چاپ مطلب چاپ مطلب

آغاز برداشت گل محمدی از باغ‌های گیلان

آغاز برداشت گل محمدی از باغ‌های گیلان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت گل محمدی از ۱۲۱ هکتار از باغ های این استان خبر داد.

به گزارش همای خبر، به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، منوچهر پارسافر با اشاره به کشت گل محمدی در ۱۲۱ هکتار از باغ‌های استان گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۸۵ تن گل محمدی به ارزش ۹ میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت گل محمدی همه ساله در اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۶۲ نفر در گیلان به تولید گل محمدی مشغولند.

پارسافر افزود: گل محمدی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین رُزهاست که در بیشتر نقاط ایران برای تولید عطر، گلاب و گیاه تزئینی کشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گلاب گیری از گل محمدی یکی از تولیدات مهم در حوزه اقتصادی کشور است، گفت: توزیع نهال رایگان طی ۲ سال گذشته، اعطای تسهیلات کم بهره و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه پرورش دهندگان گل محمدی از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای توسعه سطح باغات و تنوع ارقام گل محمدی است.

وی با اشاره به اینکه از عصاره گل محمدی در صنایع داروسازی نیز استفاده می‌شود، افزود: گل‌محمدی در شهرستان‌های شفت، رودبار، رودسر، سیاهکل و املش کشت می‌شود.

گفتنی است فردا بیستم اردیبهشت ماه همزمان با روز ملی گل محمدی و گلاب‌گیری در روستای گیلده شفت روز مزرعه گل محمدی برگزار می شود

 

About مدیر خبر1

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *