چاپ مطلب چاپ مطلب

همزمان با عید فطر صورت می‌گیرد آغاز دور دوم سفرهای تابستانی گردشگران به گیلان

همای گیلان:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از آغاز دور دوم سفرهای تابستانی گردشگران همزمان با عید سعید فطر به این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز دور دوم سفرهای تابستانی گردشگران به گیلان

رضا علیزاده صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های گردشگری این شهر با اشاره به آمار ورودی مسافران از ابتدای تابستان امسال به گیلان اظهار کرد: از ابتدای تیر ماه جاری تعداد ۳ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۲۰۱ نفر مسافر وارد استان شده است.

وی از کاهش ۹ درصدی ورود گردشگران در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: کاهش ورود مسافران به دلیل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه یک‌میلیون و ۵۸۳ هزار و ۶۸۷ نفر گردشگر از ابتدای تیر ماه جاری در گیلان اقامت کردند، تصریح کرد: اقامت مسافران با کاهش ۲۴.۸۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه است.

وی ماه مبارک رمضان را در ورود گردشگران تاثیرگذار خواند و گفت: آمار مذکور با احتساب رکود سفر در ماه مبارک رمضان است.

وی از آغاز دور دوم سفرهای تابستانی گردشگران به گیلان خبر داد و بیان کرد: دور جدید سفرهای تابستانی گردشگران همزمان با عید سعید فطر به استان آغاز می‌شود.

علیزاده با اشاره به آمادگی مراکز گردشگری و اقامتی گیلان در استقبال از مسافران، خاطرنشان کرد: مواهب طبیعی دریا، جنگل، کوه و … از جمله جاذبه‌های گردشگری استان محسوب می‌شود.

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …