چاپ مطلب چاپ مطلب

آیافرماندار رشت در انتخاب شهردار سنگر به همان اندازه  شهردار رشت حساس است

همای گیلان: حال سوال اینجاست آیا فرماندار رشت که تا این حد نسبت به انتخاب شهردار رشت حساس بوده و حتی قبل از شروع رای گیری با ارسال نامه ای صراحتا نام یکی از کاندیداهای تصدی بر شهرداری رشت را برده و گفته است که او شرایط احراز تصدی بر شهرداری رشت را ندارد، نسبت به انتخاب شهردار سنگر علی رغم سرپرستی ۱۷ ماهه فرزانه هم چنین حساسیتی را به خرج خواهد داد یا پاسخ به این سوال را در جای دیگری باید جستجو کرد؟!

ا آن که دوره سرپرستی بر شهرداری ها بر طبق قانون می تواند ۳ ماه باشد که قابل تمدید به دو دوره است، فرزانه، سرپرست شهرداری سنگر قریب به ۱۷ ماه است که به عنوان سرپرست شهرداری سنگر فعالیت می کند! اما چرا دوره سرپرستی فرزانه بر شهرداری سنگر تا این حد طولانی شده است؟!

در پاسخ به این سوال و چگونگی سرپرستی طولانی مدت  فرزانه بر شهرداری سنگر برخی حمایت های پشت پرده را دلیل اصلی این امر می داند.

وی افزاید: “به نظر بنده بعضی افراد از نقاط ضعفی برخوردارند و با اقتدار به قدرت نرسیده اند و متاسفانه یکی از نمایندگان بر این افراد نفوذ دارد!”

وی در این خصوص که چرا شورا دیگر اصراری بر انتخاب شهردار ندارد، می گوید: ” یک بی تفاوتی در میان شورا به وجود آمده است و شورا دیگر آن جدیت را ندارد”

وی می افزاید: ” وقتی این موضوع خلاف قانون است، دولتی که دم از تدبیر و امید می زند، پس نمایندگانش کجا هستند؟ آذر ماه ۹۲ بود که نامه ای از سوی معاونت عمرانی استانداری به شورا ابلاغ شد که آقای فرزانه صلاحیت لازم را برای تصدی بر شهرداری سنگر ندارد و بعد هم یک شهردار دیگر انتخاب شد اما آقای …. (نام یکی از نمایندگان در اینجا برده می شود) و آقای …. و بالاتر از او نگذاشتند که شهردار انتخاب شود و هنوز هم این جریان ادامه دارد”

وی در پاسخ به این سوال که آیا تفاوتی بین اختیارات شهردار و سرپرست شهرداری در برخی مسایل مانند برداشت از حساب شهرداری و … وجود ندارد، گفت: ” بله! چنین تفاوت هایی وجود دارد اما به نظر بنده فعلا همین طور گذاشتند تا این دو سال را سپری کنند”

وی با بیان اینکه یکی از عمده ترین وظایف شورا انتخاب سرپرست و انتخاب شهردار است، می افزاید: “متاسفانه شورا نسبت به این موضوع عکس العملی نشان نمی دهد”

وی به قضیه تاریخچه انتخاب شهردار سنگر در این دوره شورا اشاره می کند و می گوید:” بعد از استعفای آقای عباس نژاد، فردی به عنوان شهردار انتخاب شد که متاسفانه چون آقای نماینده با پدر و برادر این فرد مشکل داشت نگذاشت او شهردار شود! ما ادعا داریم مسلمانیم ولی ریشه کنی می کنیم! وقتی قانون اجرا نمی شود، یک حالت بی تفاوتی ذر شورا به وجود می آید. “

عضو شورای شهر سنگر ادامه می دهد: ” شورا مجددا در تیرماه امسال نامه ای به فرمانداری ارسال می کند و باز هم آقای فرزانه را به عنوان شهردار معرفی می کند اما باز هم پاسخی که دریافت می کند اینست که آقای فرزانه صلاحیت تصدی بر شهردار را ندارد. منتها شورای حل اختلاف باید تشکیل می شد که هنوز تشکیل نشده است حالا علت آن چیست دیگر خدا می داند!!”

محمدی با بیان اینکه تابع قانون است و قانون را فصل الخطاب خود می داند، تصریح کرد: ” الان حدودا ۱۷ ماه از سرپرستی آقای فرزانه بر شهرداری سنگر می گذرد که این کاملاً خلاف است چرا که سرپرست دو دوره می تواند نهایتا بر راس شهرداری باشد و اگر شورا نتواند شهردار را انتخاب کند اصلا شورا منحل می شود و یا استانداری یک نفر را به عنوان قائم مقام انتخاب می کند”

حال سوال اینجاست آیا فرماندار رشت که تا این حد نسبت به انتخاب شهردار رشت حساس بوده و حتی قبل از شروع رای گیری با ارسال نامه ای صراحتا نام یکی از کاندیداهای تصدی بر شهرداری رشت را برده و گفته است که او شرایط احراز تصدی بر شهرداری رشت را ندارد، نسبت به انتخاب شهردار سنگر علی رغم سرپرستی ۱۷ ماهه فرزانه هم چنین حساسیتی را به خرج خواهد داد یا پاسخ به این سوال را در جای دیگری باید جستجو کرد؟!/خزر آنلاین

About سردبیر ارشد

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …