چاپ مطلب چاپ مطلب

آنچه که شهروندان رشت از یازده برگزیده خود در پارلمان شهری انتظار دارند / یادداشت از نسرین عشقی


اختصاصی همای گیلان: روز شوراها را پشت سر گذاشتیم . شوراها؛ این مردمی ترین نهادهای مدیریتی شهری و روستایی و شوراییانی که از بین شایسته ترین فرزندان همین شهروندان و توسط خود آنان انتخاب شده اند تا هر یک با تکیه بر علم و تجربه خود و البته بهره گیری از رایزنی با یکدیگر و تفکر شورایی ،پخته ترین و صحیح ترین تصمیمات را برای همشهریان خود بگیرند.

در این میان شهروندان رشتی نیز که با حضوری پرشور در روز انتخابات یازده منتخب خود را معرفی نمودند تا با اعتماد بر درایت آنان شاهدی اندکی سامان و بهبود در معضلات ریز و درشت شهر خود باشند.

اینک شورا در پنجمین دوره خود دیگر نهادی نوپا نیست و توقع مدیریتی یکپارچه ، شناخت اهم و مهم ها و برداشتن چند گام کاربردی و موثر در حل مشکلات مهم شهر از این یازده برگزیده از سوی شهروندان انتظار گزافی نیست .

شورای شهر رشت در دور چهارم علیرغم حرکتهای مثبت رو به جلویی که داشت متاسفانه در چند مورد ناکارآمد عمل کرد که از جمله آنها میتوان به پروژه خطوط بی ‌آر.تی در اصلی ترین معبر شهر اشاره نمود که متاسفانه هزینه هایی چون از دست رفتن جان چند شهروند و هدر رفت اعتبارات چند میلیاردی فقط بخشی از تاوانی بود که در این راه پرداخته شد.

اما امروز و در شورای پنجم آنچه شهروندان از منتخبان خود در این مردمی ترین نهاد مدیریتی شهر می خواهند،
اقداماتی شگرف و عجیب و غریب و یا حتی آنچه که مدیران شهری
از رفاه شهروندی ، در سفرهای خود به شهرهای اروپایی می بینند نیست.
بلکه چند تصمیم مهم کاربردی در حل چالشهای بسیار بغرنج جاری شهر است. ما میخواهیم منتخبانمان در مدیریت شهری بجای نظر بر چپ و راست و احیانا آینده نگریها و پردازشهای شخصی در دورا پسا شورایی، خلاقیت خود را معطوف بر مسئولیت امروز خود در جایگاه پارلمان شهری نمایند.
ما از یازده برگزیده خود میخواهیم بجای طرح موضوعات پی در پی و متنوع در کمیسیونهای مختلف ، برای چند معضل مهم که بیشترین چالشها را در زندگی شهروندی ایجاد کرده چاره ای بیاندیشند‌.
بدون شک آسفالت مناسب، بهبود در وضعیت ترافیکی شهر، مدیریت پسماند ، احیاسازی رودخانه های شهری و البته کمی خلاقیت در جذب گردشگر و سرمایه گذار مهمترین موضوعاتی است که بعنوان شهروند از این یازده برگزیده خود در پارلمان شهری انتظار داریم. چهار سال زمان به طرفه العینی خواهد گذشت و ما شهروندان صمیمانه آرزومندیم منتخبانمان در حوزه مدیریت شهری در دور پنجم از فعالیت شوراها با تکیه برخلاقیت های جمعی در مدیریت زمان ، بودجه و اهداف خود یکپارچه و موفق عمل کنند.

 

 

انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …