چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون وزیر راه: در بودجه سال ۹۳ اعتبار ملی برای راه های روستایی در نظرگرفته نشده و کل اعتبارات موجود در استان ها توزیع می شود/یک هزار کیلومتراز راه های روستایی گیلان بهسازی می شود

همای گیلان:سید حسین میرشفیع ˈ روز پنجشنبه در نشست بهسازی راه های روستایی گیلان اظهار کرد : تلاش براین است تا اعتبار مورد نیاز برای این حجم کار از طریق منابع مختلف تامین شود .

وی با اشاره به پایین بودن حجم تخصیص اعتبارات تملک دارایی برای بهبود وضعیت راه های روستایی گیلان افزود : ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی مجلس به راه های روستایی اختصاص یافته و تلاش می شود تا از این محل به راه های روستایی استان گیلان نیز اعتبار اختصاص یابد .

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد : در بودجه سال ۹۳ اعتبار ملی برای راه های روستایی در نظرگرفته نشده و کل اعتبارات موجود در استان ها توزیع می شود .

وی همچنین از آمادگی وزارتخانه برای تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت راه های روستایی گیلان خبرداد و گفت : محدودیتی در رابطه با تامین قیر پروژه های راه های روستایی در سال جاری وجود نخواهد داشت .

معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از اعتبارات دهیاری ها و اجرای طرح های مشارکتی را از دیگر راهکارهای تامین اعتبارات لازم برای بهسازی راه های روستایی گیلان ذکر کرد .

میر شفیع میانگین آسفالت راه های روستایی در کشور را ۵۲ درصد عنوان کرد و گفت : از ۱۹۳ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور ، ۱۰۲ هزار کیلومتر آسفالت است .

وی میانگین آسفالت راه های روستایی در گیلان را ۴۴ درصد عنوان کرد و گفت : جبران عقب ماندگی راه های روستایی گیلان از میانگین کشوری، مستلزم استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود است .

وی زمان را مهمترین محدودیت پروژه های راه در گیلان دانست و خاطرنشان کرد : باید با استفاده از توان موجود هرچه سریعتر نسبت به برنامه ریزی برای اجرای پروژه ها اقدام شود .

81126319-5630577

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای شتاب در انجام پروژه های بخش راه گفت : در این رابطه قراردادها با پیمانکاران منعقد شده ، بدهی پیمانکاران در حال پرداخت است و برای امیدواری پیمانکاران ازآنان خواسته شده با پایان هر مرحله از کار صورت وضعیت خود را ارائه دهند .

میرشفیع محدودیت مصالح سنگی ، شن و ماسه را از دیگر مشکلات گیلان در اجرای پروژه های بخش راه عنوان و تصریح کرد : برای رفع این مشکل قرار بر این است تا بهره برداری از معادن غیر کوهستانی بدون اخذ مجوز انجام شود .

وی ادامه داد : برنامه ریزی های لازم برای شتاب در صدور مجوز برداشت از معادن کوهستانی نیز انجام گرفته است .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت نامناسب راه های روستایی گیلان افزود : راه های روستاهای بالای ۵۰ خانوار در بسیاری از مناطق محروم کشور آسفالت شده این در حالیست که در گیلان روستاهای بالای ۵۰۰ خانواری وجود دارد که از راه روستایی آسفالته بی بهره هستند .

۱۰ هزار و۷۰۰ کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان هشت هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی است که تنها سه هزار و ۸۹۸ کیلومتر معادل ۴۴ درصد آن آسفالت است .

About

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …