چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: پذیرش گردشگران خارجی گیلان تا اردیبهشت ۹۳ انجام شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: پذیرش گردشگران خارجی تا اردیبهشت ۹۳ در هتل‌های گیلان انجام شده است.

خبرگزاری فارس: پذیرش گردشگران خارجی گیلان تا اردیبهشت 93 انجام شد

رضا علیزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر در گیلان اظهار کرد: امسال دستگاه‌های اجرایی ارائه خدمات سفر به مهمانان نوروزی را به صورت گسترده آغاز کردند.

وی از آماده‌باش گروه‌های امدادی، جمعیت هلال‌احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و پلیس راه در گیلان خبر داد و افزود: نیروهای امدادی در جاده‌های استان مستقر شدند.

علیزاده به توزیع اقلام تبلیغاتی توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نقاط مختلف گیلان اشاره کرد و گفت: هواشناسی شرایط آب‌ و هوایی را به صورت مستمر اطلاع‌رسانی می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ارزاق عمومی به اندازه کافی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت تامین شده است، تصریح کرد: مراکز اقامتی و پذیرایی آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

وی از افزایش سفرهای نوروزی به گیلان خبر داد و بیان کرد: پذیرش خوبی توسط ناوگان حمل نقل عمومی زمینی و هوایی صورت گرفته و شاهد رشد قابل قبولی در تعداد مسافران به استان هستیم.

علیزاده با اشاره به پذیرش هتل‌های گیلان از گردشگران خارجی، یادآور شد: پذیرش گردشگران خارجی تا اردیبهشت ماه ۹۳ در هتل‌های استان انجام شده و این امر نشان می‌دهد انگیزه سفر به ایران از طرف گردشگران خارجی با استقبال خوبی مواجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان اشاره کرد و افزود: استاندار، مدیران کل و روسای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، دادگستری، راه ‌و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، هلال‌احمر و شهردار رشت، فرمانده انتظامی گیلان و رئیس پلیس راهور استان عضو ستاد مذکور هستند.

وی دبیری ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر را به عهده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و بیان کرد: برنامه‌ریزی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران در استان به عهده ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر است.

علیزاده با اشاره به اجرای سیاست‌های کلی و برنامه‌های ابلاغی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، تصریح کرد: اتخاذ رویه و روش‌های جدید تسهیل‌کننده خدمات به گردشگران و مسافران در گیلان به عهده ستاد مذکور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بر ارائه پیشنهادهای کاربردی به ستاد مرکزی به منظور بهبود روش‌ها و فرآیندهای اجرایی تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری حائز اهمیت است.

وی خواستار معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری گیلان با روش‌های جدید شد و اظهار کرد: نظارت بر تاسیسات و موسسه‌های گردشگری، نظارت بر صنوف ارائه دهنده خدمات به گردشگران و تهیه، تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به عهده ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان است.

– See more at: hiip://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921228000761#sthash.ha7GlgVB.dpuf

About

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …