چاپ مطلب چاپ مطلب

نشست معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان و اصحاب رسانه دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل

اختصاصی همای گیلان:نشست معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان و اصحاب رسانه دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل در سالن همایش بعثت شهرداری لاهیجان برگزار شد.DSCN0942

 

در این نشست که کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ندیمی نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل، دکتر فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان وسیاهکل و جمعی از هنرمندان و اصحاب قلم و رسانه حضور داشتند، سخنگوی شورای شهراسلامی لاهیجان گفت: اینجانب نه به عنوان عضو شورای اسلامی شهر بلکه به عنوان یک هنرجوی دهه ۶۰ خدمت رسیده ام .

جواد تمیزکار افزود: لاهیجان دارای پیشینه و سابقه تاریخی، علمی و فرهنگی بسیار و شهر اهل قلم، فکر و اندیشه میباشد.

وی با اعلام این مطلب که این شهرستان از جهت امکانات مکانی بسیار فقیر است اظهار داشت: ۱۵ سال پیش در بسیاری از شهرستان ها کلنگ مجتمع فرهنگی بر زمین زده شد و اکثر آنها به بهره برداری رسید اما مجتمع فرهنگی این شهرستان هنوز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این هنرمند لاهیجانی اذعان داشت: انجمن سینمای جوان ما جزء پنج انجمن برتر استان است اما دارای مکانی در حد و خور و شأن هنرمندان این انجمن نیست.

تمیزکار با اشاره به این مطلب که به کمک ندیمی مکان گالری برای هنرمندان تجسمی آماده شده است تصریح کرد: با اندک بودجه برای انجمن ادبی می توان بر مشکلات این بخش غالب شد.

آنگاه شهردار لاهیجان طی سخنانی گفت: افتخار ما اینست که تأتر خیابانی را در این شهر برای پنجمین سال پیاپی برگزار می کنیم.

کمالی افزود: هنرمندان همواره از کمترین امکانات بهترین نتایج را ارائه می دهند.

آنگاه رئیس شورای شهر لاهیجان گفت: امروز برایم روز خاصی بود چرا که شنیدیم که اعتبار ماده ۱۶ و ۱۷ به  تقلیل یافته است در حالیکه زیر آن نامه امضای استاندار بوده است.

مهربان افزود: شهرداری دارای پتانسیلی است که توانسته با بودجه ای که تأمین کرده است کمک شایانی به مقوله فرهنگ ارائه نماید و تأتر خیابانی را در این شهر برگزار نماید.

وی با اشاره به این مطلب که شهرداری این اعتبار را دارد تا در خدمت فرهنگ قرار گیرد تصریح کرد: طی یک سالی که از عمر شورا در دوره چهارم می گذرد  متأسفانه تقاضای دیداری که با استاندار محترم داشته ایم محقق نگردید.

آنگاه رحمان پور مدیر مسئول هفته نامه صدای لاهیجان ضمن بیان مشکلات روزنامه نگاران گفت: ایجاد درآمد برای روزنامه نگاران تک شغل، افزایش سرانه نشریات بر مبنای عدالت، رفع مشکل بیمه خبرنگاران و اختصاص خبرگزاری برای این شهرستان از جمله خواسته های ما می باشد

DSCN0945 DSCN0947 DSCN0951 DSCN0954 DSCN0960DSCN0962

About

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …