چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار رشت : برای احداث مترو نیاز به بودجه ۱۵۰ سال شهرداری رشت داریم!!

همای گیلان: شهردار رشت در ابتدا ضمن خیرمقدم و قبولی طاعات و عبادات حاضرین گفت: “پیرو صحبت هایی که سال گذشته داشتیم و وعده هایی که داده بودیم جهت تسریع روند امور و ارائه خدمات بیشتر به مردم کارگروه رسانه شهرداری را تشکیل دادیم”

خلیلی افزود: “توانمندی های شهر را می بایست با برنامه ریزی، جهت دهی کنیم و با پرهیز از اشتباهات از فرصت ها استفاده کنیم. شهرداری می بایست با نگاهی استراتژیک به معضلات بنگرد و آن را برطرف کند و مشکلات شهر نیازمند حضور افراد موثر و توامند است که می بایست با نقد و انتقاد منصفانه در صدد رفع مشکلات مردم برآیند.”

وی با عنوان اینکه بیان مشکلات بدون راهکار هیچ نتیجه ای نخواهد داشت، گفت: “در حال حاضر ما می بایست برای انجام کارهای خود به این موضوع توجه کنیم که در حوزه مالی توانمند شویم. درآمد باید از حالت تک پایه ای که فقط از طریق ساخت و ساز تامین می شود، خارج شود”

خلیلی توجه به بحث مالی و منابع انسانی را مهمترین موضوع در شهرداری رشت دانست و گفت: “این نیازمند حضور و کمک افراد صاحب نظر است. همه می بایست در تحقق این امر کمک کنند. حتی دولت به عنوان بزرگترین متولی رسیدگی به امورات”

شهردار رشت ادامه داد: “بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی رودخانه های رشت نیاز داریم که ممیزی املاک شهر رشت می تواند کمک شایانی در مسایل مالی باشد.”

خلیلی افزود:”افزون بر ۲۰۰ هزار تا ۲۳۰ هزار ملک در شهر داریم که بسیاری از آن ها ثبت شده نیست و هیچ گونه اطلاعاتی از آن ها نداریم”

شهردار رشت با اشاره به پرونده های قضایی شهرداری رشت، گفت:”در ۳ ماهه گذشته حدود ۳۸ میلیارد تومان درآمد در شهرداری داشتیم که حدود ۲۵.۵ میلیارد تومان به واسطه احکام قضایی که از ۱۰-۱۵ الی ۲۰ سال پیش وجود داشت غرامت دادیم. از سال ۷۸ بدهی به کارمندان داشتیم که همه به دوره ما برخورد و ما ناچار شدیم بدهی ها را پرداخت کنیم. این ها به دلیل نگاه غلط و روزمرگی مدیران پیشین شهرداری بوده است”

وی ادامه داد: “با ۱۲ میلیارد تومان ۴ ماه شهرداری را اداره کردیم همین حالا که با شما صحبت می کنم یک پرونده به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان محکوم شده ایم این بار از کجا باید بیاوریم و چه چیزی را مسدود خواهند کرد، خدا می داند”

خلیلی درباره احداث مترو در شهرداری رشت گفت: “۳ هزار میلیارد تومان هزینه مترو شهر رشت است. این یعنی بودجه ۱۵ سال شهرداری رشت که اگر بودجه را دست نزنیم و ۱۵ سال نگه داریم می شود هزینه ساخت مترو. البته به دلیل رطوبت و آب و هوا و خاک این بودجه مورد نیاز به ۱۰ برابر هم افزایش خواهد یافت. یعنی بودجه ۱۵۰ سال شهرداری!”

وی تصریح کرد: “زمانی که من آمدم ۳۱ مشاور حقوقی را کنار زدیم. کسانی را کنار زدیم که باعث محکومیت ما شدند حتی یک پرونده را پیروز نشدیم.”

خلیلی در رابطه با برنامه کنکاش هم گفت که هزینه آن به طور کامل از طریق شهرداری رشت به صدا و سیما پرداخت شده است.

وی همچنین در پاسخ به درخواست یکی از خبرنگاران که خواست تنها از فعالان برخی از پایگاه های خبری برای فعالیت در کارگروه رسانه استفاده شود، گفت: “از هر کسی که بتواند در بهبود مشکلات شهر قدمی بردارد در این کارگروه استفاده خواهد کرد و آن را محدود به برخی از افراد نمی کند”

وی همچنین پاسخ به سوال خبرنگار ما را در رابطه با اعتراضات اخیر برخی از اعضای شورای شهر رشت نسبت به عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و اسکان یک سایت شخصی در این سازمان را به بعد از افطار موکول کرد و البته بعد از آن هم به آن پاسخی نداد!! /خزرانلاین

About

Check Also

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در چوبر

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در …