد مبارزه کنم .

دانا به دنبال چه اختیاراتی است؟

مسعود عباس نژاد عضو شورای شهر رشت پس از اتمام صحبت‌های مجتبی دانا با اشاره به اینکه دانا از سرمایه های شهر رشت است اظهار کرد: پیش تر از شما به دیگر کاندیدای داوطلب پست شهردار رشت نیز گفتم که شورا به برنامه ها رای می دهد و با توجه به اینکه دانا ، سالها در جایگاه های مدیریتی مختلف در شهرداری مشغول فعالیت بود و اختیارات فراوانی نیز داشت، حالا تصور می کند که با قرار گرفتن در جایگاه شهردار رشت چه اختیاراتی می تواند کسب کند که در گذشته نداشته است ؟؟
علیرضا تاج شهرستانی نیز با مخاطب قرار دادن دانا اظهار کرد: بعضی ها ادعا می کنند که اعضای شورا در دوران سرپرستی از سرپرست شهرداری رشت خواسته های نابجایی داشته اند و از مجتبی دانا تقاضا دارم که چنانچه اعضای شورا چنین خواسته ای از وی داشته اند را صراحتا بگوید.

نسبت به افراد کاندیدای غیر بومی دو سال و نسبت به افراد بومی یک سال جلوتر هستم

دومین کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فعالیتم را از دبیرخانه شهرداری رشت آغاز کرده ام اظهار کرد: سید مجتبی خدمت بین دانا هستم و سابقه سالها فعالیت را در مجموعه شهرداری رشت دارم.

دانا با بیان اینکه احساس می کنم حضورم در جایگاه شهردار رشت می تواند اتفاقات خوبی را برای شهر رقم بزند افزود: نسبت به غیر بومی ها دو سال و نسبت به افراد بومی کاندیدای احراز پست شهردار رشت یک سال پیش تر هستم و مانند برخی نیاز ندارم پرسنل شهرداری را بشناسم و سالهاست که در کنار این پرسنل مشغول به فعالیت هستم.

وی با تاکید به اینکه تا کنون کسی از مجموع شهرداری رشت به عنوان شهردار انتخاب نشده است بیان کرد: رشت شهر اولین ها است و چنانچه بنده برای این جایگاه انتخاب شوم یقینا این نیز جزو اولین ها قرار می گیرد.

داوطلب احراز پست شهردار رشت با اشاره به اینکه دو دوره به عنوان سرپرست شهرداری رشت فعالیت داشتم افزود : بنده در دوران سرپرستی قول‌هایی دادم و طی آن مدت نیز با تلاش های فراوان به قول هایم عمل کردم و یکی از مهم ترین اتفاقات در دوران سرپرستی ام ایجاد آرامش و ثبات در مجموعه شهرداری رشت بود.

دانا با بیان اینکه عاشق امور اجرایی هستم تصریح کرد: سرفصل های کلی برنامه ام را به صورت مکتوب به شورا ارائه کرده ام و در صورتی که بتوانم اعتماد شورا را جلب کنم برنامه هایم را با تاریخ آغاز و اتمام به شورا اعلام می کنم .

وی به امورات رفاهی و تشویقی پرسنل اشاره کرد و گفت : شهرداری رشت مدتهاست که دچار روزمرگی شده است و این روزمرگی موجب می شود که نتواند برای به پروژه های بزرگ فکر کند.

داوطلب احراز پست جایگاه شهردار رشت با تاکید به اینکه باید روزمرگی را از شهردار رشت بگیریم بیان کرد: خدمات شهر که شامل زیبا سازی و غیره می شود باید مورد توجه باشد و معتقدم باید در رشت تغییرات ایجاد شود و واقعا در بخش زیباسازی در رشت با مشکل مواجه هستیم و همه از یکنواختی در رشت خسته شده ایم.

دانا با اشاره به اینکه در بهسازی رودخانه ها نیز باید با برنامه ریزی ورود کنیم افزود: وقتی شهردار روزانه درگیر کارهای کوچک باشد بنابراین نمی تواند به اجرای پروژه های بزرگی همچون زباله سوز و رودخانه ها بیاندیشد و معتقدم باید تنفیذ وظایف انجام شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان یکی از معضل های رشت است تصریح کرد: در بخش مرکزی رشت باید حتما برای این مهم برنامه ریزی شود و وضعیت نامطلوب آسفالت معابر از موارد گلایه شهروندان است که با رفع آن می توانیم تا حدود زیادی از رضایت شهروندان را جلب کنیم.

کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با تاکید به اینکه مدیریت بدون پول را به خوبی بلد هستم بیان کرد: چنانچه شورای ششم به بنده برای قرار گرفتن در این جایگاه اعتماد کند یقینا در دوران فعالیت این شورا اتفاقات خوبی رقم می خورد و بنده به اجرای ممیزی املاک اعتقاد دارم و آن را جزو منابع درآمدی برای شهرداری می دانم .

دانا به بدهی های شهرداری رشت اشاره کرد و گفت : یکسری پرداخت ها به تامین اجتماعی و .. تا حدودی انجام شده است و یقینا چنین پرداخت هایی باید به صورت جامع انجام شود .

وی با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر مباحثی در برخی از رسانه ها مطرح شد افزود: بنده هیچ سفارشی بابت درج هیج مطلبی به رسانه ها نکرده ام و چنانچه برخی از رسانه ها نیز مباحثی را منتشر کردند بر اساس سلایق خودشان بود و در صورتی که برای این جایگاه انتخاب نشوم به عنوان یک سرباز برای اعتلای رشت خدمت می کنم.

حسن کریمی کرنق یکی از اعضای شورای رشت نیز با مخاطب قرار دادن مجتبی دانا اظهار کرد: در صورت انتخاب شدن نخستین کار متمایز دانا با دیگر مدیران چه کاری است؟؟

سرپرست شهرداری رشت در حال دویدن بر روی تردمیل!

رضا عاشری نیز با مخاطب قرار دادن مجتبی دانا اظهار کرد: در دوران سرپرستی مجتبی دانا و در شرایطی که بابت عقب ماندگی های رشت شورا به دنبال کار و تلاش بود ، از مجتبی دانا استوری هایی در حال دویدن بر روی تردمیل و یا شنا در استخر می دیدیم و آیا پس از شهردار شدن نیز ورزش برایشان در اولویت است؟؟

هوشمند سازی و ممیزی املاک در رشت

عضو شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دانا از خانواده های اصیل رشت است اظهار کرد: مجتبی دانا طی سه دهه در شهرداری رشت خدمت کرده است و بنده نیز از حامیان جدی مجتبی دانا بوده ام و از این بابت نیز ابایی ندارم.

سید شمس شفیعی با مخاطب قرار دادن دانا افزود: می خواهم از دانا سوال کنم که چنانچه هوشمند سازی و ممیزی املاک در رشت انجام شود چه اتفاقی در شهر رقم میخورد؟؟

وی با تاکید به اینکه دانا فرض کند که فرد دیگری در شهر به عنوان شهردار انتخاب شود بیان کرد: می خواهم بدانم در صورتی که فرد دیگری شهردار رشت شود ، مجتبی دانا برای مجموعه شهرداری رشت و شهروندان چه پیامی دارد؟

شورا از شهردار انتظار کار و خدمت دارد

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رشت عقب ماندگی فراوانی دارد اظهار کرد: شورای ششم رشت جزو نخستین شوراهای بود که پس از آغاز به کار نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام کرد و ما همواره بر اساس برنامه به افراد رای می دهیم و به شهردار پیشین رشت نیز بر اساس برنامه هایی که ارائه کرده بود رای دادیم اما متاسفانه در عمل اقدامات بر اساس برنامه ها نبود و پس از تذکرات فراوان نهایتا استیضاح مطرح شد.

هادی رمضانی با بیان اینکه شورا از شهردار رشت انتظار کار و خدمت دارد افزود: انتظار داریم شهردار رشت با تلاش فراوان عقب ماندگی ها را برطرف کند.

به عملکرد افراد رای دهید

داوطلب احراز پست شهردار رشت نیز پس از اتمام سوالات اعضای شورا با اشاره به اینکه بنده معتقدم به جای برنامه به عملکرد افراد رای دهید اظهار کرد: شهردار پیشین برنامه ای را ارائه کرد که به نظر من نقص نداشت اما در عمل نتوانست کاری انجام دهد.

سید مجتبی خدمت بین دانا با بیان اینکه مجموعه شهرداری رشت از بیرون بسیار زیبا است افزود: کار در شهرداری بسیار سنگین است و افرادی بودند که تا پیش از قرار گرفتن در جایگاه شهردار رشت بسیار مدعی بودند اما وقتی که چک حقوق پرسنل شهرداری رشت را برای امضا به اتاقش بردند از واهمه حاضر به امضای چک نشد.

وی با تاکید به اینکه بنده علاقه دارم در شهری تمیز و پاکیزه حرکت کنم بیان کرد: در رشت ۲۳ کیلومتر رودخانه وجود دارد و آرزوی قلبی من این است که رودخانه های شهرم آباد شوند .

کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با اشاره به اینکه اعضای شورا در دوران سرپرستی ام هیچ تقاضای شخصی نداشتند تصریح کرد: معتقدم شهردار باید هفته ای چند روز با اعضای شورا نشست داشته باشد و تعاملات را افزایش دهد و اعضای شورا هیچ درخواست نابجایی از شهردار ندارند.

دانا با تاکید به اینکه در سیستمی که روان نباشد یقینا مشکلات فراوانی رقم می خورد افزود: شهرداری رشت دچار روزمرگی است و در بسیاری از پروژه ها هنوز نیازمند مطالعه هستیم.

وی با بیان اینکه در دوران سرپرستی ام یکسره به دنبال کار و فعالیت بودم گفت: وقتی مسئولیتی را قبول می کنم یقینا برای اجرای آن به بهترین نحو گام برمی داریم و در غیر این صورت به دنبال برنامه های شخصی ام هستم .

داوطلب احراز پست جایگاه شهردار رشت با اشاره به اینکه به والله قسم می خورم که از شهرداری بروم بیان کرد: به خدا قسم می خورم در صورتی که توانایی انجام کار کردن را نداشته باشم از شهرداری استعفا می دهم .

دانا با تاکید به اینکه در صورتی که انتخاب نشوم با تمام وجود در کنار شهردار منتخب خدمت می کنم افزود: حضور در جایگاه شهرداران مناطق و یا پست های دیگر برای من جذابیتی ندارد ، اما در هر جایگاهی که قرار بگیرم با تمام توان خدمت می کنم.

تمدید سرپرستی یزدانی در شهرداری رشت

پس از اعلام برنامه توسط دو کاندیدای احراز پست شهردار رشت ، انتخاب شهردار رشت در جلسه شورا انجام شد و از مجموع ۱۰ عضو حاضر در جلسه با ۱۰ رای موافق رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت پس از شمارش آرا و انتخاب رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت اظهار کرد: از تمامی داوطلبینی که با ارسال رزومه و حضور در ساختمان شورا به ارائه برنامه پرداختند تشکر می کنم .

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه مراحل بعدی انتخاب شهردار رشت باید در وزارت کشور پیگیری شود افزود: حکم شهردار رشت توسط وزیر محترم کشور پس انجام مراحل قانونی صورت می‌گیرد که امیدوارم در کوتاهترین زمان انجام شود.

وی با تاکید به اینکه تمامی اعضای شورا با همدلی و تعامل خوب و پس از یکسری جلسات فشرده نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام کردند بیان کرد: ان شاالله شهردار منتخب رشت نیز قدردان این حمایت اعضای شورا باشد و با کار و تلاش شبانه روزی عقب ماندگی ها را برطرف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه حکم سرپرستی شهرداری رشت به زودی به اتمام می رسد گفت : با توجه به اینکه تا زمان صدور حکم شهردار رشت ، باید شهرداری توسط سرپرست اداره شود بنابراین ادامه فعالیت یوسف یزدانی را در جایگاه سرپرست شهرداری رشت به رای می گذارم .

با موافقت اعضای شورا ، یوسف یزدانی برای یک دوره مجدد تا زمان اعلام حکم نهایی شهردار رشت از سوی وزارت کشور به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.

انتهای پیام

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورا که عصر امروز در ساختمان شورا و با دستور جلسه بررسی رزومه داوطلبین احراز پست شهردار رشت و انتخاب شهردار رشت برگزار شد با ۱۰ رای از مجموع ۱۰ عضو حاضر در جلسه، رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

پس از اعلام برنامه توسط دو کاندیدای احراز پست شهردار رشت ، انتخاب شهردار رشت در جلسه شورا انجام شد و از مجموع ۱۰ عضو حاضر در جلسه با ۱۰ رای موافق رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت پس از شمارش آرا و انتخاب رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت اظهار کرد: از تمامی داوطلبینی که با ارسال رزومه و حضور در ساختمان شورا به ارائه برنامه پرداختند تشکر می کنم .

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه مراحل بعدی انتخاب شهردار رشت باید در وزارت کشور پیگیری شود افزود: رشت جزو کلانشهرها است و باید تایید نهایی انتخاب شهردار رشت توسط وزارت کشور انجام شود .

وی با تاکید به اینکه تمامی اعضای شورا همدل و همصدا شهردار رشت را انتخاب کردند بیان کرد: ان شاا شهردار منتخب رشت نیز قدردان این حمایت اعضای شورا باشد و با کار و تلاش شبانه روزی عقب ماندگی های شهر را برطرف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه حکم سرپرستی شهرداری رشت به زودی به اتمام می رسد گفت : با توجه به اینکه تا زمان صدور حکم شهردار رشت ، باید شهرداری توسط سرپرست اداره شود بنابراین ادامه فعالیت یوسف یزدانی را در جایگاه سرپرست شهرداری رشت به رای می گذارم .

با موافقت اعضای شورا ، یوسف یزدانی برای یک دوره مجدد تا زمان اعلام حکم نهایی شهردار رشت از سوی وزارت کشور، مجددا به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.

لازم به ذکر است رحیم شوقی فرزند شهید و در حال حاضر به عنوان مشاور استاندار گیلان مشغول فعالیت است .

ا
  ارائه برنامه توسط دو کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت/ تمدید سرپرستی یزدانی در شهرداری رشت

رحیم شوقی و سید مجتبی خدمت بین دانا دو کاندیدای نهایی تصدی جایگاه شهردار رشت با حضور در صحن شورا ، برنامه هایشان را ارائه کردند.

، رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به موضوع انتخاب شهردار رشت اظهار کرد: امیدواریم با انتخابی اصلح و متعهد بتوانیم شهر رشت را مجددا در مسیر توسعه و بالندگی قرار دهیم .

محمد حسین واثق کارگرنیا با عذرخواهی بابت محدودیت مکان برگزاری جلسات شورای رشت افزود: با توجه به محدودیت فضای موجود سالن جلسات شورا ، روابط عمومی به صورت نوبتی از رسانه ها دعوت به عمل می آورد و از اینکه شرایط مهیای حضور تمامی رسانه هایی که تمایل به حضور در جلسات را دارند نیست ، عذرخواهی می کنیم.

وی به روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت : کمک به همنوع در دین مبین اسلام همواره مورد تاکید بوده و در فرهنگ مردمان ایران اسلامی نیز این مهم از جایگاه ویژه ای برخوردار است. با توجه به پیش رو بودن ایام نوروز ، بر همه ما واجب است که در حد توانمان با مساعدت افراد نیازمند، شادی را به دیگر همنوعانمان هدیه کنیم .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پانزدهم اسفند به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است تصریح کرد: درخت و درختکاری در جوامع مختلف از جایگاه خاصی برخوردار است و وجود درختان با حیات انسان ها ارتباط فراوانی دارد و شهرداری رشت نیز با توجه به ضرورت حفظ درختان همزمان با روز درختکاری امسال نیز نسبت به کاشت و توزیع تعدادی نهال در سطح شهر اقدام می کند.

محمد حسین واثق کارگرنیا با تبریک پیشاپیش سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) افزود: امیدواریم با عنایات پروردگار هر چه سریعتر زمینه های ظهور این امام همام فراهم شود و به یُمن قدوم امام دوازدهم ،جهان سراسر عدل و انصاف شود.

وی به برگزاری جلسه نهایی بررسی رزومه های کاندیداهای تصدی جایگاه شهردار رشت اشاره کرد و گفت : سید مجتبی خدمت بین دانا و رحیم شوقی دو گزینه ای هستند که در جلسه امروز شورا به ارائه برنامه می پردازند و در نهایت در این جلسه از بین چهار گزینه ای که به مرحله نهایی رسیدند ، نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام می کنیم. رشت و هفت چالش اصلی

کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با حضور در صحن شورا با اشاره به اینکه کارمند رسمی و در استانداری مشغول فعالیت هستم اظهار کرد: رحیم شوقی و مشاور استاندار گیلان هستم و حدود پنج سال مدیر کل دفتر فنی استانداری و غیره از جمله سوابق اجرایی بنده است.

شوقی با بیان اینکه دوره های مختلفی را در داخل و خارج کشور سپری کرده ام افزود: مدیریت دارای سطوح مختلفی است و بنده در صورت انتخاب توسط اعضای شورا برنامه هایم را در سر فصل های مختلف اجرایی می کنم.

وی با تاکید به اینکه هفت چالش اصلی رشت را بررسی کرده ام بیان کرد: آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود، ساخت و ساز بدون پروانه در زمین های نسقی و پسماند سراوان و غیره از جمله چالش های اصلی رشت هستند.

داوطلب احراز پُست شهردار رشت با اشاره به اینکه باید با پیگیری ممیزی املاک منابع خوبی را برای شهر ایجاد کنیم افزود: با پیمانکاران درجه یک استان و همچنین قرار گاه خاتم ارتباطات خوبی دارم و می توانم از این ظرفیت در اجرای پروژه های عمرانی رشت استفاده کنم .

شوقی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری از دیگر اهداف بنده است تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد از نیاز مردم رشت پیرامون اتوبوس ها در درون شهر وجود دارد و می توانیم با برنامه ریزی های مناسب نسبت به افزایش اتوبوس ها و همچنین ایجاد حمل و نقل عمومی مدرن درون شهر اقدام کنیم.
[۳/۴, ۱۱:۰۳ PM] مریم افضلی: وی به احیای تالاب عینک و بازگشایی میدان سرگل به سعدی و پیگیری احداث پارک پانصد هکتاری لاکان اشاره کرد و گفت : پیرامون احداث پارک لاکان بستر های لازم مهیا است و ان شاا بتوانیم به زودی این پارک را به بهره برداری و در اختیار شهروندان و گردشگران قرار دهیم.

کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با تاکید به اصلاح هندسی نقاط پُر تصادف رشت افزود: احداث نیروگاه زباله سوز از دیگر برنامه های بنده است و در صورت انتخاب حتما به صورت ویژه این موضوع را پیگیری می کنم .

شوقی با اشاره به افزایش آمادگی سازمان های زیر مجموعه شهرداری رشت در زمان وقوع بحران ها بیان کرد: تمرکز بر وصول مطالبات دولتی، نظام مند نمودن ساز و کار تهاتر و به سرانجام رساندن پرونده های عمرانی و غیره از اهداف بنده در صورت کسب رای اعتماد توسط اعضای شورا برای قرار گرفتن در جایگاه شهردار رشت است.

وی با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی را به طور ویژه در دستور کار دارم تصریح کرد: انتخاب و پیاده سازی نظام ارزیابی عملکرد و اجرای پروژه های زیباسازی، به روز رسانی آمار و اطلاعات فضای سبز و پیگیری و اجرای پروژه تفکیک زباله از مبدا از جمله مواردی است که در دستور کار دارم و با توجه به تعاملات خوبی که با دستگاه های اجرایی استان دارم ، از این ارتباطات در راستای تسریع برنامه های شهرداری بهره می گیرم.
[۳/۴, ۱۱:۰۳ PM] مریم افضلی: نادر حسینی یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه از برنامه های رحیم شوقی برای تعالی رشت سوال کرد؟
[۳/۴, ۱۱:۰۳ PM] مریم افضلی: پروژه عمرانی اولویت دار داوطلب احراز پُست شهردار رشت

حسن کریمی کرنق عضو شورای اسلامی شهر رشت پس از اتمام صحبت های رحیم شوقی با اشاره به اینکه می خواهم بدانم نخستین پروژه عمرانی مورد توجه شوقی در صورت انتخاب برای جایگاه شهردار رشت چه چیزی است ؟ اظهار کرد: باید اولویت پروژه های عمرانی رشت مشخص شود.
[۳/۴, ۱۱:۰۳ PM] مریم افضلی: رضا عاشری عضو شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با رحیم شوقی از دوران کودکی دوستی و رفاقت دارم اظهار کرد: واقعیت این است که بنده یقینا از بابت این دوستی ممکن است تقاضاهایی در آینده داشته باشم و نباید خودمان را گول بزنیم و می خواهم بدانم که رحیم شوقی در صورت وقوع چنین اتفاقاتی چگونه رفتار می کند ؟؟؟
[۳/۴, ۱۱:۰۳ PM] مریم افضلی: ورودی های رشت دغدغه شهر

هادی رمضانی عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ورودی های شهر رشت یکی از دغدغه های موجود است اظهار کرد: زیباسازی شهر در جذب گردشگر بسیار تاثیر گذار است و می خواهم بدانم شوقی برای بهبود وضعیت سیما و منظر رشت چه برنامه ویژه ای دارد؟؟
[۳/۴, ۱۱:۰۴ PM] مریم افضلی: آیا شوقی توان جذب اعتبارات ملی دارد؟

سید شمس شفیعی عضو دیگر شورای رشت نیز با مخاطب قرار دادن رحیم شوقی با اشاره به اینکه رویکرد بودجه شهرداری رشت در سال ۱۴۰۲ عمرانی است اظهار کرد: رحیم شوقی باید بگوید که آیا برای پروژه های عمرانی رشت توان جذب اعتبارات ملی را دارد؟؟
[۳/۴, ۱۱:۰۴ PM] مریم افضلی: بر اساس کدام ویژگی خود را در حد و اندازه شهردار رشت شدن دیده اید؟؟

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای رشت نیز در این جلسه با مخاطب قرار دادن رحیم شوقی اظهار کرد: می خواهم از رحیم شوقی سوال کنم که چه ویژگی در خودش دیده است که خود را در حد و اندازه شهردار رشت شدن می داند؟؟؟
[۳/۴, ۱۱:۰۴ PM] مریم افضلی: انتخاب گزینه بومی و رقم خوردن مشکلات فراوان

علیرضا تاج شهرستانی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر با مطالب خاصی در برخی رسانه ها پیرامون اولویت انتخاب گزینه بومی برای شهردار رشت شدن مواجه بودیم اظهار کرد: شورای ششم پس از انتخاب گزینه بومی با مشکلات فراوانی مواجه شد و در نهایت نیز پس از اتفاقات متعددی توانستیم وی را برکنار کنیم و این در حالی است که هنوز هم اگر اقدامی تاثیر گذار در رشت انجام می شود ،آن فرد مدعی است که با ورود و امضای وی انجام شده است و این در حالی است که بنده بارها در جلسات مختلف بابت وضعیت پل های عابر پیاده و قفل و مهر و موم آن ها به وی تذکر داده بودم اما وی در زمانی که در آن جایگاه حضور داشت، هیچ اقدام موثری حتی درباره رفع مشکلات همین پل های عابر پیاده نیز انجام نداد.
[۳/۴, ۱۱:۰۴ PM] مریم افضلی: شورای ششم به برنامه رای می دهد

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رحیم شوقی از نیروهای خوب شهر رشت است اظهار کرد: شخصیت رحیم شوقی تا کنون این گونه بوده است که در جایی که احساس می کند توانایی ندارد ورود نمی کند و برنامه ارائه شده توسط وی در جلسه امروز بسیار کامل بود و شورای ششم نیز به برنامه رای می دهد .

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه شورای رشت پیگیر ثبات مدیریتی هستند افزود: برنامه قوی چنانچه اجرایی شود مهم است و اگر فقط برنامه ها زبانی گفته شود اما در عمل اقدامی مشاهده نشود ، یقینا شورا با آن شهردار مخالف می کند.

وی با تاکید به اینکه ما به برنامه رای می دهیم بیان کرد: حتی اگر بیست درصد از برنامه ارائه شده توسط شهردار اجرایی شود ، شورا و شهروندان تشکر می کنند .
[۳/۴, ۱۱:۰۴ PM] مریم افضلی: کفش آهنی برای جذب اعتبارات ملی

پس از اتمام سوالات اعضای شورای رشت ، کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت در پاسخ به سوالات مطرح شده اظهار کرد: تحصیلات بنده در حوزه فنی و عمرانی است و پروژه های فراوانی را در سطح استان در قالب نظارت عالیه و غیره از جمله راه آهن رشت و .. اجرایی کرده ام و در حوزه عمرانی در استان مدعی هستم و برنامه هایم را در سه محور کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی می کنم .

رحیم شوقی با بیان اینکه بحث کانال ژپنج را می توانیم در فرصت دو ساله و با پیگیری مداوم به سرانجام برسانیم افزود: برای جذب اعتبارات ملی کفش آهنی می پوشم و ان شاا با تعاملات ما بین نمایندگان مجلس و غیره بتوانیم این اقدامات را انجام دهیم.

در صورت تنش و درگیری با شورا باید با خفت و بی آبرویی از شهرداری بروم

وی با تاکید به اینکه برنامه هایی ‌که ارائه کرده ام برای یک بازده چهار ساله است تصریح کرد: این مهم نیازمند همراهی شورا ، پرسنل شهرداری و دیگر مدیران دستگاه ها است و در صورت انتخاب ان شاا بتوانم با تعاملات خوبی که با شورانشینان برقرار می کنم بهترین اتفاقات برای رشت رقم بخورد و بنده به دنبال تنش نیستم و معتقدم برای رفع مشکلات باید در کنار شورا باشم و در صورت ایجاد تنش با شورا باید با خفت و بی آبرویی از شهرداری بروم.

داوطلب احراز پست شهردار رشت با بیان اینکه سوالی که ریاست شورا از بنده پرسید سخت ترین سوال بود افزود: رئیس شورا از بنده سوال کردند که چه ویژگی در خودم مشاهده کردم که خودم را در حد و اندازه کاندیدا شدن برای احراز پست شهردار رشت دیدم که در پاسخ به این سوال باید بگویم که رفاقت و دوستی با هر یازده عضو شورا این جسارت را به بنده داده است .

شوقی با اشاره به اینکه فساد خط قرمز بنده است گفت : معتقدم که دیر یا زود باید در پیشگاه خداوند حاضر شوم و یقینا اعتقاد به این موضوع موجب می شود که با فساد مبارزه کنم .
[۳/۴, ۱۱:۰۴ PM] مریم افضلی: دانا به دنبال چه اختیاراتی است؟

مسعود عباس نژاد عضو شورای شهر رشت پس از اتمام صحبت‌های مجتبی دانا با اشاره به اینکه دانا از سرمایه های شهر رشت است اظهار کرد: پیش تر از شما به دیگر کاندیدای داوطلب پست شهردار رشت نیز گفتم که شورا به برنامه ها رای می دهد و با توجه به اینکه دانا ، سالها در جایگاه های مدیریتی مختلف در شهرداری مشغول فعالیت بود و اختیارات فراوانی نیز داشت، حالا تصور می کند که با قرار گرفتن در جایگاه شهردار رشت چه اختیاراتی می تواند کسب کند که در گذشته نداشته است ؟؟
[۳/۴, ۱۱:۰۴ PM] مریم افضلی: علیرضا تاج شهرستانی نیز با مخاطب قرار دادن دانا اظهار کرد: بعضی ها ادعا می کنند که اعضای شورا در دوران سرپرستی از سرپرست شهرداری رشت خواسته های نابجایی داشته اند و از مجتبی دانا تقاضا دارم که چنانچه اعضای شورا چنین خواسته ای از وی داشته اند را صراحتا بگوید.
[۳/۴, ۱۱:۰۴ PM] مریم افضلی: نسبت به افراد کاندیدای غیر بومی دو سال و نسبت به افراد بومی یک سال جلوتر هستم

دومین کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فعالیتم را از دبیرخانه شهرداری رشت آغاز کرده ام اظهار کرد: سید مجتبی خدمت بین دانا هستم و سابقه سالها فعالیت را در مجموعه شهرداری رشت دارم.

دانا با بیان اینکه احساس می کنم حضورم در جایگاه شهردار رشت می تواند اتفاقات خوبی را برای شهر رقم بزند افزود: نسبت به غیر بومی ها دو سال و نسبت به افراد بومی کاندیدای احراز پست شهردار رشت یک سال پیش تر هستم و مانند برخی نیاز ندارم پرسنل شهرداری را بشناسم و سالهاست که در کنار این پرسنل مشغول به فعالیت هستم.

وی با تاکید به اینکه تا کنون کسی از مجموع شهرداری رشت به عنوان شهردار انتخاب نشده است بیان کرد: رشت شهر اولین ها است و چنانچه بنده برای این جایگاه انتخاب شوم یقینا این نیز جزو اولین ها قرار می گیرد.

داوطلب احراز پست شهردار رشت با اشاره به اینکه دو دوره به عنوان سرپرست شهرداری رشت فعالیت داشتم افزود : بنده در دوران سرپرستی قول‌هایی دادم و طی آن مدت نیز با تلاش های فراوان به قول هایم عمل کردم و یکی از مهم ترین اتفاقات در دوران سرپرستی ام ایجاد آرامش و ثبات در مجموعه شهرداری رشت بود.

دانا با بیان اینکه عاشق امور اجرایی هستم تصریح کرد: سرفصل های کلی برنامه ام را به صورت مکتوب به شورا ارائه کرده ام و در صورتی که بتوانم اعتماد شورا را جلب کنم برنامه هایم را با تاریخ آغاز و اتمام به شورا اعلام می کنم .

وی به امورات رفاهی و تشویقی پرسنل اشاره کرد و گفت : شهرداری رشت مدتهاست که دچار روزمرگی شده است و این روزمرگی موجب می شود که نتواند برای به پروژه های بزرگ فکر کند.

داوطلب احراز پست جایگاه شهردار رشت با تاکید به اینکه باید روزمرگی را از شهردار رشت بگیریم بیان کرد: خدمات شهر که شامل زیبا سازی و غیره می شود باید مورد توجه باشد و معتقدم باید در رشت تغییرات ایجاد شود و واقعا در بخش زیباسازی در رشت با مشکل مواجه هستیم و همه از یکنواختی در رشت خسته شده ایم.

دانا با اشاره به اینکه در بهسازی رودخانه ها نیز باید با برنامه ریزی ورود کنیم افزود: وقتی شهردار روزانه درگیر کارهای کوچک باشد بنابراین نمی تواند به اجرای پروژه های بزرگی همچون زباله سوز و رودخانه ها بیاندیشد و معتقدم باید تنفیذ وظایف انجام شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان یکی از معضل های رشت است تصریح کرد: در بخش مرکزی رشت باید حتما برای این مهم برنامه ریزی شود و وضعیت نامطلوب آسفالت معابر از موارد گلایه شهروندان است که با رفع آن می توانیم تا حدود زیادی از رضایت شهروندان را جلب کنیم.

کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با تاکید به اینکه مدیریت بدون پول را به خوبی بلد هستم بیان کرد: چنانچه شورای ششم به بنده برای قرار گرفتن در این جایگاه اعتماد کند یقینا در دوران فعالیت این شورا اتفاقات خوبی رقم می خورد و بنده به اجرای ممیزی املاک اعتقاد دارم و آن را جزو منابع درآمدی برای شهرداری می دانم .

دانا به بدهی های شهرداری رشت اشاره کرد و گفت : یکسری پرداخت ها به تامین اجتماعی و .. تا حدودی انجام شده است و یقینا چنین پرداخت هایی باید به صورت جامع انجام شود .

وی با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر مباحثی در برخی از رسانه ها مطرح شد افزود: بنده هیچ سفارشی بابت درج هیج مطلبی به رسانه ها نکرده ام و چنانچه برخی از رسانه ها نیز مباحثی را منتشر کردند بر اساس سلایق خودشان بود و در صورتی که برای این جایگاه انتخاب نشوم به عنوان یک سرباز برای اعتلای رشت خدمت می کنم.
[۳/۴, ۱۱:۰۴ PM] مریم افضلی: حسن کریمی کرنق یکی از اعضای شورای رشت نیز با مخاطب قرار دادن مجتبی دانا اظهار کرد: در صورت انتخاب شدن نخستین کار متمایز دانا با دیگر مدیران چه کاری است؟؟
[۳/۴, ۱۱:۰۴ PM] مریم افضلی: سرپرست شهرداری رشت در حال دویدن بر روی تردمیل

رضا عاشری نیز با مخاطب قرار دادن مجتبی دانا اظهار کرد: در دوران سرپرستی مجتبی دانا و در شرایطی که بابت عقب ماندگی های رشت شورا به دنبال کار و تلاش بود ، از مجتبی دانا استوری هایی در حال دویدن بر روی تردمیل و یا شنا در استخر می دیدیم و آیا پس از شهردار شدن نیز ورزش برایشان در اولویت است؟؟
[۳/۴, ۱۱:۰۴ PM] مریم افضلی: هوشمند سازی و ممیزی املاک در رشت

عضو شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دانا از خانواده های اصیل رشت است اظهار کرد: مجتبی دانا طی سه دهه در شهرداری رشت خدمت کرده است و بنده نیز از حامیان جدی مجتبی دانا بوده ام و از این بابت نیز ابایی ندارم.

سید شمس شفیعی با مخاطب قرار دادن دانا افزود: می خواهم از دانا سوال کنم که چنانچه هوشمند سازی و ممیزی املاک در رشت انجام شود چه اتفاقی در شهر رقم میخورد؟؟

وی با تاکید به اینکه دانا فرض کند که فرد دیگری در شهر به عنوان شهردار انتخاب شود بیان کرد: می خواهم بدانم در صورتی که فرد دیگری شهردار رشت شود ، مجتبی دانا برای مجموعه شهرداری رشت و شهروندان چه پیامی دارد؟
[۳/۴, ۱۱:۰۴ PM] مریم افضلی: شورا از شهردار انتظار کار و خدمت دارد

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رشت عقب ماندگی فراوانی دارد اظهار کرد: شورای ششم رشت جزو نخستین شوراهای بود که پس از آغاز به کار نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام کرد و ما همواره بر اساس برنامه به افراد رای می دهیم و به شهردار پیشین رشت نیز بر اساس برنامه هایی که ارائه کرده بود رای دادیم اما متاسفانه در عمل اقدامات بر اساس برنامه ها نبود و پس از تذکرات فراوان نهایتا استیضاح مطرح شد.

هادی رمضانی با بیان اینکه شورا از شهردار رشت انتظار کار و خدمت دارد افزود: انتظار داریم شهردار رشت با تلاش فراوان عقب ماندگی ها را برطرف کند.
[۳/۴, ۱۱:۰۵ PM] مریم افضلی: به عملکرد افراد رای دهید

داوطلب احراز پست شهردار رشت نیز پس از اتمام سوالات اعضای شورا با اشاره به اینکه بنده معتقدم به جای برنامه به عملکرد افراد رای دهید اظهار کرد: شهردار پیشین برنامه ای را ارائه کرد که به نظر من نقص نداشت اما در عمل نتوانست کاری انجام دهد.

سید مجتبی خدمت بین دانا با بیان اینکه مجموعه شهرداری رشت از بیرون بسیار زیبا است افزود: کار در شهرداری بسیار سنگین است و افرادی بودند که تا پیش از قرار گرفتن در جایگاه شهردار رشت بسیار مدعی بودند اما وقتی که چک حقوق پرسنل شهرداری رشت را برای امضا به اتاقش بردند از واهمه حاضر به امضای چک نشد.

وی با تاکید به اینکه بنده علاقه دارم در شهری تمیز و پاکیزه حرکت کنم بیان کرد: در رشت ۲۳ کیلومتر رودخانه وجود دارد و آرزوی قلبی من این است که رودخانه های شهرم آباد شوند .

کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با اشاره به اینکه اعضای شورا در دوران سرپرستی ام هیچ تقاضای شخصی نداشتند تصریح کرد: معتقدم شهردار باید هفته ای چند روز با اعضای شورا نشست داشته باشد و تعاملات را افزایش دهد و اعضای شورا هیچ درخواست نابجایی از شهردار ندارند.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …