چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان سیاهکل: کلیه مطالبات از سال ۸۹ به بعد پرداخت خواهد شد

اختصاصی همای گیلان:مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه معاونین خود از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان شهرستان سیاهکل دیدار کرد. در این دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سیاهکل گفت: معمولاً دستگاه ها در چنین دیدار هایی به بیان عملکرد خود می پردازند اما دیدگاه بنیاد شهید این است که بیان عملکرد در مقابل خون شهدا و صبر و شکیبایی خانواده های ایشان معنا ندارد.

نصرالله خواه افزود: یکی از مشکلات خانواده های شهدا بی کاری و عدم اشتغال فرزندانشان می باشد که گاهاً پدران خود را مورد شماتت قرار می دهند که با وجود ایثارگری های شما، چرا ما فرزندان باید مشکل اشتغال داشته باشیم.

این درحالیست که البته مصوبه مجلس هم وجود دارد مبنی بر اینکه ۲۵% اشتغال باید به فرزندان شاهد و ایثارگران اختصاص داده شود.

آنگاه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان اظهار داشت: ملاقات ما جهت رفع مشکلات است. این ملاقات عمومی هر سه شنبه در رشت برگزار می شود اما برای رفاه حال خانواده های شاهد در شهرستان ها این ملاقات ها طبق برنامه انجام می شود که این دیدار چهارمین دیدار ما از شهرستان هاست که پس از لنگرود، آستانه و فومن به سیاهکل آمده ایم .

اسماعیلی یادآور شد: خدمات دهی براساس ضوابط و قانون است مثلاً قبلاً به جانبازان ۱۵ % مجروحیت وام مسکن تعلق نمی گرفت اما امروز این وام را می توانند دریافت نمایند.

وی افزود: مورد دیگر این که در خصوص هزینه درمان عزیزان شاغل قبلاً دستگاه های مربوطه موظف به پرداخت این هزینه بودند و البته ۳۰ درصد هم فرانشیز داشت اما امروز طبق قانون این وظیفه بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امرو ایثارگران اضافه کرد: در رابطه با کمیسیون پزشکی جانبازان برای هر ۲۵۰ نفر جانباز کمیسیون تشکیل شده و چندین پزشک از تهران پروندهارا رسیدگی می کنند و نظر نهایی خود را اعلام می کنند که ممکن است این کمیسیون هم دچار اشتباه بشود و موجبات اعتراض و گلایه جانبازان را فراهم آورد و جانبازان عزیز معترض بودند که چرا پزشکان در کمیسیون به درد دل ما توجهی ندارند و رأی خود را صادر می کنند؟ اما هم اکنون تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شده که توسط استان کمیسیونی تشکیل شده که مدارک این عزیزان مورد بررسی قرار گرفته و به سخنان آنها گوش فرا داده و معاینات لازم صورت می پذیرد و به عنوان یک پیش کمیسیون عمل شده و نتایج به کمیسیون اصلی ارجاع می گردد که امیدواریم مورد رضایت عزیزان جانباز واقع شود. البته کمیسیون هم هر ۳ سال به ۳ سال قابل تغییر است.

اسماعیلی تصریح کرد: خدمات بنیاد هم بر مبنای میزان درصد جانبازی ارائه می گردد وی ادامه داد: به دلیل مشکلات مالی در سال ۹۲ بسیاری از فعالیتها و خدمات بنیاد از جمله همایشها، فعالیت های ورزشی، اردو ها، هزینه های تحصیلی و حتی دیدار از این عزیزان کاهش یافت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: ما در سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان به این عزیزان وام پرداخت کردیم اما در همین ۶ ماهه اول سال جاری ۸۶ میلیارد وام پرداخت نموده ایم که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و قراراست همه مطالبات از سال ۸۹ تا پایان شهریور پرداخت گردد.

اسماعیلی در خصوص بحث اشتغال اذعان داشت: همان طوری که می دانید آمار بیکاری در استان گیلان بسیار بالاست و ۲۸۰۰ نفر فرزند شهید و جانباز بالای ۲۵ درصدبا مدرک فوق دیپلم داریم که با احتساب افراد دیپلم و زیر دیپلم بیش از ۵۰۰۰ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر با مشکل بیکاری مواجه هستند که البته نمی توان همه اینها را در دستگاه های دولتی جذب کرد.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین اشتغال را برای این عزیزان در سال ۹۱ داشتیم که حدود ۲۴۰ نفر در دستگاه های دولتی مشغول یا وام اشتغال دریافت نمودندکه اگر همین تعداد را هر ساله جذب نماییم هفت سال طول می کشد تا همگی مشغول بکار شوند.

وی با اشاره به ماده ۴۸ مجلس شورای اسلامی که هر جانباز شاغل می تواند یکی از فرزندان خود را در همان دستگاه مشغول به کار نماید که این قانون خیلی اجرا نمی شود.

DSCN1031DSCN1029DSCN1015DSCN1012DSCN1008DSCN1006DSCN1003DSCN1002DSCN1000

About

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …