چاپ مطلب چاپ مطلب

آقای رئیس جمهور مردم گیلان تاوان چه چیزی را پَس می دهند؟/محمد حسین واثق کارگرنیا

 

همای گیلان، محمد حسین واثق کارگرنیا، عضو سابق شورای اسلامی رشت در یادداشتی پیرامون شیوع ویروس کرونا در کشور و استان گیلان نوشت:
کرونا ویروسی خطرناک و کشنده که تمام دنیا را با قدوم نامبارکش درگیر کرده است این روزها در شهر رشت و استان گیلان هم در حال جولان دادن است.
تعدادی از شهروندان وحشت زده از این داروخانه به آن داروخانه مراجعه می کنند تا شاید بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز از جمله ماسک، دستکش و .. را پیدا کرده و خریداری کنند.
تعدادی هم از ترس ابتلا به کرونا حتی حاضر نیستند از پنجره خانه هایشان بیرون را تماشا کنند.
تعدادی دیگر نیز گویا از جان و زندگی سیر و خسته شده و بی توجه به تمامی هشدارها همچون روال گذشته مشغول گذران زندگی و تردد در خیابان های سطح شهر و.. هستند.
برخی از متخصصین اعلام کردند که وضعیت شهر رشت و استان گیلان به لحاظ درگیری با ویروس کرونا به مرز بحران رسیده و خیلی ها هم مدعی شدند که این اخبار کذب محض است.
به هر حال با تمامی خبرهایی که در روزهای کرونایی از وضعیت نگران کننده بازار ماسک، دستکش و … در رشت و گیلان مشاهده می شود گلایه های فراوانی شخص رئیس جمهور را مورد هدف قرار داده و برای خیلی ها این سوال مطرح می شود که در این آشفته بازار نقش رئیس جمهور کجاست و وی چه تدابیری باید بیاندیشد؟؟
آقای روحانی این روزها در شرایطی غیبتان زده که اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم رشت و گیلان همچون بسیاری از شهرهای کشور در مواجهه با ویروس کشنده کرونا در بسیاری از داروخانه ها وجود ندارد اما مدیران منتسب به شخص جنابعالی دائما اعلام می کنند که کارخانجات مربوطه به طور سه شیفته در حال تولید ماسک و … برای رفع نیاز مردم هستند.
خب اگر این ادعای دولتمردانتان صحت دارد پس تولیداتتان کجا عرضه می شود ؟
چرا در بیشتر داروخانه ها با جمله ماسک و دستکش نداریم مواجه می شویم؟؟
آقای روحانی آیا به عنوان شخصی که ملت بزرگ ایران به شما برای قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری رای اعتماد داده اند نقشی در تامین نیازهای فوق ضروری مردم ندارید؟
جالب اینجاست از زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرده، چهره شما هم کمتر در رسانه ملی مشاهده می شود و تصور می شود به جای پرداختن به نقش های نظارتی و مدیریتی تان از ترس کرونا خانه نشین شده اید.
آقای روحانی بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند که گیلان به لحاظ درگیری با ویروس کرونا در شرایط مطلوبی قرار ندارد اما در این شرایط ، بازار سیاه ماسک ، دستکش و مواد ضد عفونی کننده و… امان مردم را بریده و قیمت ماسکی که تا پیش از این روزهای کرونایی کمتر از هزار تومان بود امروزه هر عدد هفت الی ۱۰ هزار تومان و آن هم به صورت واسطه ای و در مراکز غیر تخصصی عرضه می شود.
آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور در مقابل چنین اقدامات ظالمانه و سواستفاده گرانه ای نقشی ندارید؟؟
آقای روحانی طی چند سال از حضورتان در این جایگاه شوک های فراوانی از جمله سکه پنج میلیون تومانی، ارز بیست هزار تومانی، گوشت کیلویی ۱۲۰ هزار تومانی و …‌ به مردم وارد شد و متاسفانه تمامی این اتفاقات نامیمون از نتایج تعجب برانگیز دوران ریاست جمهوری شما است.
آقای روحانی پزشکان معتقدند که برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا بهتر است مردم در خانه ها بمانند اما به راستی دستفروشی که به علت بیکاری باید با پهن کردن بساط در کنار خیابان نسبت به تامین معاش ، پرداخت اجاره بهای منزل و … اقدام کند چگونه می تواند روزهای متوالی در خانه بماند؟؟؟
آقای روحانی مردم رشت و گیلان نیازمند نگاه ویژه دولت برای پیروزی در مقابل کرونا هستند اما شما و دولتمردانتان با تصمیمات عجیب و غریب موجب گلایه مردم شده اید.
آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آرای بسیاری در گیلان کسب کردید اما با نوع نگاهتان به اتفاقات اخیر در رشت و گیلان، مردم به این باور رسیده اند که تاوان اعتماد به شما را بدجوری پس دادند.

پ.ن : انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …