مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: پذیرش گردشگران خارجی تا اردیبهشت ۹۳ در هتلهای گیلان انجام شده است.
![خبرگزاری فارس: پذیرش گردشگران خارجی گیلان تا اردیبهشت 93 انجام شد خبرگزاری فارس: پذیرش گردشگران خارجی گیلان تا اردیبهشت 93 انجام شد](hiip://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/12/25/13911225000017_PhotoA.jpg)
رضا علیزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر در گیلان اظهار کرد: امسال دستگاههای اجرایی ارائه خدمات سفر به مهمانان نوروزی را به صورت گسترده آغاز کردند.
وی از آمادهباش گروههای امدادی، جمعیت هلالاحمر، اورژانس، نیروی انتظامی و پلیس راه در گیلان خبر داد و افزود: نیروهای امدادی در جادههای استان مستقر شدند.
علیزاده به توزیع اقلام تبلیغاتی توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نقاط مختلف گیلان اشاره کرد و گفت: هواشناسی شرایط آب و هوایی را به صورت مستمر اطلاعرسانی میکند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ارزاق عمومی به اندازه کافی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت تامین شده است، تصریح کرد: مراکز اقامتی و پذیرایی آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.
وی از افزایش سفرهای نوروزی به گیلان خبر داد و بیان کرد: پذیرش خوبی توسط ناوگان حمل نقل عمومی زمینی و هوایی صورت گرفته و شاهد رشد قابل قبولی در تعداد مسافران به استان هستیم.
علیزاده با اشاره به پذیرش هتلهای گیلان از گردشگران خارجی، یادآور شد: پذیرش گردشگران خارجی تا اردیبهشت ماه ۹۳ در هتلهای استان انجام شده و این امر نشان میدهد انگیزه سفر به ایران از طرف گردشگران خارجی با استقبال خوبی مواجه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان اشاره کرد و افزود: استاندار، مدیران کل و روسای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، دادگستری، راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، هلالاحمر و شهردار رشت، فرمانده انتظامی گیلان و رئیس پلیس راهور استان عضو ستاد مذکور هستند.
وی دبیری ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر را به عهده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و بیان کرد: برنامهریزی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران در استان به عهده ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر است.
علیزاده با اشاره به اجرای سیاستهای کلی و برنامههای ابلاغی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، تصریح کرد: اتخاذ رویه و روشهای جدید تسهیلکننده خدمات به گردشگران و مسافران در گیلان به عهده ستاد مذکور است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بر ارائه پیشنهادهای کاربردی به ستاد مرکزی به منظور بهبود روشها و فرآیندهای اجرایی تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیتهای شورای برنامهریزی و توسعه استان برای تقویت زیرساختهای گردشگری حائز اهمیت است.
وی خواستار معرفی ظرفیتها و توانمندیهای گردشگری گیلان با روشهای جدید شد و اظهار کرد: نظارت بر تاسیسات و موسسههای گردشگری، نظارت بر صنوف ارائه دهنده خدمات به گردشگران و تهیه، تدوین و اجرای برنامههای فرهنگی و اجتماعی به عهده ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان است.
– See more at: hiip://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921228000761#sthash.ha7GlgVB.dpuf