چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار لاهیجان برای خواهر خواندگی با یکی از شهرهای افغانستان اعلام آمادگی کرد/سفیر تاجیکستان :باعث افتخار است که از لاهیجان عروس شهرهای ایران دیدن کردیم/شهردار لاهیجان و سفیر پاکستان دیدار کردند

همای گیلان:نشست اکو در لاهیجان فرصتی برای استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری است

index
به گزارش روابط عمومی شهرداری لاهیجان، مهندس سعید آگشته در دیدار با نصیر احمد نور سفیر افغانستان گفت: نشست مؤسسه فرهنگی اکو در لاهیجان فرصت مناسبی بود برای معرفی و پتانسیل ها و جاذبه های لاهیجان تا بتوان از ظرفیت های سرمایه گذاری با دیگر کشورهای عضو استفاده کرد.
نصیر احمد نور سفیر افغانستان نیز در این دیدار با قدردانی از میزبانی شهردار لاهیجان گفت: دو کشور ایران و افغانستان هم ریشه و هم پیشه هستند و دارای دین و زبان مشترک می باشند.
وی افزود: در زمینه مبادلات تجاری ظرفیت های زیادی وجود دارد که امیدوارم افزایش یابد.
سفیر تاجیکستان :باعث افتخار است که از لاهیجان عروس شهرهای ایران دیدن کردیم
سفیر تاجیکستان گفت: باعث افتخار است که از یک استان تاریخی و از لاهیجان به عنوان عروس شهرهای ایران دیدن کردیم.
به گزارش روابط عمومی شهرداری لاهیجان، امامزاده سفیر تاجیکستان در دیدار با مهندس سعید آگشته شهردار لاهیجان گفت: اظهار تسلیت و همدردی مردم کشور تاجیکستان را برای حادثه منا اعلام می کنم.
وی گفت: ایران و تاجیکستان دارای اشتراک های زیادی می باشند و روابط دو کشور در حال گسترش می باشد.
سعید آگشته شهردار لاهیجان نیز در این دیدار گفت: ایران یکی از کشورهای تأثیرگذار در توسعه تاجیکستان است و روابط دو کشور بسیار عمیق می باشد.
وی با اعلام آمادگی برای برگزاری نمایشگاههای مشترک بین لاهیجان و تاجیکستان گفت: برپایی نمایشگاههای مشترک فرصت خوبی برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری می باشد.
شهردار لاهیجان و سفیر پاکستان دیدار کردند
شهردار لاهیجان و سفیر پاکستان در ایران، همزمان با برگزاری نشست مؤسسه فرهنگی اکو در لاهیجان دیدار کردند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری لاهیجان، در این دیدار مهندس سعید آگشته شهردار لاهیجان با اشاره به همسایگی ایران و پاکستان و اشتراک های بین لاهیجان و برخی شهرهای پاکستان گفت: با توجه به مشابهت هایی که بین لاهیجان و برخی شهرهای پاکستان می باشد، پیشنهاد می کنم لاهیجان با یکی از شهرهای پاکستان خواهرخوانده شده تا از ظرفیت های مهم و مشترک این شهرها استفاده بیشتری برده شود.
شهردار لاهیجان افزود: همچنین پیشنهاد می کنم با توجه به اجلاس مؤسسه فرهنگی اکو در لاهیجان یکی از خیابانهای لاهیجان به نام شهری که خواهر خوانده می شود، نامگذاری شود و در پاکستان نیز خیابانی به نام لاهیجان نامگذاری شود.
آگشته گفت: با برپایی نمایشگاه سرمایه گذاری مشترک می توانیم از فرصت سرمایه گذاری و استفاده از پتانسیل های دو طرف استفاده کنیم.
در این دیدار نور محمد جادمانی سفیر پاکستان نیز با اعلام رضایت از مهمان نوازی مردم و مسئولان شهر لاهیجان گفت: از زمان حضور در شهر زیبای لاهیجان احساس خوبی دارم و فکر می کردم در شهر خود هستم.
وی افزود: قبل از حضور در لاهیجان در مورد این شهر اطلاعاتی داشتم اما اعتراف می کنم تمام چیزهایی که در شهر شما دیدم بیش از باور من بود.
وی اضافه کرد: روابط دو کشور ایران و پاکستان از پایه های بسیار قوی برخوردار است و در حال گسترش می باشد و رهبران دو کشور اعتقاد قوی برای توسعه روابط به ویژه در بعد اقتصادی دارند.
سفیر پاکستان گفت: رهبران کشور من هدف گذاری کردند که ما بتوانیم سطح مناسبات اقتصادی دو جانبه را که به دلیل اعمال تحریم ها علیه ایران کاهش پیدا کرده بود، به بیش از پنج میلیارد دلار برسانیم.
وی با قبول پیشنهادات شهرداری لاهیجان گفت: به زودی مقدمات خواهرخواندگی لاهیجان و یکی از شهرهای پاکستان و نامگذاری خیابانها پیگیری خواهد شد تا به اجرا برسد.

About سردبیر ارشد

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …