چاپ مطلب چاپ مطلب

آغاز کلاسهای آموزش بازیگری استاد حمید مظفری در لاهیجان

کلاس های آموزش بازیگری استاد حمید مظفری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان شروع شد.

همای گیلان، به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ؛ حمید مظفری مدرس ، پژوهشگر ،نمایشنامه نویس ،کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما متولد سال  ۱۳۲۷ در شهر کازرون از توابع استان فارس می باشد.وی ضمن دارا بودن کارشناسی بازیگری و کارگردانی دارای نشان درجه یک هنری نیز می باشد.

این هنرمند علاوه بر بازیگری و کارگردانی؛ طراحی صحنه ، چهره پردازی و طراحی لباس   نمایش های بی شماری را نیز در کارنامه خود دارد که از جمله می توان به فاجعه رمضان،پنجمین ضربه ،محی الدین لایق ،ابلیس شرق ،عروس،بهترین بابای دنیا، بلبل سرگشته ،افعی طلایی ،مستاجر ،امیر ارسلان نامدار ،درختان ایستاده می میرند، نابغه‌ای از دودمان آریا رمنه و… اشاره کرد.

این هنرمند علاوه بر بازی در فیلم های سینمایی ،در نمایش های  تلویزیونی بسیاری ایفای نقش داشت که می توان  تهیدستان،بیا تا گل برافشانیم،معمای یک قتل،پهلوانان نمی‌میرند،تله موش ، بازی و روایتگری در مجموعه مستند نمایشی فرهنگ اسلام در اروپاو…. را نام برد

وی در فاصله سال های ۱۳۵۶تا۱۳۵۸ به عنوان کارشناس رسمی امور هنری اداره کل فرهنگ وهنر و کارشناس مرکز آموزش تئاتر یزد فعالیت داشته و   به عنوان یکی از   اساتید مطرح تئاتر کشور در مراکز و دانشکده های هنری به تدریس می پرداخته است.وی مقالات پژوهشی متعدد هنری و مسئولیت و عضویت در مجامع و انجمن های مختلف  تئاتر را نیز در کارنامه خود دارد.

پژوهش تاریخی تحلیلی در حوزه نمایش های شادی آور ایرانی نیز از دیگر دستاورد های این هنرمند است. این پژوهش در دوره های صفوی با محوریت سلسله قاجار تا آغازین روزهای حکومت پهلوی اول را در بر می گیرد.

لازم بذکر است کلاسهای اموزش بازیگری حمید مظفری روزهای یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه با حضور هنرجویان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار می شود. روزهای یکشنبه و دوشنبه برای افرادی که تازه شروع به آموزش تئاتر کرده اند و روزهای سه شنبه ویژه افراد تئاتر ی می باشد. مدت کارگاه ۳۰ جلسه تعیین شده است .

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …