چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد افزایش ۱۲ درصدی ورودی مسافران نوروزی به گیلان

همای گیلان:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش ۱۲.۱۳ درصدی ورودی زمینی و هوایی مسافران نوروزی به این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: افزایش 12 درصدی ورودی مسافران نوروزی به گیلان

رضا علیزاده با اشاره به آمار مسافران ورودی به گیلان اظهار کرد: ۲۷ تا ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ تعداد ۸۷۲ هزار و ۵۹۶ مسافر وارد استان شده‌اند.

وی از افزایش ۱۲.۱۳ درصدی ورودی زمینی و هوایی مسافران نوروزی به گیلان خبر داد و افزود: ۲۷ تا ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ تعداد ۳۵۸ هزار و ۴۷۵ مسافر در استان اقامت کردند و با افزایش ۴.۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم.

علیزاده با بیان اینکه فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۳ با حرکت خودرویی دستگاه‌های عضو در گیلان آغاز شده است، تصریح کرد: سه جلسه کاری از آغاز فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر در مرکز استان برگزار شده ضمن اینکه ۴۸ جلسه ستاد در شهرستان‌ها برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان به نظارت ۵۳۷ بازرس از تاسیسات گردشگری تا پایان تعطیلات نوروزی در استان اشاره کرد و گفت: بازرسان با کم‌فروشی، گران‌فروشی و … مقابله می‌کنند.

وی برنامه‌ریزی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران را از برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر خواند و بیان کرد: اجرای سیاست‌های کلی و برنامه‌های ابلاغی ستاد مرکزی در ستاد مذکور پیگیری می‌شود.

علیزاده با اشاره به ارائه پیشنهادهای کاربردی به ستاد مرکزی در راستای بهبود روش‌ها و فرآیندهای اجرایی در استان، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از جمله برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر در گیلان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری استان با روش‌ها و مدل‌های جدید تاکید کرد.

وی یادآور شد: هماهنگی‌های اداری و پشتیبانی مربوط به ستاد، نظارت بر تاسیسات و موسسه‌های گردشگری و تهیه، تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در گیلان توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر انجام می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه اطلاع‌رسانی، تبلیغات و راهنمای مسافران و گردشگران توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر انجام می‌شود، اظهار کرد: ایجاد نظام پاسخگویی مناسب برای گردشگران از موضوع‌های مهم است./فارس

 

About سردبیر ارشد

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …