چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون استاندار گیلان: ۳۰۰ مدرسه گیلان دانش‌آموز ندارد

همای گیلان:محمدحسین اصغریان عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان اظهار کرد: امسال طبق قانون درآمد حاصل از اجاره مکان‌های ورزشی در همان شهرستان‌ها هزینه می‌شود و انتقال درآمدها در شهرستان‌های دیگر ممنوع است.

13901222000671_PhotoA

وی به مجوز اجاره مکان‌های ورزشی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: مکان‌های ورزشی آموزش و پرورش در روستاها با درخواست فرمانداران برای کاربری‌های ورزشی و فرهنگی در اختیار اداره ورزش و جوانان گذاشته می‌شود.

اصغریان با بیان اینکه ۳۰۰ مدرسه گیلان دانش‌آموز ندارد، تصریح کرد: مدارس مذکور می‌تواند فضای خوبی برای ورزش استان باشد.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان در ادامه یادآور شد: تمام دستگاه‌های اجرایی می‌توانند طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای خود در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، درمانی، ورزشی، خدماتی و … را که کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت دارند به بخش خصوصی و تعاونی به صورت فروش و اجاره بلندمدت و حداقل ۱۰ سال از طریق مزایده عمومی واگذار کنند.

وی واگذاری طرح‌های مذکور را به منظور تکمیل و بهره‌برداری عنوان کرد و گفت: مجتمع‌های دامپروری و صنعتی از جمله پروژه‌های واگذاری محسوب می‌شوند.

اصغریان بازنشستگان را در اولویت واگذاری‌ها خواند و بیان کرد: منابع از محل واگذاری مجتمع‌ها پس از واریز به حساب درآمدهای عمومی دولت به همان دستگاه اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان، منابع مذکور به منظور کمک‌های فنی و اعتباری برای تکمیل پروژه‌های در حال اجرا هزینه می‌شود.

وی با اشاره به منابع صندوق توسعه ملی، خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از منابع صندوق مذکور به صورت ریالی در اختیار بخش آب و کشاورزی و ۱۰ درصد در اختیار صنعت و معدن گذاشته می‌شود.

اصغریان بر استفاده دستگاه‌های اجرایی گیلان از منابع صندوق توسعه ملی، تاکید کرد و افزود: شش هزار میلیارد تومان تسهیلات تاکنون در اختیار متقاضیان گذاشته شده است.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان با بیان اینکه امسال یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بیش از قانون برنامه افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: مبلغ مذکور به حوزه درمان و سلامت اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه یک درصد مالیات بر ارزش افزوده رقم قابل توجهی است، افزود: نیاز است به موضوع مذکور توجه شود.

اصغریان یادآور شد: امسال صد درصد هزینه‌های درمانی بیمه تکمیلی و درمانی ایثارگران بازنشسته و شاغل دستگاه‌های اجرایی به عهده بنیاد شهید است و دستگاه‌ها در این حوزه تعهدی ندارند.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان با اشاره به اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان در راستای کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه آبیاری تحت فشار برای محصولات اساسی کشاورزی در کشور، خاطرنشان کرد: وظیفه سازمان جهاد سازندگی برای دریافت سهم گیلان از مبلغ مذکور سنگین است.

به گفته وی، هشت درصد از اعتبارات عمرانی استان‌ها و دو درصد نفت و گاز برای اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته می‌شود.

اصغریان با بیان اینکه اعتبارات یک درصد مربوط به پایگاه‌های بسیج امسال از طریق ماده ۱۸۰ پرداخت می‌شود، اظهار کرد: هزینه اعتبارات مذکور به‌راحتی توسط سپاه قابل رعایت است و تلاش می‌کنیم در این زمینه قانون رعایت شود./فارس

About

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …