چاپ مطلب چاپ مطلب

آغاز نگارش فیلمنامه «مهاجرت با عشق»

نگارش فیلمنامه مهاجرت با عشق به نویسندگی دکتر حجت بقایی از فیلمسازان و پژوهشگران فعال در کارگاه فیلمنامه تکاوران ویرا آغاز شد.

همای خبر/دکتر بقایی در گفتگویی با خبرنگار روابط عمومی کارگاه گفت : می خواهم به طوری مشکلات کارمندان انتقالی را مطرح کنم ، دیدم هر طور که بنویسم به یک جا بر می خورد . مجبور شدم از خودم مایه بگذارم مقاله و گزارش ننویسم و تجربیات خود را در قالب فیلمنامه ای در بیاورم . در صورتی که سیستم مشکل دارد ، و باید به صورت یک پژوهش کاملا تخصصی در حوزه منابع انسانی به آن ورود کرد که کار متخصصین امر است و ما به نوبه خود با طرح این فیلمنامه پژوهشی فقط بیان مسئله می کنیم .راستش این روزها برای من به شخصه خیلی سخت می گذرد ، روی لبه تیغ هستم ، از طرفی مشکلات اجتماعی و از طرف دیگر مشکلات اداری ام و در طرف دیگر فرصت سوزیهایی که می شود و از سوی دیگر ، مشکل فکر مردم است ، مادام که مردم ما ذهن‌شان و فکرشان درست نشود ، اتفاقی برای جامعه نخواهد افتاد .

منظورم این است که ، مثلا بعضی از مردم ما عمدا یا سهوا دارند همدیگر را له می کنند و ترقی می کنند ، قیمتش هم برایشان مهم نیست . و نانشان را نمی دانند با چه طعمی می خورند . این خوب نیست ، یک جای کار می لنگد ، خدا کند قبل از اینکه این فرهنگ نهادینه شود ، متخصصین کاری کنند .

مثلاً در همین قصه هیچ کس حواسش نیست ، در طول قصه چند نفر فوت می کنند و عواملی که نقش موثری در این مرگها دارند به گونه ای کاملا واقعی نمایش خواهیم داد . یعنی (قتل در سکوت ) …

در این قصه نخواستم خیلی به آن بپردازم چون موضوع اصلی مسایل مرتبط با انتقال کارمندان بود .

در کارگاه مشخص بود ، من از این وضع خیلی عصبانی بودم ، ولی در هر صورت موضوعی که نوشتیم عالیست و بعدها روند صعودی داستان ممکن است کمی عوض شود .

دکتر بقایی در پایان افزود : قصه این فیلم واقعی است فقط اسامی تغییر کرده است، که خدای ناکرده به کسی بر نخورد .

راستی نگران نباشید قرار نیست این فیلم ساخته شود ، صرفا برای ارایه در بازار فیلمنامه است و فقط بازخورد فریادی است که در گلو مانده است.
دکتر علیرضاسلمانیان، دکتر محمدرضاکبیری، سلمان مهدوی، مریم قرایی، سعیدغفاری، علی کشاورز، امید رقابتی، محمدحسین نمازی قرار است، دکتر بقایی را در مسیر پژوهش برای این فیلمنامه همراهی کرده و مشاوران فیلمنامه باشند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …