چاپ مطلب چاپ مطلب

نجار تمیز کار در جمع دبیران و کارکنان مدارس سما: برای پیاده کردن نظام جدید آموزشی باید از شیوه های نوین تدریس استفاده نمود

همای گیلان:نشست شورای دبیران مدارس سما لاهیجان با حضور جواد نجار تمیزکار معاون دانشگاه در امور سما لاهیجان برگزار شد.

1

به گزارش روابط عمومی سما لاهیجان در این نشست که با حضور دبیران و کارکنان دبیرستان دوره اول و به مناسبت آغاز ارزشیابی ترم اول برگزار شد، جواد نجار تمیزکار در سخنانی با اشاره به اهمیت مدارس سما در نزد مسوولان عالی سازمان از جمله دکتر قلی زاده رئیس سازمان سما در خصوص ارتقای سطح علمی دانش آموزان  به بیان سخن پرداخت و با توجه به رقابت شدید علمی مدارس در جهت جذب دانش آموز آن را از ضروریات جامعه دانست. نجارتمیزکار در ادامه سخنانش توجه به مباحث پژوهشی و فرهنگی را در کنار ارتقای سطح علمی بسیار موثر دانشت و از فرهنگ و پژوهش به عنوان دو بال قدرتمندی یاد کرد که می تواند در خدمت آموزش قرار گیرد آینده ای موفق برای دانش آموز رقم بزند. رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما لاهیجان و سیاهکل  به دبیران مدارس تفاوت های نسل امروز و قدیم را یادآوری نمود و پرسشگری، داشتن اطلاعات عمومی بالای دانش آموزان امروز را به عنوان مصادیق بیاناتش عنوان کرد و از آنان خواست برای روبه رو شدن با چنین نسلی، باید با مطالعه بیشتر و داشتن اطلاعات به روز متناسب با خواسته نسل جدید سر کلاس درس حاضر شویم و با به کارگیری شیوه های نوین تدریس، فرهنگ سازی در روش های یادگیری و یاددهی نظام جدید آموزشی بتوانیم در عرصه رقابت علمی بین مدارس دست برتر داشته و در همچنین در زمینه آموزش همراه با پژوهش و فرهنگ خدمات شایانی ارائه نماییم. وی خاطر نشان کرد مدارس سما با داشتن فضاهای آموزشی متناسب و امکانات قوی آموزشی و آزمایشگاهی از بزرگ ترین و مجهزترین مدارس غیر انتفاعی کشور محسوب می شود.

در ادامه این نشست دبیران و کارکنان نیز به بیان مشکلات خود از قبیل تسهیلات رفاهی و استفاده از آن در سن بازنشستگی و … نکاتی را مطرح کردند که برای رفع مشکلات تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

 

 

نشست مشترک سما لاهیجان و سازمان فنی و حرفه ای پیرامون تاسیس مرکز توانمند سازی دانشجویان

نشست مشترک سما لاهیجان با سازمان فنی و حرفه ای پیرامون تاسیس مرکز توانمندسازی دانشجویان این مرکز آموزشی فرهنگی در سما لاهیجان برگزار شد.

در این نشست که با حضور عطایی پور رپرست اداره کل فنی و حرفه ای استان گیلان، قدرت پور رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای استان، اسکندری کارشناس آموزش جوار دانشگاه، نجار تمیزکار معاون دانشگاه در امور سما لاهیجان و سیاهکل، غلامرضا وقارلاهیجانی رئیس کارگزینی هیات علمی دانشگاه آزاد، مرتضی آقامحمدی و مهدی هاتف روسای آموزشکده های لاهیجان و سیاهکل برگزار شد، جواد نجار تمیزکار در سخنانی جهت اجرایی شدن توافقات فی مابین   دکتر پرند رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور و سما لاهیجان خواستار رفع موانع و مشکلات پیش رو از قبیل ظرفیت پورتال سازمان، اعطای مدرک مهارتی از سوی سازمان فنی و حرفه ای برای دوره های کوتاه مدت و تاسیس مرکز توانمندسازی دانشجویان سما  شد و اظهار امیدواری نمود که این مشکلات با تدابیر مسوولان سازمان حل و فصل گردد.

نجار تمیزکار با اشاره به نظر مثبت دکتر قلی زاده رئیس سازمان سما در جهت مهارت محور نمودن آموزشکده ها و پاسخگویی به عطش بازار کار و همچنین حمایت های نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل از مجموعه سما جهت خدمات رسانی بیشتر در عرصه آموزش و پژوهش، خواستار توجه ویژه سازمان فنی و حرفه ای در جهت آموزش و مهارت محور نمودن دانشجویان این مرکز و ارائه خدمات بیشتر به این واحد دانشگاهی شد.

عطایی پور سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای استان گیلان نیز در سخنانی با اشاره به ارتباط آموزشی بسیار خوب بین سما و سازمان فنی و حرفه ای اظهار امیدواری نمود که سما لاهیجان بتواند در زمینه تعاملات کاری در سطح استان و کشور نمونه باشد.

عطایی پور ضمن اشاره به طرح جامع توانمندسازی دانشجویان عنوان نمود که این طرح در شورای اشتغال مطرح شده و قرار شده در سطح هیات دولت نیز بررسی و پس از تصویب ابلاغ گردد. وی ضمن تحق مفاد صورتجلسات همکاری سما و سازمان فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت که برای توانمندسازی دانشجویان بتوانیم از امکانات کارگاهی سما استفاده نموده و به عنوان سرفصل دروسی که سما ارائه می کند و با استانداردهای آموزشی فنی و حرفه ای مطابقت دارد و طی دوره ای که سازمان ارائه می کند، دانشجویان شرکت کننده از مدارک فنی و حرفه ای بهره مند شوند.

مطابقت محتوای دروس کارگاهی از طرف سازمان فنی و حرفه ای پس از بازدید از سما و آموزش مهارت های مختلف به دانشجویان از طربق سیستم توانمندسازی از نکات دیگری بود که عطایی پور به آنها اشاره نمود.

برگزاری با کیفیت این دوره ها از صحبت های دیگر عطایی پور بود که تاکید کرد دانشجویان برای گرفتن مدرک حتما باید در کلاس ها شرکت نموده و  توانمندی های شان را به منصه ظهور برسانند و سازمان نیز برای کیفی تر برگزار کردن کلاس ها باید حضور دانشجویان را جدی تر دنبال کرده تا دانشجو بتواند با کار و مهارت آشنا شود و جذب بازار کار گردد.

وی  با اشاره به نزدیک شدن بین مهارت و دانش برای جذب  دانشجویان به بازار کار افزود :دانشجویانی  که  کلاس های مهارتی را بگذرانند  می توانند با ذهن بازتر و توان بیشتر وارد بازار کار شده و مثمر ثمر باشند.

در ادامه این جلسه هر کدام از اعضا به بیان نظرات خود پرداخته و موارد زیر به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه در مورد  برداشته  شدن محدودیت زمان ثبت نام و زمان پرتال جهت ثبنت نام  دانشجویان، تعیین حرفه های خاص از سوی دانشکده سما جهت اخذ مجوز از سازمان فنی و حرفه ای، برگزاری دوره های کوتاه مدت در دانشکده سما ، ساماندهی دوره کار آموزی در قالب دوره های مهارتی در سازمان فنی و حرفه ای، اعطای مدرک مهارتی از سوی سازمان فنی و حرفه ای برای دوره های کوتاه مدت بخشی از استاندارد، مجوز برگزاری دوره هایی که در آموزشکده ها برگزار می شود و همچنین تاسیس مرکز توانمند سازی دانشجویان سما بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

2

 

About سردبیر ارشد

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …