چاپ مطلب چاپ مطلب

آموزش و پرورش مهم ترین دستگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

همای گیلان: علی اصغر فانی در اجلاسیه فرهنگیان کنگره ۸ هزار شهید گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید آموزش و پرورش، استاد شهید مطهری و شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد:  نگاه به حقیقت شهید، شهادت و فنا شدن انسان بر اساس میل به سرچشمه دوردست مطلق است.

News-635889729638437778-768x440

وی با بیان اینکه شهید آگاهانه و به خاطر هدفی مقدس مسیر فی سبیل الله را انتخاب می کند، گفت: در آیات مختلفی از قرآن به طور صریح در خصوص این ایثار و از خودگذشتگی یاد شده است.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه اولین قطره خونی که از شهید بر زمین ریخته شود خداوند تمام گناهان شهید را آمرزیده می کند، گفت:  خانواده های شهدا سرمایه های بزری برای ما هستند.

فانی تاکید کرد: یک معلم شهید دو ویژگی را در خود دارد که هر دو آن ها در نوع خود دارای ارزش هستند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان اذعان کرد: مناسبت برگزاری نخستین روز این مراسم با آغاز هفته معلم مناسبت عظیمی است که خانواده شهدای فرهنگی را به دور هم جمع کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان مهم ترین دستگاه های فرهنگی باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل آینده منتقل کنند .

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش ۴ محور را در زمینه اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار قرار داده است و می توان به درج مطالب مربوط به ایثار و شهادت در کتب درسی اشاره کرد.

فانی با اشاره به اعزام ۶۵۰ هزار دانش آموز در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق جنگی جبهه های جنوب و غرب کشور، پیگیری مسایل حقوقی ایثارگران و برگزاری یادواره ها در مدارس از جمله این محور ها خواهد بود .

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی اسلامی ایرانی از وظایف دستگاه تعلیم و تربیت کشور است.

//کاسپین

About سردبیر

Check Also

فرماندار لنگرود؛ کلیه شهرهای شهرستان طی چند ماه آینده تحت پوشش خدمات فیبر نوری قرار خواهند گرفت

فرماندار لنگرود؛ کلیه شهرهای شهرستان طی چند ماه آینده تحت پوشش خدمات فیبر نوری قرار …