چاپ مطلب چاپ مطلب

زیارت نامه پیامبر اکرم (ص)در مساجد لاهیجان قرائت می شود

همای گیلان:سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از قرائت زیارت نامه حضرت رسول اکرم(ص) در مساجد این شهرستان خبر داد.

download (1)
شاهین جهانگیری بلورچیان در گفت و گویی افزود: از سال ۱۳۸۵ ستاد دائمی گرامیداشت پیامبراعظم(ص) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده و در ۲۸ صفر همزمان با رحلت جانگداز آن حضرت در سراسر کشور و با هماهنگی سایر دستگاهها اقدام به برگزاری مراسم قرائت زیارتنامه می نماید.
وی اضافه کرد: این مراسم با هدف احترام به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و تعظیم شعائر اسلامی و پرداختن افزون تر به زندگی و رسالت آن حضرت با حضور گسترده مردم متدین لاهیجان برگزار می شود و یک حرکت فرهنگی و مذهبی برای گرامیداشت پیامبر بزرگ اسلام(ص) می باشد.
وی گفت: برای هماهنگی اجرای مراسم جلسه ای در محل فرمانداری لاهیجان به ریاست معاونت فرماندار و دستگاههای مختلف برگزار تا این مراسم معنوی با شکوه بیشتری برگزار شود.
جهانگیری افزود: در روز ۲۸ صفر دسته سینه زنی از صحن مسجد جامع به طرف گلزار شهدای عالیمقام لاهیجان حرکت نموده و در کنار مزار شهدا زیارت نامه حضرت رسول اکرم (ص) قرائت خواهد شد.
وی اضافه کرد: امسال نهمین سال اجرای این مراسم است که در استانها با محوریت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات ارشاد شهرستانها و هماهنگی نهاد ها و سازمانهای مختلف برگزار می شود و از عموم مردم متدین برای حضور در این مراسم معنوی دعوت می نماییم.
به گفته وی، سطح شهر لاهیجان نیز توسط امور شهر و روابط عمومی شهرداری سیاهپوش و فضاسازی شده است.

About سردبیر ارشد

Check Also

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به خبر عدم توجه به احداث درمانگاه شهرک صنعتی رشت

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به خبر عدم توجه به احداث درمانگاه شهرک صنعتی …