چاپ مطلب چاپ مطلب

آخرین لیست از گزینه های تصدی بر شهرداری رشت/ همان همیشگی ها با اندکی تغییر!

همزمان با عدم احراز صلاحیت حامد عبدالهی، بار دیگر اسامی مختلفی برای تصدی بر شهرداری رشت به گوش می رسد. اگرچه برخی چهره ها این بار جدید هستند اما نفرات اصلی لیست همان همیشگی ها هستند.  جمشید رسایی، مسعود کاظمی، یونس رنجکش، محمدعلی ثابت قدم، رضا کحالی و رضا ساغری.

همای گیلان، همزمان با عدم احراز صلاحیت حامد عبدالهی، بار دیگر اسامی مختلفی برای تصدی بر شهرداری رشت به گوش می رسد. اگرچه برخی چهره ها این بار جدید هستند اما نفرات اصلی لیست همان همیشگی ها هستند.  جمشید رسایی، مسعود کاظمی، یونس رنجکش، محمدعلی ثابت قدم، رضا کحالی و رضا ساغری.

جمشید رسایی: برای رسایی این بار قضیه متفاوت است. دفعه قبل بخشی از طیف اقلیت برای تحت فشار قراردادن اتحاد سه نفره اصلاح طلبان شورا و ممانعت از جلوس عبدالهی بر کرسی شهرداری، به رسایی رای دادند. اتفاقی که بعید است جز در شرایطی  مشابه گذشته دوباره رخ دهد. هرچند همان دفعه قبل هم عاقل منش به عنوان عضو اصولگرای شورا حاضر نشد رای خود را به نام رسایی بنویسد و برگه سفید به صندوق انداخت.

مسعود کاظمی: شانسش برای تصدی بر شهرداری رشت از همیشه بیشتر است. وی از معدود افرادی است که می تواند حداقل آرای لازم را از هر دو گروه اقلیت و اکثریت کسب کند. عبدالهی، جذب، شیرزاد، عاقل منش، علوی و رسولی را کسب کرده و نیم نگاهی به آرای حاجی پور، علیپور و حتی ذاکری داشته باشد.

یونس رنجکش: فرماندار فعلی آستارا، در صورتی می تواند پیروز میدان لقب بگیرد که کاندیدای اختصاصی اکثریت شش نفره شورا باشد. اتفاقی که البته بروز آن تا حد زیادی دور از ذهن خواهد بود.

محمدعلی ثابت قدم: هنوز هم دوستانی در شهرداری دارد که برای بازگشت دوباره اش به شهرداری رشت تلاش کنند با این حال او بخش بزرگی از پایگاه اجتماعی خود را در بدنه شورای شهر رشت از دست داده است. در دور قبلی انتخاب شهردار رشت و در سایه عدم حمایت حامیان سابق، علیپور نام او را به عنوان یکی از گزینه های تصدی بر شهرداری رشت به لیست گزینه ها افزوده بود! از سوی دیگر وی هم یک بار به درد حامد عبدالهی گرفتار شده و نتوانسته صلاحیت خود را بعد از انتخابش به عنوان شهردار از سوی اعضای شورای شهر گرگان، اخذ کند. اگرچه بعدها این عدم احراز صلاحیت را ناشی از نوعی بدشانسی و همزمانی پرونده ای که ارتباطی با او نداشته با پروسه احراز صلاحیتش در وزارت کشور خواند اما بعید است شورای شهر رشت در فرصت کم باقیمانده بخواهد با رای دادن به ثابت قدم، بر سر انحلال یا عدم انحلال خود ریسک کند!

رضا کحالی: علاقه اش به شهرداری رشت، آن قدری است که از نیمه راه رامسر به رشت برگردد. شهردار اسبق لاهیجان، کارنامه پرباری دارد و انتصابش به عنوان یکی از مدیران مناطق شهرداری رشت بیش از پیش او را به شهرداری مرکز استان نزدیک کرده است. با این حال آن چه که کحالی برای شهردار شدن به آن نیازمند است، کسب حداقل رای لازم از میان شورانشینان است. اتفاقی که بروز آن اندکی دور از ذهن است.

رضا ساغری: اگرچه تصدی بر شهرداری رشت در کارنامه اش به چشم می خورد اما در روزهای اخیر نامش به عنوان گزینه جایگزینی لطفی در آب منطقه ای گیلان در رسانه ها مطرح شده بود. با این حال اگر همچنان هوس شهردار شدن در سر داشته باشد، حامیانش در شورای شهر همان طی سنتی حامی اوسط مقدم هستند. کم تعداد و انگشت شمار! اگرچه انتصاب اوسط مقدم به عنوان معاون عمرانی استانداری گیلان نشان داد که تصمیم همین تعداد انگشت شمار درست و به دور از هیجانات سیاسی بوده است.

در این بین اما نام های دیگری هم بر تصدی بر شهرداری رشت مطرح شده است.

رحیم شوقی، رضا جمشیدی چناری، حجت جذب و محمدحسن علیپور هم دیگر گزینه ها هستند.

اگر طیف اکثریت شورا بخواهد شهردار بعدی را از میان خود انتخاب کند، هیچ بعید نیست حجت جذب و یا حتی محمدحسن علیپور شهردار بعدی رشت لقب بگیرند! با این حال شنیده هایی حکایت از تمایل اکثریت شش نفره به تصدی رحیم شوقی، معاون عمرانی جوان سازمان منطقه آزاد انزلی بر شهرداری رشت دارد. در این میان رضا جمشیدی، رییس اسبق شورای شهر رشت و عضو شورای دوره چهارم هم به عنوان چهره ای علمی و تاثیرگذار می تواند در صورت شهردار شدن، آینده خوبی را برای رشت رقم بزند اگرچه هنوز قدم در راه پر پیچ و خم لابی گری با اعضای شورای فعلی نگذاشته است./خزرآنلاین

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …