چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری لاهیجان خبرداد:لاهیجان اولین شهر استانهای شمال کشور در مجهز کردن خودرو ها به دستگاه الکترونیکی

اختصاصی همای گیلان:همانطوریکه می دانید حمل و نقل نقش بسیار مؤثری در جوامع امروزی ایفا می نماید بطوریکه با پیشرفت تکنولوژی  و صنعت و رسیدن به مقصد در کوتاه ترین زمان اهمیت  این سازمان رادوچندان می کند و انسان ها برای سلامت جسم خود ،دورماندن از خطرات و ایجاد آسایش بیشتر، این موضوع را از جمله موضوعات مهم قلمداد می نمایند لذا داشتن راه مناسب و حمل و نقل استاندارد بسیار حائز اهمیت می باشد .

DSCN0049

خبرنگار ما گفتگویی با مهندس مهران دوستدار صنایع مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری لاهیجان و عضو هیأت مدیره سازمان حمل و نقل کشور ترتیب داده است که با هم این گفتگو را می خوانیم :

مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری لاهیجان گفت : استارت این کار در زمان شهرداری مهندس گنجه ای در سال ۸۸ خورد و در سال ۸۹ به تصویب وزارت کشور رسید که در همان سال اینجانب به عنوان اولین مدیر عامل این سازمان انتخاب شدم البته تبدیل واحد نظارت تاکسیرانی شهرداری به سازمان حمل و نقل پروسه ای بسیار سخت و طاقت فرسا بود اما به لطف خدا انجام پذیرفت .

مهندس دوستدار صنایع اظهار داشت : وظایف این سازمان ، نظارت و هدایت بر کلیه خطوط حمل و نقل درون شهری و زیر بیست کیلومتر – شامل ماشین های سواری ، وانت بار و آژانس های تاکسی تلفنی می باشد .

وی افزود : بعد از افتتاح این سازمان برای ۳۵۰ دستگاه درون شهری ، ۵۵ دستگاه بی سیم ، ۵۳ فقره آژانس تاکسی تلفنی تشکیل پرونده انجام شد آنگاه برای توسعه ناوگان حمل و نقل شهرستان اقدام شد و پس از کوشش و تلاش چندین ماهه موفق به دریافت ۷۴ دستگاه خودروی پلاک « ت » شدیم که از این تعداد ۴۵ دستگاه به عنوان فاز دوم تاکسی بی سیم و مابقی به صورت تاکسی درون شهری مشغول خدمات رسانی شدند البته یکی از دغدغه های اصلی سازمان شهرداری و شورای شهر فرسودگی ناوگان حمل و نقل درون شهر بود که آن هم با رایزنی و ایجاد ارتباط و تعامل با اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور مهندس سعید قیصر ( مدیر عامل اتحادیه سازمان حمل و نقل کشور ) حادث شد و موفق به نوسازی ۵۶ دستگاه تاکسی درون شهری از پیکان به پراید ، پژو و سمند گردید . که این عدد آمار قابل توجهی در سطح استان بود .

مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری لاهیجان اذعان داشت : هم اکنون این سازمان دارای ۶۱۳ ماشین پلاک « ت » می باشد که از این بین ۲۸۵ دستگاه ماشین فرسوده درون شهری و ۱۰۰ دستگاه فرسوده برون شهری است یعنی ۶۲ درصد از ماشین آلات این سازمان فرسوده هستند البته ثبت نام جهت نوسازی ۲۸۰ دستگاه تاکسی فرسوده درون شهری انجام گرفته و در سایت سامانه وزارت کشور ثبت شده و منتظر دریافت تسهیلات از طرف بانکها می باشیم .

مهندس دوستدار تصریح کرد : یکی از عوامل موفقیت ما طی این مدت تعامل با اتحادیه سازمان حمل و نقل کشور و مدیر کل حمل و نقل وزارت کشور می باشد تا جایی که هم اکنون این جانب این انتظار را دارم تا به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره اتحادیه کل کشور تنها نماینده ی انسانها ی شمالی ( گلستان ، مازندران و گیلان ) باشم همچنین اینجانب به عنوان مشاور فرهنگی ، رفاهی و اجتماعی یکی از ۳ مشاور برتر مدیر کل حمل و نقل کشور می باشم.

وی یادآور شد : سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری لاهیجان نه تنها در سطح استان بلکه به فرموده قیصرمدیر کل اتحادیه حمل و نقل کشور جز ۲۰ سازمان حمل و نقل برتر کشور از مجموع ۱۹۶ سازمان حمل و نقل کشور می باشد که دارای لوح های مختلف و تقدیر نامه می باشیم .

عضو هیأت مدیره اتحادیه کل کشور تصریح کرد : یکی از اقدامات مهم ما ، احداث ساختمان مستقل برای سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری لاهیجان بود که با کمک و همیاری شهردار محبوب شهر مهندس کحالی انجام پذیرفت که جز ساختمان های نمونه استان می باشد .

مهندس دوستدار اذعان داشت : ایجاد سایت اختصاصی برای این سازمان ، تشکیل تیم فوتبال و والیبال ، اختصاص ساعاتی از استخر شنا برای رانندگان و تخفیف ۵۰ در صد رانندگان جهت درمان در درمانگاه ها از دیگر اقدامات ما در سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری لاهیجان می باشد .

وی خاطر نشان کرد : یکی از اقدامات مهم ما جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری ، ایجاد ارتباط و بستن قریب الوقوع قرارداد جهت دریافت تسهیلات با بانک شهر می باشد .

مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری لاهیجان یادآور شد : مهمترین و بزرگترین اقدام سال ۹۳ ، مجهز کردن کلیه خودرو های درون شهری و برون شهری به دستگاه پرداخت الکترونیکی است که هم اکنون در حال بستن قراردارد آن هستیم و اولین شهر،در سطح استانهای شمالی هستیم که این امردر آن اجرا می شود . که بسیار مهم تلقی می گردد و بسیاری از مشکلات رانندگان از جمله درگیری را حل می کند و پرداخت کرایه به صورت قانونی انجام می پذیرد و شفاف سازی می شود .

مهندس دوستدار صنایع تأکید کرد : اقدام دیگر و مهم ما در سال ۹۳ ، پارکینگ های سازمان به دستگاه های پلاک خوان برای تمام ماشین ها مجهز می شوند و وی با  اعلام این مطلب که اشتغال زایی از جمله مواردی است که این سازمان دنبال می کند عنوان کرد : اخذ مجوز برای ۱۱ پرسنل این سازمان ، اشتغال به کار ۲۰۰ خانوار به جهت توسعه ناوگان ، اضافه شدن بیش از ۵۰ خانوار در زمان نوسازی ناوگان و فراهم آوردن زمینه اشتغال در هنگام افتتاح دستگاه پرداخت الکترونیک از جمله اقدامات اشتغال زایی بود که طی این مدت صورت گرفته است .

مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری لاهیجان اضافه نمود : همانطوریکه می دانید قرار بود نرخ کرایه ها حداکثر ۲۵ در صد افزایش داده شود که در خصوص آژانس ها و تاکسی های تلفنی انجام پذیرفت اما متأسفانه اصناف برخلاف مصوبه هیأت دولت مبادرت به افزایش ۵۰ درصدی کرایه ها نمودند که موجب مناقشات بسیار زیادی در سطح شهرستان شد .

که در نهایت مهندس شعبانپور معاونت عمرانی و هماهنگی استانداری گیلان نامه ای به فرمانداری و سایر ارگانها زیربط ارسال نمود و به افزایش حداکثری ۲۵ درصدی نرخ کرایه ها تأکید نمود لذا این سازمان براساس همین دستور بنر هایی تهیه نموده و در چند نقطه از سطح شهر اطلاع رسانی نمود و به کلیه آژانس های تحت نظارت خود اخطار موکد صادر نموده است و ما منتظر شکوایه از شهروندان ازآژانس ها هستیم .

اما در قسمت درون شهری به خاطر اینکه یکی از مسائل نظیر پیمایش ایستگاه ها تاکسی و ترافیک محور های مختلف نیاز به آنالیز و بررسی بیشتر دارد برحسب ها و نرخ کرایه درون شهری توسط سازمان به کلیه خودرو ها الصاق خواهد شد .

مهندس دوستدار صنایع یادآور شد : خوشبختانه ما موفق به میزبانی سومین دوره آموزشی مدیران عامل سازمان های حمل و نقل همگانی کشور شده ایم و این همایش در ۱۲ ، ۱۳ و ۱۴ شهریور در لاهیجان این دوره برگزار خواهد شد .

About

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …