چاپ مطلب چاپ مطلب

قائم مقام وزیر کشاورزی خبر داد باغات چای به دوران طلایی باز می‌گردند

abdolvahed mirzazadeh-6-155.jpg

همای گیلان:قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: همه این تلاش ها به این خاطر است که آن رونق گذشته را دوباره به باغات چای برگردانیم و در سال‌های آتی فضای مناسب تری داشته باشیم.

 

منطقه گیلان، خلیل آقایی در جمع مدیران سازمان چای کشور با اهمیت دانستن به‌زراعی باغات چای آن را از موضوعات اساسی و فعالیت زیربنایی برای صنعت چای دانست.

 

وی اضافه کرد: اگرقطعا به عملیات زیربنایی توجه کنیم شاهد شکوفایی صنعت چای در کشور خواهیم شد و اصلی ترین و مهمترین برنامه ماندگار، پایدار و اثرگذار در بخش چای فعالیت های به‌زراعی است.

 

وی افزود: این شور و نشاطی که در بحث قیمت خرید تضمینی چای ایجاد شده در بحث به‌زراعی دو چندان خواهد شد.

 

آقایی گفت: این شدنی نیست جز اینکه دولت و ملت دست به دست هم بدهند و سازمان چای از بعد پشتیبانی و چایکاران از بعد اعتماد یکدیگر را کمک و همراهی کنند تا شاهد شکوفایی چای و چایکاری بیش از گذشته باشیم.

 

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: امسال دولت مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۳ برای بهزراعی باغات چای اختصاص داده است این نشان دهنده این است که دولت در این بخش هم غافل نبوده است و در کنار خرید تضمینی برگ سبز چای به مقوله به‌زراعی نیز توجه و اهتمام ویژه دارد.

 

آقایی تاکیدکرد: از هم اکنون تا زمان فرا رسیدن به بهزراعی باغات چای سه تا چهار ماه زمان باقی است که با یک برنامه ریزی صحیح می توانیم به نتیجه مطلوبی برسیم و قطعا این کار ما به ماندگاری، پایداری و شادابی کشاورزان چایکار را به همراه دارد و از حاصل آن چایکاران استفاده خواهند کرد./ایسنا

 

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همه این تلاش ها و پیگیری‌ها به این خاطر است تا آن رونق گذشته را دوباره به باغات چای برگردانیم و در سالهای آتی فضای مناسب تری داشته باشیم.

 

آقایی گفت: ۶۰ میلیارد تومان که برای به زراعی گذاشته شده رقم کمی نیست و دوباره تسهیلات بانکی و اعتبارات به این رقم افزوده خواهد شد و شاید تا دو سه برابر افزایش خواهد یافت و این نشان دهنده این است که اعتبار عملیات بهزراعی از اعتبار برخی ادارات کل و سازمانها بیشتر است.

 

انتهای پیام

 

About

Check Also

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در چوبر

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در …