چاپ مطلب چاپ مطلب

آقایان مدعی تقلب و تخلف ، چه پاسخی برای اذهان عمومی دارید؟!

آقایان مدعی تقلب و تخلف ، چه پاسخی برای اذهان عمومی دارید؟!

پس از ماه ها جدال بر سر موضوع استیضاح شهردار رشت ، بالاخره با رای شعبه تجدید نظر دیوان ، صحت و سقم برگزاری جلسه استیضاح امیر حسین علوی شهردار معزول رشت تایید و علوی از جایگاه شهردار رشت برکنار شد.

اما آنچه که در این میان ذهن هر شهروند دلسوزی را درگیر می کند فرصت چند ماهه ای است که به واسطه ادعای غیر واقعی مطرح شده توسط چند عضو شورا از دست رفت.

روند استیضاح امیر حسین علوی شهردار معزول رشت در شرایطی توسط چند عضو شورا تقلب و تخلف نام گرفت که تمام روند استیضاح در مقابل چشمان یازده عضو شورا ،پرسنل شورا که در جلسه حضور داشتند، خبرنگارانی که برای پوشش خبر به شورا دعوا شده بودند و افرادی که از طریق پخش زنده( لایو) مستقیما جلسه را تماشا می کردند با دقت رصد می شد و در واقع در مقابل دیدگان تمامی این افراد یازده برگه رای در داخل گوی افتاد، یازده برگه رای قرائت شد و در نهایت هشت رای از مجموع یازده رای، برکناری علوی را از جایگاه شهردار رشت تایید کرد.

اما پس از آن چند عضو شورا با اعلام تقلب و تخلف پرونده استیضاح را به فرمانداری جهت بررسی ارسال کردند که باز هم با رای فرمانداری صحت و سقم جلسه استیضاح تایید شد.

ولی باز هم این چند عضو شورا کوتاه نیامدند و پرونده استیضاح را در دیوان مطرح کردند و این بار با تمام مدارک و مستنداتی که از جلسه استیضاح وجود داشت ، شعبه دیوان رای به بازگشت موقت علوی صادر کرد.

پس از اعلام رای شعبه بدوی، مجددا فضای شهر ملتهب شد و در این هیاهو خاله پسرها و خاله دخترهای موافقین یک شبه از سوی علوی سمت مدیر و معاون در شهرداری گرفتند.

با مطرح شدن این پرونده در شعبه تجدید نظر دیوان توسط موافقین استیضاح علوی ، پس از مدتی دو رای صادر شده پیرامون بازگشت مجدد علوی توسط شعبه تجدید نظر ابطال شد و شهر همچنان بدون شهردار باقی ماند.

در نهایت پس از گذشت چندین ماه رای نهایی شعبه تجدید نظر مبنی بر صحت و سقم جلسه استیضاح و برکناری قطعی امیر حسین علوی از جایگاه شهردار رشت صادر شد.

اما در این میان آن چیزی که دغدغه خاطر و موجب گلایه شهروندان از عملکرد برخی از اعضای شورا شده است ، ادعای غیر واقعی تقلب و تخلف است که ماه ها موجب فرصت سوزی در شهر شد.

آقایان مدعی تقلب و تخلف که با لجاجت هایشان ماه ها فرصت اجرای پروژه های عمرانی در رشت را سلب کردند و موجب شدند تا در یک ماه باقی مانده به پایان سال همچنان رشت بدون شهردار بماند و چه بسا اگر به خاطر برخی از لجاجت های بیهوده ، مدام پرونده استیضاح شهردار را به این شعبه و آن شعبه ارسال نمی کردند تا کنون شهردار جدید رشت نیز انتخاب و در جایگاه شهردار رشت مشغول به فعالیت بود.

حال باید از این چند عضو شورای مدعی تقلب و تخلف سوال کرد که حالا که پس از ماه ها رای نهایی به برکناری علوی صادر شده است ،چه پاسخی برای اذهان عمومی و فرصت های متعددی که از این شهر سلب کرده اند دارند و آیا باز هم لجاجت های بیهوده شان را ادامه خواهند داد؟؟؟

About نسرین عشقی

Check Also

دریادار تنگسیری: حتی نام «خلیج فارس» را با کسی تقسیم نمی‌کنیم

دریادار تنگسیری: حتی نام «خلیج فارس» را با کسی تقسیم نمی‌کنیم سردار تنگسیری روز دوشنبه …