چاپ مطلب چاپ مطلب

سردار محمد حسین امیر گل رییس هیات کوهنوردی استان گیلان شد

اختصاصی همای گیلان:مجمع انتخابات رییس هیئت کوهنوردی استان گیلان با حضور رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور،  مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان گیلان و روسای هیات های کوهنوردی شهرستانها در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در رشت برگزار شد .

download (2)

در این مراسم ، آقایان قامتی فومنی و شیری که به عنوان کاندیدای ریاست فدراسیون کوهنوردی استان گیلان اعلام آمادگی کرده بودند در ابتدای جلسه و پس از بیان مشکلات و دغدغه های کوهنوردی استان از کاندیداتوری انصراف دادند و محمد حسین امیر گل با کسب ۱۷ رای ماخوذه به عنوان رییس فدراسیون کوهنوردی استان گیلان به مدت چهار سال و بعد از جابر کوچکی نژاد سکان هیات کوهنوردی استان را به دست گرفت .

مسعود رهنما مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در این جلسه ضمن تبریک انتخاب سردار امیر گل به سمت ریاست هیات اظهار داشت : دغدغه های هیات های ورزشی استان بسیار زیاد است و هیات کوهنوردی نیز از هیات های است که در این خصوص بسیار مظلوم واقع شده است . وی با بیان این مطلب که در چند سال گذشته منابع مالی خوبی به ورزش در کشور تزریق شده است گفت : متاسفانه به دلیل عدم تعامل دست اندرکاران ورزش و هیات ها این منابع مالی در بخش گسترش فعالیت های هیات ها ورزشی علی الخصوص کوهنوردی و صعودهای ورزشی وارد نشده است . وی معضلات عنوان شده توسط روسای هیات های شهرستانها را دغدغه های تمامی ورزشکاران و دوستداران ورزش خواند و تصریح نمود : استان گیلان استانی است که به دلیل برخورداری از طبیعت خاص ، ظرفیت بسیار خوبی در زمینه گسترش ورزش کوهنوردی دارد و در سالهای گذشته در این خصوص کم کاری هایی شده و امیدواریم که با ریاست سردار امیر گل و برنامه ریزی های ایشان موانع موجود درسر راه این رشته در استان مرتفع گردد.

رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور نیز در این مراسم گفت : استان گیلان دارای شرایط بسیار مطلوب است در زمینه کوهنوردی و باید از این پتانسیل به نحو مطلوب بهره برداری شود .

وی تاکید کرد : مربیان بسیار ورزیده از خانمها و آقایان در سطح بین المللی در استان وجود دارند و باید همگی دست به دست دهیم تا ورزش کوهنوردی حرفه ای گیلان را ازحالت رکود خارج کنیم . زارعی با بیان این مطلب که انتقادات و پیشنهادات روسای هیات های کوهنوردی در شهرستانها برای حل مشکلات حائز اهمیت است افزود : بیان کاستی ها و نقاط ضعف و ارایه راهکارها می تواند موجب ارتقاء هیات کوهنوردی استان شود و با توجه به اینکه همه این فعالیت ها باید در چارچوب تعامل و همکاری با ریاست هیات انجام گیرد . وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که آقای امیرگل با پتانسیل هایی که در ایشان شاهد هستیم بتوانند این ورزش را به اعتلا و جایگاه اصلی خود برسانند . در ادامه محمد حسین امیر گل رییس هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی استان گیلان طی سخنانی اظهار داشت : کوهنوردی ورزشی است که به دلیل وسعت فضای انجام آن علاقمندان زیادی را به خود جذب می کند و باید با ارتباط با ارگانها و نهاد های مختلف و مردم این ورزش را گسترش داد . وی اضافه کرد : باید جامعه را به سوی ورزشهای سالم هدایت کنیم و در خصوص جذب افراد به کوهنوردی یک نگاه فرا جمعی را داشته باشیم . وی ادامه داد : من ورزشکار نیستم اما ورزش و ورزشکاران را بسیار دوست دارم و امیدوارم که بتوانم در جایگاهی که قرار گرفته ام با تعامل و لطف دوستان عزیز در فدراسیون ، هیات ها و اداره ورزش و جوانان استان با خرد جمعی معضلات این ورزش  و کاستی ها را برطرف نماییم .

download (1)

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …