چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی گیلان: سرشماری کشاورزی ۴۰۰ هزار خانوار روستایی گیلان انجام شد

همای گیلان:مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۴۰۰ هزار خانوار روستایی این استان سرشماری عمومی کشاورزی شدند، گفت: نتایج آمار ثبت شده این سرشماری در مرکز آمار ایران سه ماه دیگر منتشر می‌شود.
خبرگزاری فارس: سرشماری کشاورزی 400 هزار خانوار روستایی گیلان انجام شد

 محمدحسین اصغریان عصر امروز در سفر به این شهرستان در نشست با مدیران تالش اظهار کرد: امروز آخرین روز سرشماری است و تا سه ماه آینده نتایج آمار ثبت شده در مرکز آمار ایران منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه سرشماری کشاورزی گیلان در مدت ۴۴ روز به صورت فشرده و سنگین انجام شد، افزود: در این بین ۶۵۰ نفر عوامل آمارگیر و ۳۲۳ نفر آمارگیر میدانی در این امر مهم ما را یاری رساندند.

مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی گیلان یادآور شد: در سرشماری گیلان تعداد ۴۰۰ هزار خانوار روستایی مورد هدف بودند که با یاری همکاران سرشماری در استان توانستیم این رقم را به صورت فشرده و سنگین پوشش دهیم.

وی، کار سرشماران در شهرستان تالش به دلیل وسعت و گویش‌های مختلف و شرایط جوی را برای آمارگیران سخت توصیف کرد و یادآور شد: امیدواریم اطلاعات خانوارها را درست استفاده کنیم و جزئیات باقی‌مانده اطلاعات را به دست تصمیم‌گیران کشوری برسانیم.

اصغریان در زمینه دریافت دستمزد یا حق‌الزحمه آمارگیران تصریح کرد: تا پایان هفته جاری دستمزد آمارگیران به حساب آنها واریز می‌شود و امیدواریم نسبت به دوره‌های گذشته مبالغ بهتری پرداخت شود.

وی از دستگاه‌های دولتی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، خبرنگاران و دیگر ارگان‌ها به دلیل در اختیار گذاشتن وسایل نقلیه و راننده برای ثبت آمار درست قدردانی کرد.

به گفته مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی گیلان، در تالش ۳۰ آمارگیر، ۵ کارشناس فنی و اجرایی،۱۰ راننده از دستگاه‌های مختلف اجرایی در شهرستان از پنجم مهر ماه تا ۱۸ آبان فعالیت سرشماری این شهرستان را انجام دادند.

وی یادآور شد: در مدت مذکور ۵۷ هزار و ۵۲۵ مکان، ۳۲ هزار و ۷۳۵ خانوار، ۲۲ هزار و ۸۴۷ بهره‌بردار کشاورزی تالش شناسایی و برای آنها فرم تکمیل شده است.

اصغریان متذکر شد: برای ۲ هزار و ۱۷۹ بهره‌بردار غیر ساکن شهرستان تالش نیز فرم تکمیل و برای ۲۷۷ آبادی پرسشنامه مربوطه تکمیل شده است.

به گزارش فارس، داریوش رفیعی، معاونت فنی و آموزشی سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان تالش را در مدت اجرای این طرح به‌عهده داشت./فارس

About

Check Also

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در چوبر

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در …