چاپ مطلب چاپ مطلب

آخرین گمانه زنی ها از محافل خبری دولت: “محمدجواد محمدی نوری استاندار مازندران خواهد شد”

همای گیلان، آخرین گمانه زنی ها از محافل خبری دولت حاکی آن است که در صورت تصویب نهایی قانون منع بکارگیری بازنشستگان، محمدجواد محمدی نوری (رئیس کمیته جوانان حسن روحانی) جوانترین استاندار مازندران خواهد شد.

?حسین زادگان، طاهری، طاهرنژاد و فرهادی دیگر گزینه ها خواهند بود

?به گزارش سرویس سیاسی نشریه هویت ایرانی با تصویب نهایی طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در پستهای مدیریتی آنطور که رحمانی فضلی وزیر کشور گفت گویا ۱۵ استاندار بازنشسته بوده و باید کرسی استانداری را تحویل دهند .از سویی سامانی از مدیران عالی وزارت کشور نیز بدنبال بحث بازنشسته شدن ۱۵ استاندار در واکنشی قابل تامل از انتخاب سریع استانداران جایگزین خبر داد. در همین حال شنیده شده بحث انتخاب استانداران جایگزین نیز به یکی از مهمترین مباحث خبری و داغ محافل سیاسی از جمله در دولت و مجامع نمایندگان در استانها مبدل شده است. خبرنگار ما از محافل احزاب شنیده گویا دولت مجددا برای ارام کردن فضای فکری مردم علیرغم میل باطنی قصد دارد تا از جوانان در پستهای مدیریتی استفاده کند.
یکی از استاندارانی که ظاهرا نیامده باید کرسی استان را تحویل دهد محمد اسلامی استاندار اصفهانی الاصل استان مازندران است. آنگونه که در بحث انتخاب استاندار مازندران قبل از تحمیل استاندار غیر بومی رخ داد بنا بود دولت با انتخاب استانداری جوان عملا بحث ورود جوانان به حوزه استانداری را کلید بزند حتی در اخبار غیر رسمی نام افرادی چون محمدی نوری ریس ستاد جوانان حسن روحانی و مشاور اسبق دکتر نوبخت و مهندس عبوری شهردار ساری به گوش میرسید . تا انجا که مطلع هستیم برخی اتفاقات پشت پرده و ناگهانی موضوع انتخاب استاندار را به روزهای پایانی برد وظرف ۲روز سکان یکی از بزرگترین استانهای پایدار کشور را معامله کنند. گزارش روزنامه های نزدیک دولت مثل آفتاب یزد و صبح اصلاحات و بشارت نو و سایر روزنامه ها و سایتهای خبری از انتخاب قریب الوقوع محمدی نوری به عنوان استاندار جوان تقریبا نزدیک به واقع بود. اینک بار دیگر نام محمدی نوری در محافل نزدیک به دولت قوت گرفته و باید صبر کرد و آخرین تدبیر دولت تدبیر و امید را برای بکارگیری جوانان در سطوح عالی دید. فرصت مناسبی است تا با کمک دولت و استفاده از ظرفیت جوانان و دوری از لجاجت و بی خردی به اینده نظام و تقویت کشور و فراهم کردن شرایط منایب برای اقتصاد و نجات ملت فکر کرد. نباید کاری کنیم مجددا نسل جوان نخبه با بی مهری و مظلومانه پشت درب خدمت به مردم قرار گیرند.

?شنیده ها حاکی از آنست اکنون با بازنشستگی محمد اسلامی استاندار فعلی مازندران هم اکنون مذاکرات فشرده و لابی های سیاسی در سطوح عالی بر سر انتخاب فردی لایق که توسعه استان را پیش ببرد آغاز شده و نام محمد جواد محمدی نوری مشاور اسبق دکتر نوبخت و رئیس ستاد جوانان حسن روحانی در ستاد اصولگرایان معتدل کشور مجددا بر سر زبانها افتاده است هر چند نام افرادی چون طاهرنژاد، طاهری ، فرهادی و حسین زادگان نیز در میان گزینه های استانداری مازندران قرار دارد.

?با این حال اگر دولت درصدد انتخاب گزینه ای جوان باشد باید از الان محمدی نوری که اصالتا مازندرانی و از دیار شهرستان نور است را مهمترین گزینه دولت تدبیرو امید دانست. محمدی نوری دارای مدرک عالیه در رشته حقوق بوده و سوابق موثری در طول ۲۰ سال فعالیت سیاسی را از جمله نقش آفرینی جدی در حوزه احزاب و مشاورت شخصیتهایی چون هاشمی رفسنجانی ، محسن رضایی ، ایت الله بطحایی ودکتر محمد باقر نوبخت را در کارنامه خود داشته وعلیرغم برخورداری از سن جوانی دارای تعامل مناسبی با همه جریانات سیاسی کشور است. توسعه استان مازندران با استفاده از ظرفیت نخبگان جوان استان شعاری بود که وی در مصاحبه با رسانه های استان مطرح کرده بود که مورد پذیرش و استقبال چهره های خدمتگزار در مازندران گردید.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: پیش بینی برداشت ۲۶ هزار تُن میوه زیتون در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: پیش بینی برداشت ۲۶ هزار تُن میوه زیتون …