چاپ مطلب چاپ مطلب

آمادگی شهرداری لنگرود جهت پاسداشت ایام محرم و صفر

اختصاصی همای گیلان:شهردار لنگرود : اجرای هرچه بهتر برنامه های متنوع فرهنگی و منطبق با پروتکل های بهداشتی در دستور کار شهرداری لنگرود است.

آنچنان که از اسم کشور ایران پیداست مردم ایران همواره آزادیخواه بوده وطرفدار عدالت می باشند و جان و نام خود را برای سردمداران این عرصه به مزایده می گذارند. امام حسین (ع) پیشوای عدالت و آزاداگی است و با اینکه می دانست در عرصه ای قدم نهاده که نتیجه اش شهادت است ، اما با اندک یاران خود در مقابل ظلم وستم ایستادگی کرد و نام خود را تا همیشه ی تاریخ ، به عنوان چراع راهی برای همه ره جویان عدالت وآزادگی زنده نگهداشت. لذا محرم برای مردم این سرزمین ، تفسیر دیگری دارد و این ماه متعلق به همه مردم می باشد. امسال نیز شهرداری ها ، همچون سالهای گذشته به وظایف خود در این ایام خواهند پرداخت ، اما به دلیل شرایط وضوابط خاصی که از حیث بهداشتی تعریف شده است ، علاوه برانجام امور سالهای گذشته ، دستورالعمل هایی هم در خصوص پروتکل های بهداشتی به آنها افزوده شده است.
مهندس سید مهدی رجایی “شهردار لنگرود” ، در این خصوص به خبرنگارما گفت : توجه به پروتکل های بهداشتی و رعایت آنها در ایام سوگواری سید الشهدا اولین اولویت شهرداری لنگرود خواهد بود.
وی افزود : سیاه پوش کردن سطح شهر یکی از برنامه های اصلی ما همچون سالهای قبل خواهد بود که البته امسال به دلیل شرایط کرونایی بیش از پیش در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.
شهردار لنگرود یادآورشد : جهت پاسداشت خون شهدای معظم کربلا ، و بسان سال های ماضی ، علاوه بر نصب پرده های عریض ، کتیبه ، پارچه نوشته و بنر های آویز ، برنامه های جدیدی نیز در دستور اجرا قرار دارد مشتمل بر : نصب ۱۰ بنر بزرگ ، ۳ اِلمان محرمی ، برگزاری همایش شعر آیینی ، مسابقه کتابخوانی و….
مهندس رجایی تصریح کرد : مراسم شب های محرم نیز در فضای باز(گلزار مرکزی شهدای شهر و همچنین مزار شهدای گمنام) و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد.
وی در ادامه به دیگر برنامه های این ایام اشاره کرد و اذعان داشت : تعزیعه خوانی ، نصب پرچم های بزرگ سیدالشهدا در میادین شهر نیز از دیگر برنامه های ما در این ایام می باشد.
شهردار لنگرود با اشاره به اینکه در همین ایام ، پایه میله پرچم چهل متری در میدان شهید املاکی نصب خواهد شد ، خاطر نشان کرد : مشارکت در اجرای برنامه طرح مواسات و همدلی نیز از جمله برنامه های این شهرداری دراین ایام می باشد .

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …