چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان: ۵۰۰ معلم نمونه گیلان تجلیل می‌شوند

همای گیلان:مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تجلیل از ۵۰۰ معلم نمونه در هفته معلم امسال در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 500 معلم نمونه گیلان تجلیل می‌شوند/اجرای طرح انسداد مبادی بیسوادی در گیلان

مهدی حاجتی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به نامگذاری «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۳ اظهار کرد: نامگذاری امسال با عنوان فرهنگ فرصت مناسبی برای اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش است.

وی به وجود بسیاری از مشکلات در فرهنگ جامعه اشاره کرد و افزود: امسال باید در عرصه فرهنگ تلاش ویژه‌ای انجام شود.

حاجتی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ جلسه شورای آموزش و پرورش در گیلان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: تعداد ۵۰ مصوبه در جلسه‌های مذکور به تصویب رسیده و بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش در استان برطرف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خواستار برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان به صورت ماهانه شد و بیان کرد: نهادینه شدن فرهنگ در جامعه نیازمند تلاش مضاعف است.

وی از برگزاری اجلاس همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت امسال در قم خبر داد و تصریح کرد: اجلاس مذکور با موضوع «تربیت اسلامی و فضای مجازی» برگزار می‌شود.

حاجتی با اشاره به اینکه گیلان میزبان نشست کارگروه شماره یک آموزش و پرورش کشور با حضور ۹ استان در ۱۹ و ۲۰ فروردین جاری است، خاطرنشان کرد: جمع‌بندی موضوع‌های مطرح شده در نشست مذکور در اجلاس سراسری قم ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به وجود نیروهای آسیب‌پذیر در جامعه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با حفظ استقلال می‌تواند در کاهش آسیب‌ها در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه نیروهای لازم را در اختیار دارند، یادآور شد: هیئت امنای آموزش و پرورش استان به ریاست نماینده ولی فقیه در گیلان تشکیل شده است.

حاجتی به وجود فضای مناسب برای فعالیت روحانیون دلسوز در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: مدارس امین در گیلان گسترش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه مدیر و معلمان در مدارس امین توسط هیئت امنا انتخاب می‌شوند، اظهار کرد: تنها یک مدرسه امین در آستانه‌اشرفیه فعال است.

وی در ادامه به هفته بزرگداشت مقام معلم در گیلان اشاره کرد و گفت: امسال یک معلم نمونه کشوری از گیلان انتخاب می‌شود.

حاجتی تعداد معلمان نمونه منطقه‌ای گیلان را ۴۹۱ نفر در سال ۹۳ اعلام کرد و یادآور شد: تعداد ۲۰ معلم به صورت استانی انتخاب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تجلیل از ۵۰۰ معلم نمونه در هفته معلم امسال در این استان خبر داد و بیان کرد: همایش یک‌هزار نفری معلمان گیلان در هفته معلم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از معلمان ایثارگر و بسیجی در هفته معلم امسال، تصریح کرد: همایش مذکور در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار می‌شود.

حاجتی همچنین به اجرای طرح «انسداد مبادی بیسوادی» در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: آمارهای خوداظهاری نشان‌دهنده تعداد بالای بی‌سوادان در این استان است./فارس

About

Check Also

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به خبر عدم توجه به احداث درمانگاه شهرک صنعتی رشت

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به خبر عدم توجه به احداث درمانگاه شهرک صنعتی …