چاپ مطلب چاپ مطلب

شناسایی بیش از ۱۴ میلیارد ریال تخلف صنفی و تجاری در گیلان در شش ماهه نخست سال جاری

همای گیلان:رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از چهارده میلیارد ریال تخلفات صنفی در سطح استان گیلان شناسایی شد.

81339303-5996785
محمد درویش کردار با اشاره به فعالیت های گسترده اداره بازرسی و نظارت در مبارزه و جلوگیری از تخلفات صنفی گفت: با انجام بیش از ۱۸۳ هزار مورد گشت و بازرسی از واحدهای صنفی و تجاری ، انبارها، سردخانه ها، واحدهای خرده فروشی و … در سطح استان گیلان ۷ هزار و ۷۶۳ مورد تخلف شناسایی شد که پرونده تخلف آنها به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد ریال شناسایی و به تعزیرات حکومتی استان تحویل شد.
وی همچنین از انجام بیش از ۳۵ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی در ماه گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد یک هزار و ۴۰۲ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ به اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رسیده است.
درویش کردار تصریح کرد: از مجموع گزارش های مردمی و گشت های بازرسی ، یک هزار و ۳۹۴ مورد تخلف صنفی مشاهده شده است که پرونده این تخلفات به ارزش بیش از ۵ میلیارد و پانصد میلیون ریال به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
وی خاطر نشان کرد: از این میزان تخلفات، تنها ۱۲۷ مورد تخلف به ارزش بیش از ده میلیون ریال بوده است.
درویش کردار با اشاره بر لزوم همکاری شهروندان در مبارزه و جلوگیری از تخلفات صنفی تصریح کرد: شهروندان گیلانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند گرانفروشی، عدم درج قیمت بر روی کالا، کم فروشی و تقلب، عدم صدور فاکتور فروش، فروش اجباری و … می توانند موارد مذکور را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

About

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …