چاپ مطلب چاپ مطلب

آیامسئولین تصمیم دارند مدال افتخار به گردن سد معبر کننده بیاویزند مجری قانون باید مطابق قانون مجازات شود نه کمتر و نه بیشتر/قانون می ترسد یا می ترساند /علی پور مدیرمسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان: ثابت شده است که در کشور ما احساسات همواره بر قوه تامل و اندیشه می چربد ، این مهم بارها در عرصه های اجتماعی همچون انتخابات به نمایش گذاشته شده است.
دو سه روز پیش در فضاهای مجازی و رسانه ها شاهد پخش خبر جنجالی در فومن بودیم که مامور سد معبر در مسیر اجرای قانون با یک زن دست فروش درگیر شد، این مسئله افکار و احساسات عمومی را جریحه دار کرد و در این بین برخی از رسانه ها پا را از حدو حق فراتر گذاشته وهم صدا با موج ایجاد شده عنوان نمودند که شهردار و شورای شهر باید استعفا دهند وعده ای با ادبیات مسجع و تعبیرات رویایی و خیالی فضا را متشنج تر کردند. در اینکه رفتار این مامور زشت و دور از شان بوده ، جای هیچ شکی نیست و بایددر هرحال با مردم رفتار مناسبی داشته باشیم.
اینجانب نیز در ابتدا با شنیدن ماجرا و دیدن فیلمی نیمه تمام ، مامورمذکور را شماتت نمودم ، اما با مشاهده فیلم کامل دریافتم که این مامور در مسیر اجرای قانون ابتدا از سوی آن بانو مورد فحاشی قرار گرفت و این بانوی زحمتکش به سمت این مامور حمله برد و مامور را مورد ضرب و شتم قرار داد و آنگاه ایشان ضربه ای با دست به زن وارد آورد که عمل بسیار زشت و زننده ای بود که البته باید مجازات شود.
دوستان و عزیزان قانون بسیار ارزشمند است اما مهمتر از خود قانون، اجرای آن است.
اگر قرار باشد ما تابع احساسات خود شویم و اشد مجازات را برای مامور درخواست نمائیم دیگر هیچ مجری قانونی از ترس مجازات ،اقدام به اجرای قانون نخواهد کرد.
هر کدام باید طبق قانون مورد مجازات قرار گیرند ، بانویی که قانون را اجرا نکرده و ماموری که در اجرای قانون پا را از حد فراتر گذاشته است . افراط و تفریط هر دو آفت هستند. نباید آن بانوی زحمت کش، نان آور و باغیرت ،امروز مظلوم ترین فرد تلقی شود و با وجود بی قانونی ، فحاشی و حمله به سمت مآمور ،مدال افتخار به گردن او آویخته شود و نه با ماموری که خواسته قانون را اجرا نمایداما در مقابل فحاشی وحمله مجرم عکس العمل خلافی انجام داده این گونه برخورد نمائیم که شهردار را مجبور نمائیم که وی را اخراج کند ، باید به مامور بیاموزیم که کشور ما کشور دموکراسی است و تو حق نداری برای اجرای قانون دست به روی کسی دراز کنی و به بانوی زحمت کش بگوییم اگر قرار باشد تمام جای شهر سد معبر شود ، چه سرنوشتی در انتظار شهر خواهد بود .
اما سخنی با همکاران رسانه ای و آن اینکه ، دوستان عزیز ، قلم ما مسئول است و برمسند قضا تکیه زده ایم ، مبادا که چینش کلمات ما به گونه ای باشد که حقیقت را رو به قبله ذبح نمائیم.
چنانچه پیامبراکرم ( ص) فرموده اند : هر کس به داوری میان مسلمانان می پردازد باید در نگاه ها ، اشاره کردنها جای نشستن و نحوه نشستن خود نسبت به هر دو تن یکسان رفتار نماید.
چقدر خوب بود که گزارش تصویری مربوط به این خبر را یکبار دیگر از ابتدا ببینیم و به منشا و مصدر جرم توجه نماییم تا مبادا که خدای ناکرده با تهییج افکار عمومی موجب تضییع حق مامور قانون و تعیین مجازاتی بیش از آنچه که مستحق آن است شویم که باید فردای قیامت پاسخگو باشیم زیرا قلم ما توتم ماست.

video_2016-11-18_05-24-22

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …