چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل آبفار گیلان: آب‌دار شدن روستاهای گیلان ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

همای گیلان:مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: روستاهای گیلان برای آب‌دار شدن به ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
خبرگزاری فارس: آب‌دار شدن روستاهای گیلان 640 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

محمدعلی فرامینی عصر امروز در نشست آب و فاضلاب روستایی استان گیلان با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به یک‌هزار روستای گیلان در دست اجراست، اظهار کرد: در این طرح تاکنون به بیش از ۷۲۵ روستا آبرسانی شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار طرح مذکور دارای ردیف اعتباری شد، افزود: شاخص بهره‌مندی از آب روستایی گیلان تا هفته دولت امسال ۶۷.۵ درصد بود که اکنون پنج برابر شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با تصریح بر اینکه هر یک درصد بهره‌مندی، ۱۲ هزار نفر از جمعیت روستایی گیلان را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه تمام روستاهای گیلان آب‌دار شوند نیاز به ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی درباره تامین اعتبار مذکور اضافه کرد: راهکارهای تامین منابع مختلف برای امر مذکور برنامه‌ریزی شده و در فاصله کمتری تامین می‌شود.

فرامینی از اجرای طرح آبرسانی به ۹۴ روستا در دهه فجر اشاره کرد و گفت: هزینه آبرسانی به این روستاها بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان بوده است.

وی حفر ۱۳ حلقه چاه، بهسازی ۱۳ چشمه، لوله‌گذاری ۶۵۰ کیلومتر، ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب مخزن برای کیفی‌سازی و… آب را از جمله اقدام‌ها در دهه فجر امسال عنوان کرد.

مدیرعامل آبفار گیلان با بیان اینکه چهار ایستگاه تصفیه آب احداث شده است، یادآور شد: ۱۶ هزار خانوار از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند.

وی از مناقصه پروژه آب شیرین‌کن در امین‌آباد زیباکنار خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه تا هفته دولت سال ۹۴ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد./فارس

 

About سردبیر ارشد

Check Also

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در چوبر

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در …