چاپ مطلب چاپ مطلب

یادواره ۷۷ شهید شیمیایی گیلان برگزار شد

همای گیلان:استاد حوزه عصر امروز در مراسم نخستین یادواره ۷۷ شهید شیمیایی گیلان که با همت هیئت انصارالشهدای رشت در مهدیه این شهر برگزار شد، حضور در محفل شهدا از جمله شهدای شیمیایی را توفیق بزرگی خواند.

حجت‌الاسلام محسن کافی، با بیان اینکه ۷۷ قهرمان مسابقات دنیا از خداوند مدال طلا گرفتند، تصریح کرد: آنچه در این مجلس می‌گذرد باید مفید بوده و رضای خدا را در بر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم قضاوت کننده ظاهر انسان هستند، افزود: خداوند به باطن انسان قضاوت می‌کند و رمز موفقیت شهدا در این است که ظاهر و باطن انها یکی بود.

استاد حوزه با تشریح اهمیت حفظ باطن انسان گفت: تا زمانی که انسان ظاهر و باطن خود را یکی نکند راه به جایی نمی‌برد.

وی با بیان اینکه مومن به برکت ایمانش به بهشت می‌رود، به احادیث و روایتی در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: برخی افراد در ظاهر یا علی و یا حسین می‌گوید و در صف نخست نماز جمعه می‌ایستد و مردم نیز از حرف‌هایش او خوششان می‌آید اما زمانی که درباره‌اش کنکاش می شود بوی ایمان نمی‌دهد.

کافی به روایتی دیگر اشاره کرد و افزود: برخی افراد نیز به قدری ظاهر خود را خوب نشان می‌دهند که به او علاقه‌مند می‌شوند و دوستش دارند اما باطن این فرد خدا را دشمن می‌دارد.

وی با بیان اینکه باطن مردم به شکل‌ صفت‌های مردم است، خاطرنشان کرد: اگر کسی مال حرام می‌خورد و خمس آل محمد (ص) را نمی‌دهد و حلال و حرام را مخلوط می‌کند مانند حیوان خوک است.

این استاد حوزه به روایتی دیگر از ظاهر انسان اشاره کرد و یادآور شد: تنها چیزی که می‌تواند وجود انسان را حیوان نکند کلمه «یاحسین (ع)» است.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور نصیری یکی از فرماندهان سال‌های دفاع مقدس و جانباز ۷۰ درصد شیمیایی مقاله‌ای را در باره فاجعه استفاده از سلاح شیمیایی در دوران دفاع مقدس توسط ارتش بعثی را قرائت کرد و داعش را ادامه دهنده این راه عنوان کرد.

مداحی و برپایی نمایشگاهی از رشادت‌های شهدای شیمیایی از دیگر برنامه‌های مراسم یادواره مذکور بود.

 

About

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …