چاپ مطلب چاپ مطلب

آبشار لونک از جاذبه‌ هاى ‌توریستى‌ مهم‌ گیلان

آبشار لونک سیاهکل از جاذبه‌ هاى ‌توریستى‌ مهم‌ گیلان است.

همای گیلان؛ آبشار لونک در منطقه جنگلی کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان پس از شهر سیاهکل قرار دارد و فاصله آبشار لونـــک تا سیاهکل حدود ۲۵ کیلومتر است.
 

 در این منطقه می توان به جنگلهای طبیعی حاشیه مسیر سیاهکل به دیلمان، رودخانه بسیار زیبا با آب بسیار خنک در تابستان که فاصله دسترسی آن از سطح مسیر به علت قرار گرفتن در دره گاهی به بالای ۱۰۰ متر می رسد و منطقه سرسبز دیلمان اشاره کرد.

 
 درختان سربه فلک کشیده راش، ممرز، توسکا، خرمندی، انجیری، رستنی ها گوناگون و گلهای رنگارنگ اطراف آبشارلونک و آب ‌و هواى‌ مساعد، زیبایى‌ و جذابیت‌ ویژه ‌اى‌ به‌ این‌ آبشار بخشیده‌ است، زیبایى‌ این‌ منطقه‌ در بهار و تابستان ‌وصف ‌ناپذیر است، وجود گونه‌ هاى‌ مختلف‌ پرندگان‌ و انواع‌ گلهاى‌ زیبا پیرامون‌، آبشار لونک را به‌ یکى‌ از جاذبه‌ هاى ‌توریستى‌ مهم‌ گیلان حتی ایران‌ تبدیل‌ کرده‌ است‌.
 
در کنار این آبشار، جاده بسیار زیبای سیاهکل به دیلمان واقع شده که یکی از زیباترین مسیرهای سیاحتی گیلان و ایران  است، این جاده از جنوب سیاهکل بعد از گذشتن از شالیزارهای سرسبز و زیبا و باغ های چای افسون کننده و عبور از آبشار لونک به جنگل های سیاهکل وارد می شود./باشگاه خبرنگاران
 

About عطیه نصرتی

Check Also

نماینده مجلس: مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند

نماینده مجلس: مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند   …