چاپ مطلب چاپ مطلب

آقایان مسئول ،حضرات،نمایندگان ،منتخبین، به داد مردم برسید؛ بیمه ها دارند پدر مردم را در می آورند! 

آقایان مسئول ،حضرات،نمایندگان ،منتخبین، به داد مردم برسید؛ بیمه ها دارند پدر مردم را در می آورند! 

هل من ناصر ینصرنی ؟!آیا کسی هست که مارا یاری کند ؟

به کجا شکایت ببریم ؟ نزد چه کسی درد دل کنیم ؟ اصلا پاسخگو یی پیدا می شود ؟

/به قلم مدیر مسئول همای گیلان

نمی توانند مشکل قطعی سایت بیمه های پایه را حل کنند ،آن وقت وزیر محترم ارتباطات نوید افزایش سرعت اینترنت را می دهد!

به قول امام جمعه لاهیجان« الو مرکز صدای مرا می شنوید؟ »برخی مسئولین خود را  به کوچه ی ” صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ ” زده اند!

برخی بیمه های تکمیلی خود را دانا می دانند و مردم را نادان !

ایرانی نیست کسی که اقتدار کشورمان را ببیند وبه آن افتخار نکند.بی تردید احدی از مردم سرزمین ما بدنبال جنگ نیست ونخواهد بود اما وقتی کشوری، به حریم ما تجاوز کند ، بی شک مردم ایران پاسخ زورگویان را خواهند داد. همانگونه که این اتفاق رخ داد وسپاه پاسداران با اقتدار سیلی محکمی به آنها زد.
اما متاسفانه برخی در داخل کشور ما که صاحب پست ومقام هم هستند یا به علت ندانم کاری یا باری به هر جهت بودن ، تلاش می کنند تا آرامش را از مردم بگیرند و مردم را عصبی نمایند.قطعا وقتی در انتخاب مسئولین توجهی به تعهد کاری و تخصص نشود و موضوعات دیگر جایگزین این فاکتورها شود برخی آدم ها ی پخمه جایگزین نخبگان خواهد شد و تمام فکر وذکر ما رسانه ها که به عنوان زبان مردم در جامعه فعالیت می کنیم صرف موضوعات دست چندمی، خواهد شد.
اگر گذرتان به داروخانه ها یا مطب پزشکان افتاده باشد ،خواهید دید در پاره ای موارد گفته می شود که سایت بیمه های پایه دچار اختلال شده یا به کندی پیش می رود و باید منتظر رفع مشکل باشید. جایی که وزیر محترم ارتباطات هنوز نتواتسته رافع مشکلات اولیه باشد، آن وقت از افزایش سرعت اینترنت یا نوید آن در آینده خبرمی دهد. موضوعاتی که سالها در حد حرف باقی مانده است.ناگفته نماند معضل بیمه های پایه بازهم قابل ارفاق است وقابل تحمل.
اما در بحث بیمه های تکمیلی، آدم نمی داند برای رفع مشکل باید به کجا مراجعه کند؟آنچه می گویم حرف دل همه ی بیمه شدگان است :
اولا اگر بیماری فاکتور ببرد، چندین ماه طول می کشد تا پول بیمه پرداخت شود . ثانیا همین مقدار پول در چندین نوبت به صورت قطره چکانی به حساب بیمار ریخته می شود که حساب آن از دست بیمار خارج می شود و نمی داند این پول مربوط به کدام نسخه او بوده است؟
حداقل صحت این مطلب را می توان از بازنشستگان و فرهنگیان پرس وجو کرد.
واز سوی دیگه برخی بیمه های تکمیلی همچون” بیمه دانا” اپلیکیشنی را راه اندازی نموده اند که باید بیمار فاکتور ها را در آن بارگذاری نماید که به ضرس قاطع می توانم بگویم که در اکثر مواقع این اپلیکیشن یا قطع است یا اگر هم بارگذاری شود به دلایل مختلف مورد تایید بیمه مرکزی دانا قرار نمی گیرد و عودت داده می شود .تازه اگر بعد از بارگذاری مورد تایید بازرسان بیمه قرار گیرد، آن وقت باید اصل فاکتور های بارگذاری شده ، به نزدیکترین کارگزار بیمه تحویل داده شود .
حالا سوال اینجاست اگر هدف شما جلوگیری از اتلاف وقت و یا حضور فیزیکی است چرا بعد از بارگذاری ، اصل فاکتور باید به بیمه تحویل داده شود؟
همچنین پرسش می شود که هدف شما مردم آزاری است یا عصبی کردن مردم یا پرداخت نکردن مطالبات و دنبال نخودسیاه فرستادن ؟ که مردم به دلیل تعطیلی یا کندی اپلیکیشن و رد درخواستهایشان ، از ارائه فاکتور به بیمه صرف نظر کنند.
ونیز از بیمه های اینچنینی و علی الخصوص بیمه دانا – که الحق داناست – سوال می گردد شما که واقف به مشکلات هستید به چه دلیل در جهت رفع موضوع اقدام نمی کنید ؟
و همچنین ایرادی دیگری که بر این سیستم وارد است اینکه قانون گذار برای رفع این معضل چه تدبیری اندیشیده و مردم باید حل مشکل را با کدام ارگان دولتی مطرح نمایند؟
و موضوع مهمتری که می توان مطرح کرد این است دلایل این همه تاخیر در پرداختی ها و یا پرداخت های قطره چکانی چیست؟
مگر نه این است که این پول ها از سهم خود بیمه شونده، کسر می گرددد؟

حالا آنچه باعث نگارش این سطورو فریاد این رسانه گردید، این است که آیا در کشور ما نظارت هم حاکم است ؟ آنچه قابل درک است قطعا انبوه قانون باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مردم شده است که منتخبین مجلس آینده باید راه حلی برای نظارت اندیشه کنند و مسایل اولیه ای همچون غذا و بهداشت در سرلوحه ی کار آنها قرار گیرد نه تمام وقتشان را صرف کارهای اجرایی نمایند و از کار اصلی خود غافل شوند.

علیپور نیاول/ مدیر مسئول رسانه همای خبـر

About نسرین عشقی

Check Also

پول زور به سبک اداره برق !! امور توزیع برق استان پاسخگو باشد

پول زور به سبک اداره برق !! امور توزیع برق استان پاسخگو باشد تابستان ۱۴۰۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *