چاپ مطلب چاپ مطلب

آب‌‌گذاری در کانال‌های سد انحرافی سنگر به مدت چهار روز قطع شد

همای گیلان:سیف‌الله آقابیگی  با اشاره به سیزدهمین جلسه کمیته مشترک منابع و مصارف آب، اظهار کرد: در این کمیته تصمیم بر این سد که زمان قطع آب در کانال‌های چپ و راست سد انحرافی سنگر، از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۵  خرداد ماه آغاز و به مدت چهار روز، یعنی تا ۸ صبح روز دوشنبه ۱۹ خرداد ماه ادامه یابد.

139209231827232961738783

وی با بیان اینکه هم اکنون میزان ذخیره آب سفیدرود ۶۵۰ میلیون مترمکعب بوده است، افزود: بالغ بر ۶۳ درصد از مزارع شالیکاری استان  در مرحله وجین زنی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان، از کشاورزان شالیکار استان خواست تا در زمان قطع آب کانال‌ها در صورت نیاز با استفاده از سایر ظرفیت‌های آبی استان مانند چاه‌های آب کشاورزی و آبهای سطحی، مانند گذشته با مدیریت آب استان همکاری کنید.

مسافران برای جلوگیری از خطر  غرق شدن از ورود به کانال‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند

آقابیگی تصریح کرد: با توجه به اینکه آب‌گذاری کانال‌های آبرسانی در حداکثر ظرفیت خود است  از هم استانی‌ها و مسافران خواست در تعطیلات پایان هفته در گیلان برای جلوگیری از هر گونه حادثه و خسارت از ورود به رودخانه، کانال‌ها و تأسیسات آبی جداً خودداری کنید.

وی افزود: برای حفظ امنیت مالی و جانی ساکنان و مجاوران تأسیسات آبی و نیز مسافرین و مهمانان در ادامه مسیر ایمن سازی کانال‌های آبی استان اکنون با صرف اعتباری معادل یک میلیارد تومان ۱۰ کیلومتر از کانال شرق گیلان واقع در شهرستان سیاهکل در حال گاردریل گذاری است.

/تسنیم

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …