چاپ مطلب چاپ مطلب

آغاز مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر

همای گیلان:سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر عصر امروز با حضور استاندار گیلان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان این مسابقات که ورزشکاران ۱۵کشور جهان در آن حضور دارند عصر امروز با رقابت نمادین دکتر نجفی و تارلو کنستانتین استادبزرگ اوکراین آغاز شد.

دکتر نجفی در مراسم افتتاحیه این رقابتها گفت :خداوند قادر متعال را شاکریم که در فرخنده ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میزبان سیزدهمین رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام خزر در مرکز استان گیلان می‌باشیم و امیدواریم فرصت حضورتان در استان گیلان و شهر رشت توأمان با سرور و شادمانی و خاطراتی ماندگار باشد.

 

وی افزود :شهر باران، بهشت ایران، با مردمی خونگرم و مهربان بار دیگر آغوش محب سبزفام خود را مفروش میهمانان ارجمندی از اقصی نقاط جهان نموده است تا در محیطی سرشار از صمیمیت و دوستی شاهد پیکار اندیشه‌های بالنده شرکت کنندگان در این رقابتهای ارزشمند باشیم.

استاندار گیلان ادامه داد  :صحنه شطرنج بسان زندگیست رقابتی که هوشمندان با تفکراتی آراسته و با تعمقی ارزنده و شایسته از رخ اندیشه نقاب کشیده تا داناییهای خود را در این عرصه به منصه ظهور برسانند و این حسن رشته شطرنج است که در هر رقابتی آموزه‌های خردمندانه و تجارب هوشمندان بدون محاسبه شکست و پیروزی به توسعه دانش شطرنجبازان می‌افزاید.

 

گفتنی است در این مسابقات بیش از ۵۰۰ شطرنج‌باز از کشورهای ایران، آمریکا، فرانسه، هلند، لهستان، لیتوانی، لتونی، اکراین ، روسیه، گرجستان، ازبکستان، آذربایجان، ترکمنستان، عراق و هند حضور دارند.

این رقابتها تا ۲۸بهمن ادامه دارد.

 

 

 


 

About سردبیر ارشد

Check Also

انتخاب آریا جهاندوست قهرمان چند دوره کاراته کیوکوشین آسیا و جهان برای مسابقات بین المللی اندونزی

  انتخاب آریا جهاندوست قهرمان چند دوره کاراته کیوکوشین آسیا و جهان برای مسابقات بین …