چاپ مطلب چاپ مطلب

آشنایی با ورزش کاراته ✍سیدرضامیرحسینی مربی و داور رسمی کاراته(استان گیلان)

اختصاصی همای خبر/انسانها از زمان تولد خود برای ادامه زندگی باید به مبارزه می پرداختند یا از خود دفاع میکردند، به همین خاطر شیوه هایی برای دفاع و ضربه ابداع نمودند. کاراته ورزشی است رزمی که توسط ژاپنی ها ابداع شده است و قدمتی بسیار طولانی دارد. معنی کاراته از نظر لغوی یعنی دست خالی و فلسفه این رشته ورزشی رزمی گذشتن از خواسته های نفسانی مانند کبر و غرور و غلبه بر نفس خویش است. هنرجویان این رشته رزمی، هنر مبارزه کردن با دست خالی را می آموزند. ورزش کاراته یک هنر رزمی مبتنی بر ضربه زدن است که از ضربات مشت، لگد، زانو، آرنج و تکنیک‌های دست تشکیل می‌شود.در کاراته ضربات باحداکثر قدرت وسرعت به سمت حریف اجراء میگردد و سه بخش مهم کاراته از کیهون(تکنیک‌های پایه) ، کاتا (اجرای فرم) و کومیته (مبارزه) تشکیل می‌شود. هنرجویان این رشته ورزشی زیبا ، کاراته‌کا نامیده می‌شوند.تکامل کاراته تا سدهٔ نوزدهم در جزایر ریوکیو پیش از آن که به قلمرو ژاپن ملحق شود، اتفاق افتاد . در اوایل قرن بیستم در پی دورانی از تبادلات فرهنگی بین ریوکیو و ژاپن به سرزمین اصلی ژاپن معرفی شد.
در ۱۹۲۴ دانشگاه کیو نخستین باشگاه دانشگاهی کاراته را در ژاپن تأسیس کرد و تا سال ۱۹۳۲ در تمام دانشگاه‌های اصلی ژاپن باشگاه‌های کاراته وجود داشت ، در چنین شرایطی این هنرزیبا ورزشی به دنیا معرفی شد و در تمام کشورها از محبوبیت خاصی برخوردار گشت.
بسیاری کاراته را یک ورزش معمولی و ساده میپندارند ولی ورزش کاراته را می‌توان یک نبرد درونی و سخت توصیف کرد که تمام عمر طول می‌کشد که شخص به معنای واقعی آن برسد ، موفقیت در این هنررزمی تنها از مسیر خویشتن‌داری و تمرینات سخت میسر است. در حال حاضر با توسعه ورزش کاراته در جهان، مردم درکشورهای مختلف به این ورزش میپردازند و رقابت بسیار خوبی در این رشته ورزشی به وجود آمده است.کشور ایران یکی از مدعیان این رشته ورزشی در جهان میباشد و مربیان ، داوران و قهرمانان بسیار بزرگی در این رشته فعالیت مینمایند. در سراسر دنیا ، بسیاری از کاراته کاها در سبک های کنترلی ، شوتوکان ،شیتوریو ، وادوریو و گوجوریو مشغول به فعالیت هستند و همچنین بسیاری از ورزشکاران این رشته ورزشی نیز در سبک های آزاد (کیوکوشین) به تمرین میپردازند. کاراته کیوکوشین ، یکی از پرطرفدار ترین سبک های کاراته در میان سبک های آزاد است که توسط فردی بنام اویاما ابداع شده است. در مجموع در دنیا و همچنین کشورمان باشگاه های زیادی به ورزش کاراته میپردازند ، خوشبختانه این رشته ورزشی به مسابقات المپیک نیز راه پیدا کرده است که نمایندگان بسیار خوبی از ایران در مسابقات المپیک حضور دارند.
افرادی که فرزندان خود را در این رشته ورزشی هدایت و پشتیبانی میکنند در آینده فرزندانشان بسیار اثر گذار است و از آنها شخصیتی قوی و بااراده میسازد.تجربه ثابت کرده بیشتر کسانی که از دوران کودکی به ورزش کاراته پرداختند انسانهای موفق و تحصیل کرده ای برای جامعه بودند و بیشتر مربیان این رشته ورزشی علاوه بر قهرمانی به پهلوان بودن هنرجویان خود نیز تاکید دارند و همیشه در تلاشند تا هنرجویان خوبی تحویل جامعه دهند.

سیدرضامیرحسینی
مربی و داور رسمی کاراته (استان گیلان)

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

گزارش تصویری سالگرد زنده یاد سیروس قایقران

گزارش تصویری سالگرد زنده یاد سیروس قایقران محسن بخشنده: سالگرد زنده یاد سیروس قایقران کاپیتان …